Vinterföräldrar 16/17 del 3

Någon som har tid och lust får gärna uppdatera listan, funkar inge bra från mobilen för mig. Sonen föddes 16/1 (BF 25/1) 3438g och 49cm. Namn diskuteras friskt, men tror vi är överens.

I övrigt så finns så många saker jag skulle vilja skriva om men måendet är :down: så väljer att vänta tills jag orkar formulera tankar.

Hoppas att ni som väntar snart får träffa era små :heart
Kram ❤
 
Mina bröstvårtor avlider snart. G har varit extra mycket mammig och vill bara snutta på brösten hela dagarna. Gav just lite utpumpad mjölk för att få i alla fall två timmars vila från brösten (vill äta en gång i timmen typ)
 
Någon som har tid och lust får gärna uppdatera listan, funkar inge bra från mobilen för mig. Sonen föddes 16/1 (BF 25/1) 3438g och 49cm. Namn diskuteras friskt, men tror vi är överens.

I övrigt så finns så många saker jag skulle vilja skriva om men måendet är :down: så väljer att vänta tills jag orkar formulera tankar.

Hoppas att ni som väntar snart får träffa era små :heart

:heart
 
Här går det mycket bättre.
Jag har slutat envisas med att försöka få bebis att sova i nestet bredvid mig så nu sover vi direkt bredvid varandra i stället vilket uppskattas av bebis och jag får sova lite mer sammanhängande. Jag är dock livrädd för psd men jag har märkt att jag vaknar av minsta lilla grej, till och med om täcket ramlar ner i ansiktet på henne, dock sover jag med bara påslakanet då jag är en varm människa.

Vaknade i natt av att bebis hittat bröstet helt själv. Hon verkar nöjd med självservering faktiskt. Nu har det nästan blivit roligt att ha barn igen, herregud vad jag hade ångest där ett tag och undrade vad sjutton vi gett oss in i.

I morgon blir hon 4 veckor :eek:
Det brukar bli bäst och enklast att rätta sig efter hur bebisen vill ha det :D

Jag har samsovit med alla mina barn. Ser till att ha det svalt, ingen alkohol eller cigaretter. Då är risken för psd extremt liten :)

De två största fördelarna enligt mig när de sover så tätt inpå en är att de (oftast) sover bättre och man kan mata dom utan att själv vakna.
 
Senast ändrad:
Men kom igen nu, kroppen! Ge mig tydliga signaler (regelbundna värkar eller vattenavgång), så att vi kan åka in. :mad: :rage:

Det här läget just nu tröttar bara ut ju. Värk då och då, illamående, tokaktiv Knoddrick som förvärrar illamående och trycket neråt, kissnödig, orkeslös, rastlös.
 
Mina bröstvårtor avlider snart. G har varit extra mycket mammig och vill bara snutta på brösten hela dagarna. Gav just lite utpumpad mjölk för att få i alla fall två timmars vila från brösten (vill äta en gång i timmen typ)
Man kan smörja in dom med lite bröstmjölk. Håll lite koll på såren. Det kan bli svamp och bakterier där om man har lite otur.

Oftast så blir det sår i början innan barnet orkar/lär sig ett helt korrekt grepp. Vanligaste är att dom inte suger in bröstvårtan tillräckligt långt in i munnen. Bröstvårtan skall förbi den hårda gommen och det är inte alltid barnet fixar det i början.
 
Men kom igen nu, kroppen! Ge mig tydliga signaler (regelbundna värkar eller vattenavgång), så att vi kan åka in. :mad: :rage:

Det här läget just nu tröttar bara ut ju. Värk då och då, illamående, tokaktiv Knoddrick som förvärrar illamående och trycket neråt, kissnödig, orkeslös, rastlös.
Heja, heja! Inte långt kvar nu.

Kan inte fatta var tiden tagit vägen. Det var ju typ i går du försökte sparka igång din ägglossning :eek:
 
Man kan smörja in dom med lite bröstmjölk. Håll lite koll på såren. Det kan bli svamp och bakterier där om man har lite otur.

Oftast så blir det sår i början innan barnet orkar/lär sig ett helt korrekt grepp. Vanligaste är att dom inte suger in bröstvårtan tillräckligt långt in i munnen. Bröstvårtan skall förbi den hårda gommen och det är inte alltid barnet fixar det i början.

Han är nästan 7 veckor. Amningen fungerar bra då han äter, men har så känsliga bröst (slemhinnor överlag) att snuttande ställer till problem. Använder dessutom amningsnapp men har trots de problem.
 
Han är nästan 7 veckor. Amningen fungerar bra då han äter, men har så känsliga bröst (slemhinnor överlag) att snuttande ställer till problem. Använder dessutom amningsnapp men har trots de problem.
Vid 7 veckor är dom fortfarande bara små valpar :)

Kan vara så att han inte drar in bröstvårtan tillräckligt långt när han bara snuttar. Du kan prova dra bort bröstet pytte lite ur munnen på honom så kanske han suger in den bättre även vid bara snuttning.
 
När en allmänläkare blir så fascinerad av ens fall att hon lägger ner 2 timmar av egen tid för att läsa och fundera (även konsulterar sin läkarman) ringer en 19:30 på kvällen, hann dock inte svara, och idag ringt runt och konsulterat andra och slutligen pratat 20 min i telefon med mig. DE kräver en stor ros...skall dit på måndag och hon skall skriva remiss till "elektoniskt nervtest"
 
När en allmänläkare blir så fascinerad av ens fall att hon lägger ner 2 timmar av egen tid för att läsa och fundera (även konsulterar sin läkarman) ringer en 19:30 på kvällen, hann dock inte svara, och idag ringt runt och konsulterat andra och slutligen pratat 20 min i telefon med mig. DE kräver en stor ros...skall dit på måndag och hon skall skriva remiss till "elektoniskt nervtest"

Fantastiskt!!!
 
@supersonic kommer jag ihåg fel eller hade du också gbs?

Hur mådde du då?

Bara önskar det här ger med sig fort. Som om det inte räckte med att vara i 8e månaden :arghh:
 
(Förlåt OT med @Tora, men jag har så fruktansvärt långtråkigt, alla andra i det här huset ligger och snarkar och här ligger jag, klarvaken, utan värkar, och surar.)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 767
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 947
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 869
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp