Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 16/17 del 3

Kollat där o hittar inte med inbyggd bh men med typ top innanför så det kanske räcker för att hålla brösten där dem ska vara... :p

Beror kanske på hur stora de är, jag hade C-kupa och det gick finfint att hålla dem på plats. Det var värre med amningsinläggen, de åkte runt lite där innanför :D
 
Jag hade det, fick aldrig några uvi:er av det dock men sprang ändå alltid med urinprovet till Mvc för jag "kände efter" väldigt mycket och va orolig.

Har tyvärr pga mitt mående inte följt tråden så aktivt men har du uvi pga gbs? ❤️

Det positiva med min gbs är att antibiotikan jag fick innan förlossningen gjorde mig dunderfrisk ;)


Ja,gbs och uvi. Börjar må bättre nu. Över halva kuren nu. Tänkte bara på om man då får stanna en stund efter förlossning. För att se så inte bäbis blivit smittad? Kollar dom det?

Hoppas att du kryar på dig :heart kramar
 
Jag har köpt amningslinnen från hm efter rekommendation. De med som en top på insidan. Fick höra att det räckte inte början och så kunde jag köpa bh efterhand när jag visste hur mycket större brösten blivit. Men jag har inte stora bröst så behöver inte så mycket stöd.
 
Hade rätt kraftiga sammandragningar igårkväll, antar att kroppen håller på att förbereda sig. Hade inget sånt öht förra gången. Får se om det blir onsdag nu då som vi får träffa vår lille bebis. Bm på tisdag.
 
Kollat där o hittar inte med inbyggd bh men med typ top innanför så det kanske räcker för att hålla brösten där dem ska vara... :p

Åh missade delen med inbyggd bh :rofl: jag tycker de räcker men dom från H&M :)
Ja,gbs och uvi. Börjar må bättre nu. Över halva kuren nu. Tänkte bara på om man då får stanna en stund efter förlossning. För att se så inte bäbis blivit smittad? Kollar dom det?

Hoppas att du kryar på dig :heart kramar

Jag stannade dom rekommenderade 48h då kollade dom andning och temp på lillan var 6:e h :)

Tack ❤️
 
Grattis alla som fått bebis och spännande med alla som ska komma :)
Läser fortfarande men känner sällan att jag har något att tillföra.

Här har livet sin gilla gång. V sover fortfarande nästan hela nätterna. Glad och pigg om dagarna och har börjat le och "prata" :D storebror har bättrat sig på toalettfronten men är nu helt fruktansvärt grinig och sur, som värsta tonåringen. Vi går varann en aning på nerverna hemma men vill inte skicka honom på dagis pga det där jävla RS-viruset som det snackas om. Har köpt skridskor och allt möjligt så vi ska kunna aktivera oss men nej då, då passar all snö på att typ regna bort och isen på sjön står under flera cm vatten... :banghead:

Var på efterkontroll hos BM i måndags och hade 134/106 i blodtryck, härligt... :wtf:
Så ska till distriktssköterskan på fredag och ta massa prover och bt tydligen, sen ska jag till läkaren om typ en och en halv vecka.
Och så ska jag tillbaka till BM imorrn och sätta in en spiral. Det var så kul på apoteket när jag skulle hämta ut spiralen och hon frågade om jag haft spiral förut och jag sa nej. "Bli inte rädd när jag kommer med förpackningen" sa hon och skrattade :D

Och i övrigt har vi börjat ge ersättning nån gång ibland så det ska funka, vilket det verkar göra så om två veckor ska momma vara barnvakt och vi ska på 30-årskalas, jag ska förvisso vara nykter men jag är hjälpreda också så det går liksom inte att inte komma. Men det ska iaf bli skönt att slippa åka hem under kvällen för att mata :up:

Det var allt från mig för tillfället, hejar på alla bebisarna som ännu inte kommit :bump:
Klart slut!
 
November
22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12
December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja) född 23/11 kl 19.50, 4390 g och 52 cm
7/12 - cute_beast, första barnet. En flicka född 4/12 kl 16:30, 3515 g och 50 cm
13/12 - LillaMy84, tredje barnet, pojke född 20/12 05.58 53cm 3894g
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet, flicka född 00.51 24/12 3195g 50 cm

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka född 7/1 03:07 48cm och 3175g
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet, underbar tjej född 17/1, 3480g och 52cm
20/1 - malumbub, första barnet
25/1 - Atiksa, första barnet. Pojke, född 16/1, 3438g och 49cm
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
16/2 - Hera_ 30 år, första barnet
24 /2 - Pilo, andra barnet, RUL tror en lillasyster
25/2 - Glittra, andra barnet
28/2 - Chardonnay, första barnet RUL sa tjej
 
Vilken underbar upplevelse!! En relativt snabb förlossning och superstöttande man och underbar personal gjorde det till en bra upplevelse och jag klara mig utan epidural!!!

Vi har fått en underbar dotter och jag är så lycklig!! Hon verkar känna sig trygg och nöjd och vi njuter av att få mysa tillsammans alla 3!!
 
Vilken underbar upplevelse!! En relativt snabb förlossning och superstöttande man och underbar personal gjorde det till en bra upplevelse och jag klara mig utan epidural!!!

Vi har fått en underbar dotter och jag är så lycklig!! Hon verkar känna sig trygg och nöjd och vi njuter av att få mysa tillsammans alla 3!!

Underbart ❤️
 
Vilken underbar upplevelse!! En relativt snabb förlossning och superstöttande man och underbar personal gjorde det till en bra upplevelse och jag klara mig utan epidural!!!

Vi har fått en underbar dotter och jag är så lycklig!! Hon verkar känna sig trygg och nöjd och vi njuter av att få mysa tillsammans alla 3!!
Stort grattis!!
 
Vilken underbar upplevelse!! En relativt snabb förlossning och superstöttande man och underbar personal gjorde det till en bra upplevelse och jag klara mig utan epidural!!!

Vi har fått en underbar dotter och jag är så lycklig!! Hon verkar känna sig trygg och nöjd och vi njuter av att få mysa tillsammans alla 3!!
Grattis! ❤
 
Vilken underbar upplevelse!! En relativt snabb förlossning och superstöttande man och underbar personal gjorde det till en bra upplevelse och jag klara mig utan epidural!!!

Vi har fått en underbar dotter och jag är så lycklig!! Hon verkar känna sig trygg och nöjd och vi njuter av att få mysa tillsammans alla 3!!

Stort grattis till er! :banana::banana::banana:
 
Nu har jag köpt allt som behövs innan förlossning och vi har storstädat så nu tycker jag bebis kan komma innan vi måste städa igen. :D

Min brorson (4år) säger dock att bebis kommer om 10 dagar. :up:

Vem vet? :D

Har också städat, men mest för att ena katten gått och lagt fina högar med kräk överallt inatt :yuck: Väldigt glad för ångmoppen vi fick i julklapp! :up: Väntar på att sambon ska komma hem så jag kan knalla ut i tvättstugan och börja med det... Måste tvätta klädseln till nya barnvagnen, luktade inte alltför gott när den packades upp.
 
Vilken underbar upplevelse!! En relativt snabb förlossning och superstöttande man och underbar personal gjorde det till en bra upplevelse och jag klara mig utan epidural!!!

Vi har fått en underbar dotter och jag är så lycklig!! Hon verkar känna sig trygg och nöjd och vi njuter av att få mysa tillsammans alla 3!!

Underbart! Stort grattis!!!
 
Vilken underbar upplevelse!! En relativt snabb förlossning och superstöttande man och underbar personal gjorde det till en bra upplevelse och jag klara mig utan epidural!!!

Vi har fått en underbar dotter och jag är så lycklig!! Hon verkar känna sig trygg och nöjd och vi njuter av att få mysa tillsammans alla 3!!
Grattis! :bump::heart
 
Vilken underbar upplevelse!! En relativt snabb förlossning och superstöttande man och underbar personal gjorde det till en bra upplevelse och jag klara mig utan epidural!!!

Vi har fått en underbar dotter och jag är så lycklig!! Hon verkar känna sig trygg och nöjd och vi njuter av att få mysa tillsammans alla 3!!

Stort grattis :banana::heart
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 373
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 289
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 547
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp