Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Bukefalos 30 år!

Tja, jag har inte tänkt att det bara ska hållas en säsong eller två utan längre än så. Det är varmt och fuktigt i ett växthus, det är liksom ofrånkomligt.. Jag har som sagt inga bra erfarenhet av jute + växthus.

Paracord skulle nog funka. Får se om det finns nån i närheten som säljer.
Biltema har paranoid och andra tunnare rep.

Jag har lite långt till Biltema.
Jag har virkat vindsnurror i 8/8 bomullsgarn. De har åtminstone hängt utomhus i över ett år nu utan att förändras i färg eller så. Blir ju inte samma luftfuktighet som i växthus, men det har stått ut med både regn och snö och stormar 😂

Jag har virkat vindsnurror i 8/8 bomullsgarn. De har åtminstone hängt utomhus i över ett år nu utan att förändras i färg eller så. Blir ju inte samma luftfuktighet som i växthus, men det har stått ut med både regn och snö och stormar 😂
Nog så påfrestande :rofl:
Ska kolla butik på måndag om de har något sånt i lager!

Måste hitta ett mönster också.

Den ser lite slokande ut, men till och med snöret den hänger i har hållt 😂
IMG_20260606_191127.webp

1000008081.webp

Drops Alana tröja. Har tagit ca 12 veckor att göra klart, vilket imponerar mig rejält. Med tanke på stick- och garnstorlek, sjukt mycket aviga maskor och flätor är jag imponerad av mig själv.

Jag har aldrig tidigare stickat en uppifrån och ner tröja. Eller raglan. Eller egentligen flätor i nån större utsträckning.

Jag har lagt den tillrätta lite bättre efter kortet är taget och ja. Den ligger och torkar på spisen. Enda stället som katterna inte klampar omkring på.

Visa bifogad fil 186422

Drops Alana tröja. Har tagit ca 12 veckor att göra klart, vilket imponerar mig rejält. Med tanke på stick- och garnstorlek, sjukt mycket aviga maskor och flätor är jag imponerad av mig själv.

Jag har aldrig tidigare stickat en uppifrån och ner tröja. Eller raglan. Eller egentligen flätor i nån större utsträckning.

Jag har lagt den tillrätta lite bättre efter kortet är taget och ja. Den ligger och torkar på spisen. Enda stället som katterna inte klampar omkring på.
Fantastiska flätor :)

• Gilla
Reactions: Elo
Visa bifogad fil 186422

Men... Jag har 5 nystan över? Stickfastheten stämmer (på nån millimeter när över 10cm) och jag köpte ett extra nystan då mottagaren av tröjan ville ha lite extra längd i livet och ärmarna. Men ändå? Vad gör jag med allt överblivet garn? :rofl:

Men... Jag har 5 nystan över? Stickfastheten stämmer (på nån millimeter när över 10cm) och jag köpte ett extra nystan då mottagaren av tröjan ville ha lite extra längd i livet och ärmarna. Men ändå? Vad gör jag med allt överblivet garn? :rofl:
Benvärmare, mössa och en väska (Edit: som kanske måste ha ett foder). :D

Jättefin!

Jag har virkat en sjal åt en kompis. Såg den rekomenderad tidigare i tråden och tyckte den var jättesnygg. Virus från Hobbii.

Var klassas som avancerad men jättelätt? Ett enkelt mönster som repeterades över 4 varv och det var lätt att tex titta på tv samtidigt.

Dock: hur svårt kan det vara att räkna till 10? O_o

Nu behöver jag hitta på nåt nytt?

Bifogade filer

• 20260629_071636.webp
    20260629_071636.webp
    292,8 KB · Visningar: 43

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund