Whisky på en budget

Jag har försökt kolla småflaskor men har lite svårt att hitta mer än någon enstaka sort på Systembolaget.
Tydligen var preferensen " hn gillar visst alla sorter" :arghh::rofl:
 
När jag söker på Systembolaget får jag upp kombipack med fyra olika sorter från både Loch Lomond, Agitator och High Coast för 245-279 kr. Går ju smidigt att beställa ifall ditt lokala bolag inte har det på lager. Annars, om det inte behöver vara en fullstor flaska, så finns det t.ex. en 200 ml-flaska "min lokala" whisky Auchentoshan för 219 kr. Vill nog påstå att den är lite mindre välkänd, åtminstone jämfört med de riktigt stora märkena. Även en 12-årig Bowmore på 279 kr (för 350 ml) är bra, men rökig!
 
När jag söker på Systembolaget får jag upp kombipack med fyra olika sorter från både Loch Lomond, Agitator och High Coast för 245-279 kr. Går ju smidigt att beställa ifall ditt lokala bolag inte har det på lager. Annars, om det inte behöver vara en fullstor flaska, så finns det t.ex. en 200 ml-flaska "min lokala" whisky Auchentoshan för 219 kr. Vill nog påstå att den är lite mindre välkänd, åtminstone jämfört med de riktigt stora märkena. Även en 12-årig Bowmore på 279 kr (för 350 ml) är bra, men rökig!
Hur söker du? jag får verkligen inte fram annat än någon enstaka via google, har fastnat på att just hitta små flerpack av annan sprit förut så känns som jag missat något :D
 
Tycker @Mineur förslag är bra.
Sen kan det ju vara bra att veta om personen föredrar singlemalt eller blended. Maken som är den som dricker whiskey skulle aldrig dricka JD eller nån blended variant, han är inkörd på singlemalt. Han har vid några tillfällen fått "fel" sort och de brukar adopteras bort till en ny ägare som uppskattar dem.
 
Tycker @Mineur förslag är bra.
Sen kan det ju vara bra att veta om personen föredrar singlemalt eller blended. Maken som är den som dricker whiskey skulle aldrig dricka JD eller nån blended variant, han är inkörd på singlemalt. Han har vid några tillfällen fått "fel" sort och de brukar adopteras bort till en ny ägare som uppskattar dem.
Det fanns tydligen inga preferenser utan allt går ner ungefär:D


Funderar nu på Agitators mixpack. Känns lite lite men samtidigt vill jag inte ge en stor flaska av något som inte går ner även om oddsen verkar låga.
 
Tycker @Mineur förslag är bra.
Sen kan det ju vara bra att veta om personen föredrar singlemalt eller blended. Maken som är den som dricker whiskey skulle aldrig dricka JD eller nån blended variant, han är inkörd på singlemalt. Han har vid några tillfällen fått "fel" sort och de brukar adopteras bort till en ny ägare som uppskattar dem.
Tycker också förslagen är bra men maken dricker mest whisky verkar det som. Fel sort det mesta av det där whiskey, håller helt med.
 
Hur söker du? jag får verkligen inte fram annat än någon enstaka via google, har fastnat på att just hitta små flerpack av annan sprit förut så känns som jag missat något :D
Jag gick in på Systembolagets hemsida, kategori whisky och satte priset till max 300 kr. Det finns inte överdrivet många alternativ i den prisklassen så det var rätt lätt att hitta :)

https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/loch-lomond-single-malt-36309/

https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/high-coast-8588704/

https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/agitator-4151304/
 
Blev ett Agitator Mixpack, kul att det är svenskt :D Fin förpackning också som ska efterlikna en bok!
agitator.png
 
Blev ett Agitator Mixpack, kul att det är svenskt :D Fin förpackning också som ska efterlikna en bok! Visa bifogad fil 133196
Kul! Nu funderar jag på om jag ska köpa en sådan till min svåger, som jobbar som whiskysamlare och alltid är öppen för att prova nya sorter. Det känns lite vanskligt att köpa whisky till en så pass nördig whiskyfantast som han är, men det kunde kanske vara bra som en kul grej bara.

Är det någon som har koll på hur pass väl ansett märket är? Hur skiljer det sig från t.ex. Mackmyras whisky?
 
Kul! Nu funderar jag på om jag ska köpa en sådan till min svåger, som jobbar som whiskysamlare och alltid är öppen för att prova nya sorter. Det känns lite vanskligt att köpa whisky till en så pass nördig whiskyfantast som han är, men det kunde kanske vara bra som en kul grej bara.

Är det någon som har koll på hur pass väl ansett märket är? Hur skiljer det sig från t.ex. Mackmyras whisky?
Jag hade aldrig hört talas om märket så googlade, det verkar rätt nytt men fått mycket positiva recensioner och de har tydligen lite unik destilleringsmetod med vakuum. Mixpacket kom i oktober i år, så tror absolut inte det är en dålig present till en whiskyfantast!
 
Jag hade aldrig hört talas om märket så googlade, det verkar rätt nytt men fått mycket positiva recensioner och de har tydligen lite unik destilleringsmetod med vakuum. Mixpacket kom i oktober i år, så tror absolut inte det är en dålig present till en whiskyfantast!
Tack, då satsar jag nog på det! Just vakuumdestilleringen gör den ju lite på extra intressant :)
 

Liknande trådar

Hemmet Läste en tråd på Facebook om någon som köpt en grillpanna på Erikshjälpen, rengjort, oljat in och fått jättefin. Nu var det inte...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 832
Senast: Enya
·
Katthälsa Ja, hur mycket mat får era katter/dag. Proportionerna torrisar/blötmat/barf. Är de i normalt hull, under eller överviktiga. Megara som...
2
Svar
24
· Visningar
2 591
Senast: Strict
·
Kropp & Själ Har ju testat klättra nu 2 gånger och gillar det, är dock väldigt höjdrädd :D det blir dyrt att betala in sig varje gång (~200 kr) Så...
Svar
18
· Visningar
954
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 197
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp