Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Transporten packad, bilen bäddad och gubbe badad! Kanske gick lite bananers med silverschampot i svansen för han såg llite ut som en blåhårig tant. Tänker att det nog ordnar sig när den är torr
.
Vi lyckades knipa livets första förstaplacering i dagens LCDet var så fina hästar i vår klass och med dagens värme som mattade av en vanligtvis redan energisnål Elsa tänkte jag att detta blir en "vi kör vår grej på en schysst nivå som vi båda orkar med". Que sera, sera.
Och vi lyckades komma tvåa i dressyren där jag är glad att jag kom ihåg programmet samt kunde bära runt Elsa som gärna ville bryta av på våra vanliga LC-linjer som vi kört hela våren.
Efter det stod vi i skuggan tills teknik/speed. Lät henne gå lite öppnare för att inte sabba framåtbjudningen och vi satte en jämna 70 procent som gav oss förstaplatsen. Sedan vann vi även speeden! Tog ringen i galopp också vilket hjälpte, men vi hade vunnit utan det också. Vi är inte byggda för fart men löser det mesta.
Visa bifogad fil 187308
Tja om man inte vill bli utesluten så finns det inget valFina Elsa, hon ser ut som att det var den största självklarheten att hon skulle få den blågula rosetten!
Själv tycker jag det är så kokhett så till och med Lillgrådis privata ridläger med en deltagare och tre hästar har stängt idag, med hästarna inne tills temperaturen går under 30 grader. Men då har jag i stället roat mig med att titta på mitt livs första WE-tävlingar från SM med @Fiorano och Zacke m fl!
Jag kan ju ungefär noll om WE så jag var helt förvånad över att den första jag såg red på enhandsfattning och trodde den bara skulle stajla lite extra. Tills jag noterade att alla gjorde det i svår klass och fattade att det var kanske inte var så mycket att välja på där.Oerhört imponerande i alla fall! Och lite inspirerande. Mitt privata ridläger och lekplats som nu har bommar och koner över hela vinterhagen kan ev. komma att utökas med någon typ av mindre "lans" och ett par tunnor och bord att testa lite med. Misstänker att det tar tid att bara få någon av hästarna att närma sig sådana oidentifierade objekt men vi ska ju ändå prioritera miljöträningen denna sommar så why not!
@Fiorano jag har som sagt ingen koll på grenen WE, men fattar att det blir dyrt om bytena spricker när det också ingår så många. Men jag tyckte Zacke såg himla fin ut i formen både igår och idag och glad dessutom, bra gjort! Jag har nog mest sett stillbilder men vet ju att han velat bli kort i halsen stundtals, så det borde ju vara en positiv utveckling?
Fina Elsa, hon ser ut som att det var den största självklarheten att hon skulle få den blågula rosetten!
Själv tycker jag det är så kokhett så till och med Lillgrådis privata ridläger med en deltagare och tre hästar har stängt idag, med hästarna inne tills temperaturen går under 30 grader. Men då har jag i stället roat mig med att titta på mitt livs första WE-tävlingar från SM med @Fiorano och Zacke m fl!
Jag kan ju ungefär noll om WE så jag var helt förvånad över att den första jag såg red på enhandsfattning och trodde den bara skulle stajla lite extra. Tills jag noterade att alla gjorde det i svår klass och fattade att det var kanske inte var så mycket att välja på där.Oerhört imponerande i alla fall! Och lite inspirerande. Mitt privata ridläger och lekplats som nu har bommar och koner över hela vinterhagen kan ev. komma att utökas med någon typ av mindre "lans" och ett par tunnor och bord att testa lite med. Misstänker att det tar tid att bara få någon av hästarna att närma sig sådana oidentifierade objekt men vi ska ju ändå prioritera miljöträningen denna sommar så why not!
@Fiorano jag har som sagt ingen koll på grenen WE, men fattar att det blir dyrt om bytena spricker när det också ingår så många. Men jag tyckte Zacke såg himla fin ut i formen både igår och idag och glad dessutom, bra gjort! Jag har nog mest sett stillbilder men vet ju att han velat bli kort i halsen stundtals, så det borde ju vara en positiv utveckling?
Ido är också duktig@warg Så avis på att få rida för GF!! Ido kommer hit i mitten av augusti så hoppas kunna rida både Dio och Katt då.
Har han inte läst hinderbilaganJag tror en viss herre vill köra WE igenSläppte lös i ridhuset förra veckan och han tog bron i trav fast det är en för kort bro som endast får skrittas
![]()