Vinterföräldrar 2019/2020

Jag har till och från senaste veckan känt av en ganska obehaglig och jobbig tyngdkänsla neråt. Det liksom trycker på och känns väldigt ansträngt. Känns som allra mest om jag står eller går när känslan kommer. Det är bara korta stunder här och där. Vad beror det på? Senaste dagarna har bebben också känts lite längre ner i magen, sparkarna befinner sig liksom nere vid troskanten till skillnad från tidigare när det varit mer omkring höjd med naveln. Sparkarna känns inte heller lika intensivt eller tydligt längre, även om de kommer lika ofta. Vet inte om allt detta kan ha nåt samband med tyngdkänslan, att hon liksom lagt sig mer neråt? Har iof haft betydligt mer foglossningsbesvär senaste dagarna också, så tyngdkänslan kanske har något samband med den? Tycker den är väldigt jobbig och obehaglig iaf, när den kommer känns det som att allt ska ramla ut typ.
Skulle gissa att hon sjunkit längre ned och börjat fixera sig!
 
Vi fick ta ett besök till förlossningen ikväll. Noll aktivitet från bebis sen igår kväll och hans knuffar har varit rejäla sen första gången jag började känna dem.
Träffade världens sötaste två barnmorskor och fick lyssna på hjärtljuden samt fick lite goda råd med oss hem på saker att testa om han är för lugn.

Tänk vilken fantastisk vård vi har i Sverige ❤️
 
@Eloise Så skönt med så fint bemötande! 🧡 Vad var det för råd du fick? Jag brukar lysa med ficklampa på magen, bumpa lite och sen spela musik mot magen. Det vaknar min bebbe av varje gång! Slump eller inte vet jag inte.
 
@Eloise Så skönt med så fint bemötande! 🧡 Vad var det för råd du fick? Jag brukar lysa med ficklampa på magen, bumpa lite och sen spela musik mot magen. Det vaknar min bebbe av varje gång! Slump eller inte vet jag inte.

Äta något sött, dricka varmt/kallt, sjunga eller spela musik samt skaka om magen.
Jag hade provat allt inklusive att ligga på vänster sida 1,5h men han vägrade göra något väsen av sig...

Direkt de tryckte dopplern emot min mage så fick de en spark tillbaka.
Jäkla unge 🙈😍😂
 
Blä, har haft såna jävla foglossningsbesvär senaste dagarna. Det är så himla otur att jag skulle drabbas så mkt av foglossning, vi bor nämligen 3 trappor upp utan hiss 😔 Nu idag var värsta hittills och jag liksom fastnade i trappan på väg upp, kunde inte lyfta benen. Gjorde så ont. Äntligen hemma och kan vila.

Alltså om det ska vara såhär, eller till och med bli värre, de 3 månaderna som är kvar vet jag inte vad jag ska ta mig till.
 
Blä, har haft såna jävla foglossningsbesvär senaste dagarna. Det är så himla otur att jag skulle drabbas så mkt av foglossning, vi bor nämligen 3 trappor upp utan hiss 😔 Nu idag var värsta hittills och jag liksom fastnade i trappan på väg upp, kunde inte lyfta benen. Gjorde så ont. Äntligen hemma och kan vila.

Alltså om det ska vara såhär, eller till och med bli värre, de 3 månaderna som är kvar vet jag inte vad jag ska ta mig till.

En dag i taget! Vet precis hur du känner 😣 det kan vara vidrigt!
 
@_Zacke_ Du har rätt, en dag i taget. Man springer så lätt iväg i tanken. Nu slog det mig att jag inte är uppdaterad på hur det gått för dig. Måste in i höstföräldrar och läsa nu direkt!
 
Blä, har haft såna jävla foglossningsbesvär senaste dagarna. Det är så himla otur att jag skulle drabbas så mkt av foglossning, vi bor nämligen 3 trappor upp utan hiss 😔 Nu idag var värsta hittills och jag liksom fastnade i trappan på väg upp, kunde inte lyfta benen. Gjorde så ont. Äntligen hemma och kan vila.

Alltså om det ska vara såhär, eller till och med bli värre, de 3 månaderna som är kvar vet jag inte vad jag ska ta mig till.

Jag vet inte om det är till någon tröst, men runt typ vecka 24,25 någon gång fick jag väldiga problem med fogarna, det kändes rätt hopplöst och jag ställde in mig på att det bara skulle bli värre och att jag skulle få ge upp ridningen osv. Men det var som värst i några veckor sen blev det lite bättre och höll sig rätt okej resten av graviditeten, jag kunde rida fram tills 3 dagar innan dottern föddes och hundpromenader var också helt okej! Så jag håller tummarna för att det vänder för dig med!
 
@nejlica Tack!! Så himla skönt att höra just nu. Hoppas det blir så för mig med 🧡 Jag har inga krav på att kunna motionera längre, inte ens promenader - men jag vill bara kunna komma upp i min lägenhet, kunna sitta/ligga i soffan utan smärta, göra enklare sysslor som typ matlagning och kunna följa med och träffa kompisar eller handla mat. Och kunna jobba också såklart.
 
Blä, har haft såna jävla foglossningsbesvär senaste dagarna. Det är så himla otur att jag skulle drabbas så mkt av foglossning, vi bor nämligen 3 trappor upp utan hiss 😔 Nu idag var värsta hittills och jag liksom fastnade i trappan på väg upp, kunde inte lyfta benen. Gjorde så ont. Äntligen hemma och kan vila.

Alltså om det ska vara såhär, eller till och med bli värre, de 3 månaderna som är kvar vet jag inte vad jag ska ta mig till.
Usch, låter jobbigt. Hoppas det blir bättre! Tur du lyckades komma upp till sist.
 
@nejlica Tack!! Så himla skönt att höra just nu. Hoppas det blir så för mig med 🧡 Jag har inga krav på att kunna motionera längre, inte ens promenader - men jag vill bara kunna komma upp i min lägenhet, kunna sitta/ligga i soffan utan smärta, göra enklare sysslor som typ matlagning och kunna följa med och träffa kompisar eller handla mat. Och kunna jobba också såklart.
Använder du ett sådant bälte för att lindra bäckensmärta? Min sambo använder det på promenader nu :) det funkar bra tydligen
 
@LionQueen Nej, inte än, men beställde ett förra veckan som bör komma på måndag! Hoppas så mycket att det kan hjälpa mig också, men känner mig lite tveksam med tanke på hur mycket problem jag har. Håller tummarna att det kanske kan mildra nåt i alla fall!
 
Jag har nu fått tid hos sjukgymnast på kvinnokliniken för att prova TENS och sen bokades jag även in hos läkare veckan därpå, för ev ställningstagande till partiell sjukskrivning. Känns sådär, hoppas utvecklingen går åt rätt riktning innan dess.
 
Själv hade jag tur och blev av med ryggvärken i lördags :banana:Red dressyr i söndags och vaknade bara något stel i korsryggen igår men det kan jag ta. Var på loppis i helgen och fyndade bebisbilder. 10 plagg för 175kr :D
 
Själv hade jag tur och blev av med ryggvärken i lördags :banana:Red dressyr i söndags och vaknade bara något stel i korsryggen igår men det kan jag ta. Var på loppis i helgen och fyndade bebisbilder. 10 plagg för 175kr :D

Min mellanstadiebästis hörde av sig på Facebook och frågade om vi var öppna för begagnade kläder, givetvis, så där var vi och fyndade i helgen. Två fulla kassar... Alla kläder i strl 62 och 68 klart, behöver komplettera med lite pyjamaser och omlottbodys i mindre storlekar bara. Det mesta från newbie.
700:- för allt, då fick vi en superfin åkpåse med också 😍

Den dyra vagnen behövde kompenseras med fyndpris på andra saker 🙈
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
47 504
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 176
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 055
Senast: nullo-modo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp