Jag är yngre än personerna i Dy, mer likt kvinnorna i Du och jag och vi, men tycker ändå att du fått mycket bra tips på ämnen som kan funka. En sak som jag tänker på ibland är när Lisbeth i Du och jag och vi börjar prata om sin häst på jobbet när hon vill att kollegorna ska lämna henne ifred och sluta snoka i hennes privatliv. Så kan jag också känna ibland, att jag både kan använda det för att slippa närgångna frågor och dels att de uppenbart inte är ett dugg intresserade av
mitt liv medan jag förväntas lyssna andäktigt på
deras barnprat (jag är barnfri).
Vänskap över generationsgränserna tycker jag också finns väldigt fina exempel i hästmiljö, och faktiskt även i andra sammanhang. Min barnfrihet gör lite att jag inte riktigt passar ihop med mina jämngamla (jag är 37) utan antingen hellre umgås med riktigt unga eller de som är lite äldre och har vuxna barn. Och stallet tycker jag fostrar in oss lite i det tänket redan från början, kanske på ett helt annat sätt än vad andra sporter gör där man är låst mer till sin egen årsgrupp.
Jag har sparat Dy lite till semestern så jag verkligen kan njuta av den, har sett så mycket fram emot en ny vuxenbok av dig så fortsätt gärna att skriva även för vuxna! Och jag tillhör gruppen som så gärna hade sett en Klara för vuxna, med hur Klaras liv ser ut idag.