Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det enda snusket i böckerna är att det ANTYDS att äktenskap fullbordas, om jag inte minns felBörjat komma lite recensioner i tidningarna nu också och jag måste säga att jag är lite ställd över att en skribent klagar på bristen på snusk. Alltså har hen läst böckerna? *åååh stön, broderad med silvertråd, åh, jaaa lite spets som sticker fram, silke! Silke! Klimax.* Eller har de hoppat över stora delar i ljudböckerna?
Partner tyckte att det där var ju en otäck typ och kan inte alls förstå varför han är min favoritAvsnitt fyra ute nu, ska kika sedan med förhoppning om att Tom blir bättre.
Tycker också att det är himla synd att de inte lyckades göra Mat mer 'likeable' innan han blev grinig och tvär faktiskt. Det är min absolute favoritkaraktär bland grabbarna i böckerna.
Jag kände så också en liten stund tills jag kom ihåg att WoT inte är medeltida fantasy, det är futuristisk post-apokalyptisk fantasy. Med det i åtanke kändes kostymvalen lite bättre.Det gillar jag. Men kläderna... Nä där har de inte lyckats särskilt bra.
Jag håller med om Liandrin, kanske mycket för att hon var en av mina fantasikärlekar i böckerna.Jag kände så också en liten stund tills jag kom ihåg att WoT inte är medeltida fantasy, det är futuristisk post-apokalyptisk fantasy. Med det i åtanke kändes kostymvalen lite bättre.
Den enda ur castingen som jag inte gillar (hittills) är Liandrin - jag har alltid sett henne som en söt docka som ingen någonsin skulle tro något ont om (tills hon öppnar munnen)...
Angående att Perrin är gift så har de ju valt att låta Eamondsfield-gänget vara 20 redan från början, och då vore det konstigt om inte någon av dem vore gifta, och då är väl Perrin den som är mest logisk. Om de skulle göra ren filmatisering av serien skulle varje säsong bli minst 50 avsnitt och det funkar ju inte, jag försöker se det som en sammanfattning och tolkning av serien, och njuter faktiskt hittills av vad jag sett. Ser som ni andra fram emot att se Mats utveckling, och jag gillar deras version av Thom bättre än den jag hade i mitt eget huvud! Padan Fain är ju bara fantastiskt vidrig!
I love it!
Sambon skulle bara veta.Partner tyckte att det där var ju en otäck typ och kan inte alls förstå varför han är min favorit. Tycker att hela storyn om honom är mycket mer underhållande än om de andra karaktärerna, men det blir ju bättre senare i böckerna och förhoppningsvis även i serien.
Gillar skarpt att de på ett ganska naturligt sätt får in att det går att ha relationer på fler sätt än man och kvinna av samma hudfärg. Minns att det stod något i boken om att huvudkaraktärerna var chockade över de polyamorösa relationsformerna som förekommer ibland, men i scenen vid lägerelden med alla warders får de med en stunds ömhet mellan två män utan att det blev någon grej. Det gillar jag. Men kläderna... Nä där har de inte lyckats särskilt bra.
Men i böckerna visar han inte heller att han är hovbard förrän en bit in i serien...Thom däremot? Alltså näe där missade de hela hovbardsaspekten, och jag gillar inte hur han blev spontant introducerad heller, vad gäller relationen till grabbarna och hela köret.![]()
Men i böckerna visar han inte heller att han är hovbard förrän en bit in i serien...
Mjo, men det är ju väääldigt (överdrivet) detaljerade beskrivningar av kläderna i böckerna och då blir det lite överdrivet åt andra hållet att det bara är grönt, rött, blått osv. Jag tror att om man hade fått en förklaring på att det fanns olika "färgkoder" så hade man inte behövt vara så himla övertydlig i bild.Jag kände så också en liten stund tills jag kom ihåg att WoT inte är medeltida fantasy, det är futuristisk post-apokalyptisk fantasy. Med det i åtanke kändes kostymvalen lite bättre.
Den enda ur castingen som jag inte gillar (hittills) är Liandrin - jag har alltid sett henne som en söt docka som ingen någonsin skulle tro något ont om (tills hon öppnar munnen)...
Angående att Perrin är gift så har de ju valt att låta Eamondsfield-gänget vara 20 redan från början, och då vore det konstigt om inte någon av dem vore gifta, och då är väl Perrin den som är mest logisk. Om de skulle göra ren filmatisering av serien skulle varje säsong bli minst 50 avsnitt och det funkar ju inte, jag försöker se det som en sammanfattning och tolkning av serien, och njuter faktiskt hittills av vad jag sett. Ser som ni andra fram emot att se Mats utveckling, och jag gillar deras version av Thom bättre än den jag hade i mitt eget huvud! Padan Fain är ju bara fantastiskt vidrig!
I love it!
Jag förutsätter att viktiga karaktärer kommer presenteras allt eftersom, även om det kanske inte blir i helt kronologisk ordning. Tror det blir för rörigt för helt oinsatta annars.samt @Sel
Jag saknar Loial och Min - det är ju karaktärer som hänger med hela serien igenom. Särskilt Loial och som lite bekvämt bidrar med en massa historia och bakgrund. Vi vet inte om serieskaparna tänkt att sällskapet ens ska resa igenom the Ways alls, och i såfall om Loial då inte behövs eftersom någon annan får den rollen. Men jag tycker det vore väldigt synd om hela folkslaget ogier skrevs bort.
Det är klart tufft att acceptera om- och bortskrivningar som inpiskad wheel of time-nörd.
Castingen däremot har jag inga problem med än så länge, jag gillar att det märks att WoT-världen består av olika folk - likaså att karaktärerna tydligt får vara i olika ålder med olika kroppstyp. Har egentligen inte några problem med kostymerna heller - det är inte exakt vad jag sett framför mig, men visst. Allas kläder ser bekväma och någorlunda rimliga ut. Inga pälsbikinis i snön typ.
Thom får vi väl se vad som händer medHan dyker väl upp länge fram och får möjlighet att presenteras mer.- nu försvann ju även båtturen där Matt och Rand lär känna Thom, och det som ska hända i Whitebridge (att Thom försvarar dem) händer omedelbums.
Elyas har inte heller dykt upp, så vi vet inte så mycket om Perrins relation till vargarna heller än. Utöver att han blir lite oväntat slickad på benet... Så frågan är om Elyas kommer att presenteras och i så fall när, eller om Perrin ska upptäcka sin kontakt med vargarna på något annat sätt.