För bara runt 6 år sedan var det en sådan snöstorm i Stockholm att folk stod i bilkö på Kymlingelänken och många andra stora vägar hela natten och folk med diabetes blev räddade med mat osv av närboende via en nödhjälp som Aftonbladet körde. (det blev knappt några rubriker förutom i Aftonbladet jag hade typ inte märkt det om jag inte sett det. Känner en viss kärlek till kvällspressen efter det, de enda som brydde sig.)Det beror ju lite på hur man bor och vad man har för bil kan jag tänka mig, men öde väg > 5 mil i dåligt väder?
Själv ska jag köra >75 mil på torsdag, men skulle jag bara pendlat mellan huset och Sthlm hade jag inte laddat med mat mm innan jag gett mig ut. Nu kan det vara bra att ha något att äta om man blir stående efter vägen och det inte finns några nattöppna mackar som vi passerar.
Jag pausar några gånger normalt på långkörningarna för att kunna handla något varmt och gå på toaletten, men en filt och att man har ytterkläderna inne i bilen när det är kallt ute är smart om man blir tvungen att stanna nånstans.
Det stod långtradare fast överallt och blockade alla vägar. (försökte rädda en buss i Sundbyberg med mitt grus men det var döfött och fick leta annan väg)
Och det var året innan som jag grävde fram folk på parkeringen.
(jag tog mig precis förbi på en näraliggande smitväg och ålade mig ut på E4 försiktigt förbi en tradare som låg och blinkade hälften på vägen och hälften inte på vägen och körde hem i 30)