Någon typ av tunt rep brukar finnas på byggvaruhandel och liknande. Det som säljs som makramegarn är ju oftast tunt bomullsrep.Ska gärna vara lite snyggt med
Men vad? Akrylgarn lär knappast hålla liksom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon typ av tunt rep brukar finnas på byggvaruhandel och liknande. Det som säljs som makramegarn är ju oftast tunt bomullsrep.Ska gärna vara lite snyggt med
Men vad? Akrylgarn lär knappast hålla liksom.
Exakt, och jag tror inte det håller i längden i ett växthus.Någon typ av tunt rep brukar finnas på byggvaruhandel och liknande. Det som säljs som makramegarn är ju oftast tunt bomullsrep.
Biltema har paranoid och andra tunnare rep.Tja, jag har inte tänkt att det bara ska hållas en säsong eller två utan längre än så. Det är varmt och fuktigt i ett växthus, det är liksom ofrånkomligt.. Jag har som sagt inga bra erfarenhet av jute + växthus.
Paracord skulle nog funka. Får se om det finns nån i närheten som säljer.
Jag har lite långt till Biltema.Biltema har paranoid och andra tunnare rep.
Jag har virkat vindsnurror i 8/8 bomullsgarn. De har åtminstone hängt utomhus i över ett år nu utan att förändras i färg eller så. Blir ju inte samma luftfuktighet som i växthus, men det har stått ut med både regn och snö och stormarJag har lite långt till Biltema.
Nog så påfrestandeJag har virkat vindsnurror i 8/8 bomullsgarn. De har åtminstone hängt utomhus i över ett år nu utan att förändras i färg eller så. Blir ju inte samma luftfuktighet som i växthus, men det har stått ut med både regn och snö och stormar![]()
Kolla på jula istället, då kan man beställa hem.Jag har lite långt till Biltema.
Annars har typ Hobbii billiga 8-pack ganska oftaNog så påfrestande
Ska kolla butik på måndag om de har något sånt i lager!
Måste hitta ett mönster också.
Fast frakten är ju nästan lika dyr som snöret. Jag köper hellre i fysisk butik.Kolla på jula istället, då kan man beställa hem.
Inte tålamod att vänta på postgångenAnnars har typ Hobbii billiga 8-pack ganska ofta![]()
Fantastiska flätorVisa bifogad fil 186422
Drops Alana tröja. Har tagit ca 12 veckor att göra klart, vilket imponerar mig rejält. Med tanke på stick- och garnstorlek, sjukt mycket aviga maskor och flätor är jag imponerad av mig själv.
Jag har aldrig tidigare stickat en uppifrån och ner tröja. Eller raglan. Eller egentligen flätor i nån större utsträckning.
Jag har lagt den tillrätta lite bättre efter kortet är taget och ja. Den ligger och torkar på spisen. Enda stället som katterna inte klampar omkring på.
Visa bifogad fil 186422
Drops Alana tröja. Har tagit ca 12 veckor att göra klart, vilket imponerar mig rejält. Med tanke på stick- och garnstorlek, sjukt mycket aviga maskor och flätor är jag imponerad av mig själv.
Jag har aldrig tidigare stickat en uppifrån och ner tröja. Eller raglan. Eller egentligen flätor i nån större utsträckning.
Jag har lagt den tillrätta lite bättre efter kortet är taget och ja. Den ligger och torkar på spisen. Enda stället som katterna inte klampar omkring på.
Benvärmare, mössa och en väska (Edit: som kanske måste ha ett foder).Men... Jag har 5 nystan över? Stickfastheten stämmer (på nån millimeter när över 10cm) och jag köpte ett extra nystan då mottagaren av tröjan ville ha lite extra längd i livet och ärmarna. Men ändå? Vad gör jag med allt överblivet garn?![]()
Snyggt! Inte lättaste krukan att hänga uppGjort min första ampel. Inte helt nöjd.. men bra start!
Visa bifogad fil 186530
Haha nä, jag vet inte riktigt hur jag tänkte faktisktSnyggt! Inte lättaste krukan att hänga upp![]()