Bukefalos 28 år!

Vinterdäck

myzzan

Trådstartare
Jag jobbar inom bilbranchen och har gjort de i många år .

Säger detta i tid

Jag varnar nu,kolla upp hur bra mönster ni har på era vinterdäck, de är svinpriser på däcken redan nu . Och beställ i tid, räkna inte med att de blir billigt
 
Var och lossade hos en bilfirma här. Priserna ska höjas mer och det är tydligen svårt att få tag i däck också.

Är bara glad jag har mönster kvar på mina. Var dock halvsvårt att få tag i tid att byta. Verkar som folk är ute i god tid och bokar tider redan i september. 😅
 
Var och lossade hos en bilfirma här. Priserna ska höjas mer och det är tydligen svårt att få tag i däck också.

Är bara glad jag har mönster kvar på mina. Var dock halvsvårt att få tag i tid att byta. Verkar som folk är ute i god tid och bokar tider redan i september. 😅
Jo tack , man skämms över att säga vad 4a däck kostar till dom som behöver 4a nya däck . Lika jobbigt de är för kund lika jobbigt är det för oss att berätta priset..

Jag är själv glad att jag har bra mönster på mina däck fast jag hade velat ha dubb i år, nåja får köra lungt när de väll blir svart is
 
Jag jobbar inom bilbranchen och har gjort de i många år .

Säger detta i tid

Jag varnar nu,kolla upp hur bra mönster ni har på era vinterdäck, de är svinpriser på däcken redan nu . Och beställ i tid, räkna inte med att de blir billigt
Får problem för sommardäcken men inte nu :)
 
Jag har mina däck hos en däckfirma som kollar mina däck och meddelar i god tid om det behövs nya och fixar nya om jag vill slippa fixa det själv. Vilket jag vill. I år behövs nog inte nya då de har skickat ut en tid för byte men inte ringt och sagt att det behövs nya. Jätteskönt att slippa tänka på det själv! Lätt värt pengarna!
 
Vi behöver nya sommardäck till nästa år, men jag står och stampar och funderar på om vi ska köpa det nu eller till våren när det börjar bli dags...
 
Jag köpte nya däck förra hösten så jag är glad att jag har mitt på det torra denna vintern, har även nya sommardäck sen i våras.
 
Slipper den utgiften tack o lov. När jag köpte Kugan för 2 år sen så fick den nya dubbdäck efter 1/2 år och jag avskyr dubbdäck så dom har kanske gått 2-300 mil.
Och sommardäcken byttes förra året.
Den lilla Kian hemma på tomten har oxå ok däck,men hon ska ändå säljas när jag kommer hem.
 
Vi behöver nya sommardäck till nästa år, men jag står och stampar och funderar på om vi ska köpa det nu eller till våren när det börjar bli dags...
Våren då de är billigast eller när det närmar sig för byte igen . Många tror om man köper sommardäck nu till nästa år så är det rea på sommardäcken... men ha is i magen
 
Slipper den utgiften tack o lov. När jag köpte Kugan för 2 år sen så fick den nya dubbdäck efter 1/2 år och jag avskyr dubbdäck så dom har kanske gått 2-300 mil.
Och sommardäcken byttes förra året.
Den lilla Kian hemma på tomten har oxå ok däck,men hon ska ändå säljas när jag kommer hem.
Dubbdäck är bra på svart is , de är sällan de är snö om man bor i Skåne
 
Bytte till mina dubbfria härom dagen till jag skulle besikta, dom är köpta i vintras, så fräscha 😁 Åker på att köpa nya sommardäck till våren.
 
Jo tack , man skämms över att säga vad 4a däck kostar till dom som behöver 4a nya däck . Lika jobbigt de är för kund lika jobbigt är det för oss att berätta priset..

Jag är själv glad att jag har bra mönster på mina däck fast jag hade velat ha dubb i år, nåja får köra lungt när de väll blir svart is
De jag pratat med är det ingen som direkt vet varför det blivit dyrare och svårare att få tag i. Mina egna misstankar är att det på nått sätt hänger ihop med pandemin och kanske till och med kriget.

Jag har kört med friktionsdäck flera år och här nere i södra Sverige tycker jag det funkar helt okej. Får som du säger anpassa körstilen när det är riktigt halt (vilket man förvisso bör göra även om man kör med dubb också).
Vi får väl se vad för slags vinter det blir i år här.
 
Jag jobbar inom bilbranchen och har gjort de i många år .

Säger detta i tid

Jag varnar nu,kolla upp hur bra mönster ni har på era vinterdäck, de är svinpriser på däcken redan nu . Och beställ i tid, räkna inte med att de blir billigt
Bra påminnelse! Vill bara tillägga att hålla koll så inte däcken är för gamla också, även om mönstret och ev dubb är ok
 
De jag pratat med är det ingen som direkt vet varför det blivit dyrare och svårare att få tag i. Mina egna misstankar är att det på nått sätt hänger ihop med pandemin och kanske till och med kriget.

Jag har kört med friktionsdäck flera år och här nere i södra Sverige tycker jag det funkar helt okej. Får som du säger anpassa körstilen när det är riktigt halt (vilket man förvisso bör göra även om man kör med dubb också).
Vi får väl se vad för slags vinter det blir i år här.
Mycket av tillverkningen har legat i Ryssland och pga kriget och sanktionerna så har många företag stängt tillverkningen och inte hunnit ersätta den i andra länder + råvarupriserna har ökat och transporterna har blivit dyrare.
 
Jag bor ju inte i skåne :angel: ,jag är bara gäst i länet innan jag åker till norra skaraborg igen
Vi kan byta du kan få mina ms däck så tar jag dina dubb🤣🤣... men då får jag vattna mon bil rätt bra om dina däck ska få plats på min bil och du får krympa din bra va 🤣🤣🤣
 

Liknande trådar

Fordon Jag har bra mönster på mina vinterdäck och dubbarna sitter där de ska. Men de har några år på nacken och jag upplever att de inte ger...
2
Svar
23
· Visningar
1 796
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: astronaut
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
674
Senast: Amha
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
885
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp