Vinterföräldrar 2019/2020

Varit på studiebesök på förlossningen denna veckan. Mitt i pratandet om smärtstillande börjar jag känna mig helt svimfärdig :cautious::laugh: tycker nålar och skador är lite obehagligt men jag vet inte riktigt vad som utlöste det, kanske var det de sterila kvaddlarna. Det var i alla fall då jag började må dåligt :p
 
Varit på studiebesök på förlossningen denna veckan. Mitt i pratandet om smärtstillande börjar jag känna mig helt svimfärdig :cautious::laugh: tycker nålar och skador är lite obehagligt men jag vet inte riktigt vad som utlöste det, kanske var det de sterila kvaddlarna. Det var i alla fall då jag började må dåligt :p
Hua, sterila kvaddlar kan jag få mardrömmar om bara att tänka på.
 
Okej, nu börjar det bli lite jobbigt periodvis. Har sån jäkla halsbränna, svårt att vända mig och böja mig ner, lite mer ont av foglossningen, svårt att sova. Urk!
 
Vem är nästa på tur? Känner mig lite ensam som ogravid här :-)

Nu har vi fått hyfsad snurr på ätandet. På nätterna blir det flaska med urpumpad mjölk om hon inte tar bröstet direkt vilket ger att jag sitter uppe 30 min istället för 1,5h. Dagtid funkar bröstet bra, hon har kopplat hur hon ska ta tag ordentligt och jag vet var jag behöver stötta för att det ska bli rätt vinkel.

Jag hade glömt hur mycket de sover när de är såhär små, eller så sover den här pluttan extra mycket, hon är ändå nästan en månad tidigare än sina syskon.
 
Vem är nästa på tur? Känner mig lite ensam som ogravid här :-)

Nu har vi fått hyfsad snurr på ätandet. På nätterna blir det flaska med urpumpad mjölk om hon inte tar bröstet direkt vilket ger att jag sitter uppe 30 min istället för 1,5h. Dagtid funkar bröstet bra, hon har kopplat hur hon ska ta tag ordentligt och jag vet var jag behöver stötta för att det ska bli rätt vinkel.

Jag hade glömt hur mycket de sover när de är såhär små, eller så sover den här pluttan extra mycket, hon är ändå nästan en månad tidigare än sina syskon.
Jag skulle hemskt gärna också vara ogravid men lillebror verkar trivas bra i magen :cautious:
Slemproppen gick igår och jag hade lite molvärk i magen, men har inte haft några mer värkar sedan vi var inne på förlossningen i onsdagsnatt. Det är drygt att vänta, allt är tungt och jobbigt och jag är allmänt grinig :meh:
Jag hoppas han är här inom några dagar, bf var i tisdags.
 
Jag är lite orolig över att bli ogravid tidigare än tänkt. Haft lite små blödningar nu sista tiden, hoppas inte det är tappen som är påverkad. V 29 nu.
 
Jag är lite orolig över att bli ogravid tidigare än tänkt. Haft lite små blödningar nu sista tiden, hoppas inte det är tappen som är påverkad. V 29 nu.
Oj, ja det är lite i tidigaste laget. Men jag har hört om många som har småblödningar utan att det är någon fara.
 
Igår kom äntligen lillebror :love:
När han väl bestämde sig för att komma så gick det fort. Vattnet gick vid 18:10 och värkarna startade strax efter. Vi var inne på förlossningen strax före 20 och 20:10 var han ute 😅 Allt har gått bra och vi mår bra.
Han vägde 3990 och 53 cm lång.
 
Jag fick tid för snittet idag, planeras dagen före BF! När vi för några veckor sen fick information om att snitt görs 3-7 dagar innan beräknad födsel så sa jag att jag gärna ser att det ligger så nära BF som möjligt. Jag syftade mest på typ hellre 3 dagar innan än 7 dagar innan, men de måste tolkat mig ordagrant och därför bokat in det 1 dag innan BF 🙈 När jag fick datumet idag skapade det initialt lite oro hos mig. Risken är ju såklart större nu att det drar igång av sig själv innan - men känner samtidigt att det är bra för lilltjejen att bakas färdigt i magen. Så det blir nog bra ändå!

Jag var på barnmorskebesök idag och gav liten chokladask och kort till vår barnmorska (god jul-present). Hon blev så himla rörd :love: Fint! Jag jobbar ju själv inom vården och vet hur mycket man uppskattar såna små gester.
 
Senast ändrad:
@Mirach Hur går det för er? Har ni fått komma hem ännu?
Vi kom hem igår :) Han ville amma väldigt mycket inatt så vi har sovit lite sådär men det känns som vi har kommit lite mer iordning under dagen idag.
Hittills har det funkat väldigt bra med storasyster med :)
Det är dessutom väldigt skönt att inte vara gravid längre. Bara att kunna tvätta fötterna ordentligt när man duschar. Även om man är trött av sömnbrist så känner jag mig ändå piggare än på länge och har inga komplikationer efter den supersnabba förlossningen :bow:
 
Nu är lilla M 2,5 vecka och börjar ha mer vakentid. Hon har mer koll på händerna och vill gärna känna på saker, det är så häftigt att se den snabba utvecklingen. Idag är. Första dagen utan pappa hemma. Det gick lysande att duscha, la M på golvet på matta och handduk och när jag är klar får hon komma med in och duscha hon med, det älskar hon. Storasyster 5 år får en hel del känsloutbrott, det är inte alltid så kul att ha ett syskon man måste dela tiden med.
 
Sprutan tagen och att få en spruta i rumpan var bra mycket behagligare än blodprov i armen :D ligger fortfarande under medelkurvan men på min mammas sida av släkten får vi tydligen mest bebisar som bara väger några gram över 3kg så vår blir väl kanske inte stor heller.

Funderar på ridningen. V.32 i övermorgon och själv tycker jag det är skönt att ge mig ut på en lätt skogstur med mest skritt några gånger i veckan men nämnde det på jobbet och de tyckte jag var galen som höll på än... så nu vet jag inte om jag kanske borde sluta. Hade varit mysigt att rida ett tag till och fysiskt är det ju inget som hindrar men visst, något skulle ju eventuellt kunna hända... fast å andra sidan cyklar jag till jobbet ännu och där skulle jag ju ex kunna halka omkull.
 
Sprutan tagen och att få en spruta i rumpan var bra mycket behagligare än blodprov i armen :D ligger fortfarande under medelkurvan men på min mammas sida av släkten får vi tydligen mest bebisar som bara väger några gram över 3kg så vår blir väl kanske inte stor heller.

Funderar på ridningen. V.32 i övermorgon och själv tycker jag det är skönt att ge mig ut på en lätt skogstur med mest skritt några gånger i veckan men nämnde det på jobbet och de tyckte jag var galen som höll på än... så nu vet jag inte om jag kanske borde sluta. Hade varit mysigt att rida ett tag till och fysiskt är det ju inget som hindrar men visst, något skulle ju eventuellt kunna hända... fast å andra sidan cyklar jag till jobbet ännu och där skulle jag ju ex kunna halka omkull.
Med första barnet red jag 3 dagar innan förlossningen. Den här graviditeten red jag tom v36 sedan kände jag mig för otymplig. Visst är det alltid en risk att rida men det är det ju att köra bil med, men det är ju ett beslut man får ta själv. Min barnmorska hade inga synpunkter på att jag red så länge. Jag tyckte det var väldigt skönt att komma ut på lugna skritturer i skogen när jag själv inte orkade promenera så mycket :)
 
Med första barnet red jag 3 dagar innan förlossningen. Den här graviditeten red jag tom v36 sedan kände jag mig för otymplig. Visst är det alltid en risk att rida men det är det ju att köra bil med, men det är ju ett beslut man får ta själv. Min barnmorska hade inga synpunkter på att jag red så länge. Jag tyckte det var väldigt skönt att komma ut på lugna skritturer i skogen när jag själv inte orkade promenera så mycket :)
Ja risker finns ju överallt. Jag skulle ju lika gärna halka och ramla nerför en trappa liksom... dessvärre är jag känd för att inte alltid tänka igenom riskerna när jag gör något, därav min tvekan med ridningen :p min häst kan bli explosiv när kylan sätter in i början av året men det är när hon är fullt igång. Har trappat ner ridningen under hösten så hittills är hon ganska seg att rida. Känner inte att risken är stor för att flyga av.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
47 409
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 989
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 006
Senast: nullo-modo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp