Vinterföräldrar 2020/2021

Väldigt ödmjukt säger jag hej i den här tråden, är väldigt tidigt gravid och enligt egna beräkningar så kanske det kommer en bebis i slutet av februari. Då jag har endometrios och vi har kämpat i flera år med infertilitet så är jag väldigt nojig att det här inte ska gå vägen, men i dagsläget är jag iallafall gravid, på naturlig väg, något som inte har hänt på 7år :nailbiting:

Jag mår bra förutom en del molvärk/växtvärk, dock så har jag helt sjuka smärtor vissa nätter, sådär så att jag ligger i fosterställning och kippar efter luft. Ringde mvc samt pratade med min endoläkare som båda trodde på att det kan vara ligamentsmärtor, men det är riktigt obehagligt och man blir livrädd :down:

Är det någon annan som har upplevt något liknande?
Åh, hoppas verkligen allt går vägen för dig!

När jag precis upptäckt jag var gravid så hade jag någon omgång med enorm "mensvärk", vid ett tillfälle hade jag ont från längst ner i magen hela vägen upp i bröstet, kunde inte räta ut överkroppen så ont det gjorde. Var säker på att nått hade gått fel, men det gick över, så hoppas det gör det för dig med.
 
Väldigt ödmjukt säger jag hej i den här tråden, är väldigt tidigt gravid och enligt egna beräkningar så kanske det kommer en bebis i slutet av februari. Då jag har endometrios och vi har kämpat i flera år med infertilitet så är jag väldigt nojig att det här inte ska gå vägen, men i dagsläget är jag iallafall gravid, på naturlig väg, något som inte har hänt på 7år :nailbiting:

Jag mår bra förutom en del molvärk/växtvärk, dock så har jag helt sjuka smärtor vissa nätter, sådär så att jag ligger i fosterställning och kippar efter luft. Ringde mvc samt pratade med min endoläkare som båda trodde på att det kan vara ligamentsmärtor, men det är riktigt obehagligt och man blir livrädd :down:

Är det någon annan som har upplevt något liknande?

Inte upplevt något sådant nu men ville ändå säga grattis och välkommen. :) Jag har också endometrios och innan jag fick opererat bort två cystor kunde jag ibland ha precis sådär. Inte så ofta men ibland kom det. Så jag ville bara säga att jag hoppas det blir bättre för dig och att jag tycker ruskigt synd om dig. Det är vedervärdig smärta!

Hoppas du får må bättre och får njuta lite av graviditeten. Vi har inte försökt jättelänge, runt 10 månader men när alla runt omkring blev gravida av att lukta på ett par kalsonger kändes det ganska jobbigt. Så jag förstår om det känns helt overkligt för er! Håller tummarna. Ibland faller ju allt bara på något konstigt vis på plats i ett ögonblick. :D
 
Det verkar som att jag föll bort på senaste listan så jag lägger till mig på listan igen 😊

December
25 - VLMF, 1:a barnet

Januari
16 - Miiikaela_, 1:a barnet
25 - Madalitso, första barnet, Skåne
25 - Rouise, 2:a barnet

Februari
1 - Olympus, 2:a barnet
5 - Sedär, 2:a barnet
 
Väldigt ödmjukt säger jag hej i den här tråden, är väldigt tidigt gravid och enligt egna beräkningar så kanske det kommer en bebis i slutet av februari. Då jag har endometrios och vi har kämpat i flera år med infertilitet så är jag väldigt nojig att det här inte ska gå vägen, men i dagsläget är jag iallafall gravid, på naturlig väg, något som inte har hänt på 7år :nailbiting:

Jag mår bra förutom en del molvärk/växtvärk, dock så har jag helt sjuka smärtor vissa nätter, sådär så att jag ligger i fosterställning och kippar efter luft. Ringde mvc samt pratade med min endoläkare som båda trodde på att det kan vara ligamentsmärtor, men det är riktigt obehagligt och man blir livrädd :down:

Är det någon annan som har upplevt något liknande?
Inte exakt så, men haft jäkligt ont (som svår mensvärk) både denna graviditet och med sonen. Fått ta Alvedon.
Med denna så trodde jag tom på missfall då det kom rosa flytningar och gjorde sjukt ont så tog naproxen en dag :o. Men är i vecka 22 nu.
 
Tack allihopa för grattis och lite lugnande ord om mina magsmärtor :heart

Jag har tänkt försöka få tag i någon på gyn imorgon för att se om det går att få ett tidigt ultraljud, med tanke på vår historia samt smärtorna, annars känns det väldigt länge att vänta ända till vecka 18-20.

Är det någon annan i tråden som har hunnit vara på något ultraljud? I min region verkar dom tyvärr försöka att vänta till det ”stora” ultraljudet i vecka 18-20 pga covid-19.
 
Tack allihopa för grattis och lite lugnande ord om mina magsmärtor :heart

Jag har tänkt försöka få tag i någon på gyn imorgon för att se om det går att få ett tidigt ultraljud, med tanke på vår historia samt smärtorna, annars känns det väldigt länge att vänta ända till vecka 18-20.

Är det någon annan i tråden som har hunnit vara på något ultraljud? I min region verkar dom tyvärr försöka att vänta till det ”stora” ultraljudet i vecka 18-20 pga covid-19.
Jag ska på dateringsUL på fredag (troligen v. 10), och sedan erbjuds alla i skåne UL och KUB i v.12.
 
Är det någon annan i tråden som har hunnit vara på något ultraljud? I min region verkar dom tyvärr försöka att vänta till det ”stora” ultraljudet i vecka 18-20 pga covid-19.
Jag bor i Malmö och här är KUB gratis och ingår i basprogrammet v12-13. Jag gjorde det förra veckan. Du kan inte be om ett tidigt ultraljud med hänvisning till dina smärtor?
 
Jag bor i Halland och vi får ett tidigt UL alt KUB i v.12 beroende på vad man önskar. Vi valde ett tidigt UL och avstod KUB efter överläggning hemma och det har vi inbokat 7/7 :) vilket jag tycker känns skönt. Det känns fortfarande inte riktigt på riktigt än och vi skulle vilja berätta för föräldrar etc lite längre fram och då känns det ändå skönt att ha ett "bevis" på graviditeten. Jag känner ju mig förhållandevis ogravid än så ja det känns som det behövs.

Jag tänker att om jag var i dina skor skulle jag försöka be om ett tidigt UL med hänvisning till smärtorna alternativt hade jag försökt boka ett privat om möjligheten finns till det!
 
Tack allihopa för grattis och lite lugnande ord om mina magsmärtor :heart

Jag har tänkt försöka få tag i någon på gyn imorgon för att se om det går att få ett tidigt ultraljud, med tanke på vår historia samt smärtorna, annars känns det väldigt länge att vänta ända till vecka 18-20.

Är det någon annan i tråden som har hunnit vara på något ultraljud? I min region verkar dom tyvärr försöka att vänta till det ”stora” ultraljudet i vecka 18-20 pga covid-19.

Grattis till graviditeten! Håller tummar o tår att det går vägen🌸

Jag var på ett privat ultraljud nu i tisdags (v.8) efter att jag fått en blödning för nästan två veckor sedan. Var väldigt skönt o få kolla upp det. Kanske finns det möjlighet till det om du inte får det via BM/gyn?
 
Vad kul, välkommen hit :)
Går och väntar avundsjukt tills om en månad då jag förhoppningsvis också blivit fri från illamående :D

Upptäckte igår att jag gått ner 5 kg sen början av graviditeten.....

Stämmer in i detta! Längtar så tills jag är sugen på all god sommarmat igen🙏 Samtidigt så kan jag ta illamåendet varje dag i veckan bara pyret stannar kvar. Men jag måste få längta efter saker ändå, jag kan inte gå o vara orolig hela tiden för då går jag sönder.

I förra graviditeten gick jag ner 6 kilo de första veckorna och tror inte det var förens v.30 som jag gått upp dem igen o passerade min startvikt. Vet att min mans morfar tyckte jag blivit så smal när vi träffades (samma dag som vi skulle berätta) och påpekade att nu får jag minnesanteckningar inte gå ner mer. Minns att min man svarade att ”ne, nu ska hon förhoppningsvis gå upp ett antal kilon istället”😂🙈
 
Jag pratade med den privata klinik som gjorde vår fertilitetsutredning, och dom kunde boka in ett ultraljud i augusti, tror att dom hade semesterstängt fram tills dess. Och det var även sköterskan där som berättade att dom hade många privata ultraljud inbokade nu för att det var så många som inte fick något ul före vecka 18-20 :crazy:

Så jag ringde till gyn och berättade lite om mina smärtor och sådär, men hon rekommenderade inget tidigt ultraljud pga att det fanns risker för bebis. Om det inte blev värre såklart.

Så jag avvaktar till mitt besök på mvc nästa vecka, så får jag se vad dom säger :) Dom flesta av er verkar ju ändå få en koll innan det stora ultraljudet :up:
 
Stämmer in i detta! Längtar så tills jag är sugen på all god sommarmat igen🙏 Samtidigt så kan jag ta illamåendet varje dag i veckan bara pyret stannar kvar. Men jag måste få längta efter saker ändå, jag kan inte gå o vara orolig hela tiden för då går jag sönder.

I förra graviditeten gick jag ner 6 kilo de första veckorna och tror inte det var förens v.30 som jag gått upp dem igen o passerade min startvikt. Vet att min mans morfar tyckte jag blivit så smal när vi träffades (samma dag som vi skulle berätta) och påpekade att nu får jag minnesanteckningar inte gå ner mer. Minns att min man svarade att ”ne, nu ska hon förhoppningsvis gå upp ett antal kilon istället”😂🙈
Ja, ska också bli skönt när jag inte behöver stänga in mig i ett rum varje gång maken lagar mat. Illamåendet har blivit lite bättre, men är fortfarande enormt luktkänslig.
Och sen mår jag mer illa av värme, så jag försöker tänka att jag är tacksam att det inte är lika varmt som för 2 år sedan :p
 
Ultraljud idag, visade sig att jag räknat helt rätt på hur långt gången jag var :D
Så skönt att få se hjärtat slå och bebis sprattla, gör illamåendet mer värt det :heart

Härligt!

Jag har UL först nästa vecka och eftersom jag nu känner mig totalt ogravid känns det verkligen som jag behöver se det. Börjar bli lite orolig att det inte finns något men det får vi ta då. Något litet symtom skulle inte vara fel 😅 även om jag kommer vara glad om jag får fortsätta må bra!
 
Härligt!

Jag har UL först nästa vecka och eftersom jag nu känner mig totalt ogravid känns det verkligen som jag behöver se det. Börjar bli lite orolig att det inte finns något men det får vi ta då. Något litet symtom skulle inte vara fel 😅 även om jag kommer vara glad om jag får fortsätta må bra!

Hoppas allt är som det ska då:heart vilken vecka är du i när du ska göra ultraljudet?☺️ Ja det där är så dumt, man längtar tills de jobbiga symptomen försvinner men då kommer oron istället😕 men det är ju fullt normalt att symptomen går över och att man går in i de kända spökveckorna☺️
 
Hoppas allt är som det ska då:heart vilken vecka är du i när du ska göra ultraljudet?☺ Ja det där är så dumt, man längtar tills de jobbiga symptomen försvinner men då kommer oron istället😕 men det är ju fullt normalt att symptomen går över och att man går in i de kända spökveckorna☺

Jag har precis gått in i v 12 nu, så kommer i nästa vecka precis ha gått in i v.13 (v.12+2). Jag hoppas allt är som det ska. Säkert ingenting. Egentligen är det ju skönt att inte känns något men symtomen är ju på ett vis lite mer av en försäkring av att man är gravid 🙄 Så det är säkert lugnt. Men ska ändå kännas skönt att få ett klart besked, antingen finns det eller inte.
 
Jag har precis gått in i v 12 nu, så kommer i nästa vecka precis ha gått in i v.13 (v.12+2). Jag hoppas allt är som det ska. Säkert ingenting. Egentligen är det ju skönt att inte känns något men symtomen är ju på ett vis lite mer av en försäkring av att man är gravid 🙄 Så det är säkert lugnt. Men ska ändå kännas skönt att få ett klart besked, antingen finns det eller inte.

Åh va roligt att ni kommit såpass långt😃 det kommer säkert gå bra men förstår precis vad du menar☺️ Är det bara ultraljud eller gör ni kub?☺️
 

Liknande trådar

Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Imnir
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 577
Senast: Soapbubble
·
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 224
Senast: Fille
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 203
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp