Yoga, yoga och mera yoga

Insåg att den första videon i Foundations visst var den första Yoga With Adriene-videon nånsin, det var lite roligt! Men herregud vad annorlunda hon pratade, såg ut och rörde sig för 9 år sedan :laugh:

De första tre passen fokuserade på väldigt basic positioner och var som väntat varken särskilt svåra eller spännande, men jag fick ändå en del viktiga påminnelser tycker jag :)
 
Jag hänger på här!😊
Kör på februari listan med Adriene är planen, några av passen som var med har jag redan testat, så känns bra:)

Då jag gjorde första passet igår. I dolphin kanade jag med fötterna istället för händerna som jag ofta kanar med i downward dog... måste ta tag inå se om jag kan då min matta mer halkfri.
Cowlegs och posen precis innan var svår för mig, inte en chans att foten nådde golvet... Ska bli spännande att testa den om ett tag och se om det hänt ngt.:)
 
Körde någon Morning Yoga med Adriene idag, 36min. Good stuff!
Satt och scrollade igenom hennes kanal igår och samlade ihop lite pass som såg nice ut. (typ allt med hips och lower back :angel:). Även en "Yoga for equestrians" som ska bli spännande.

Sedan blir det nog "månadspassen" också, så småningom.
 
Jag lämnar ett avtryck för att påminna mig själv att yoga. :) Började gå på pass i höstas och de har fortfarande öppet men jag gjorde uppehåll över jul och inte gått dit ännu i år. Nu har de börjat med lite onlineklasser via zoom och ska ha ett basicpass i morgon. Det tänkte jag få till att vara med på hemifrån. :) Älskar verkligen den studion och de har väldigt bra pass, och jag behöver verkligen yogan nu för både kropp och själ. Så ska göra mitt bästa att komma igång igen!
 
Körde någon Morning Yoga med Adriene idag, 36min. Good stuff!
Satt och scrollade igenom hennes kanal igår och samlade ihop lite pass som såg nice ut. (typ allt med hips och lower back :angel:). Även en "Yoga for equestrians" som ska bli spännande.

Sedan blir det nog "månadspassen" också, så småningom.

yoga for equestrians, vilken är det?
 
körde dag 23 med breath idag. Orkade inte alls, saker som brukar vara sköna gjorde ont. Så massor med modifiering idag....
 
Körde passet för dagen imorse, vilket både var passande och inte eftersom det var ett wake up pass, men jag jobbat natt så skulle lägga mig...
Väldigt kort pass, tänkte att jag kanske skulle köra ett till nu innan jobbet, får senom jag hittar motivation... känns lite i höfterna idag, vet inte om det är från cow legs kanske?
 
Jag kämpar med att få till yogan igen. Inser mer och mer vilket fenomenalt verktyg daglig yoga är för ångesthantering. Halkade ur vanan i början av januari och har nu hamnat i lite av en spiral där ångest leder till ovilja att yoga, som leder till mer ångest etc.:down:

Nåja, gjorde pass 14-15 från Breath idag och igår. Trevliga pass båda två. Jag tycker ju väldigt mycket om det när jag väl lägger mig på mattan. Att balansera på tå på huk med upprätt överkropp var oväntat roligt! :D
 
Var inställd på ett lugnt, lite mys-aktigt pass idag då videon hette "Wake up yoga" och blev nästan lite sur när vi skulle hoovra, köra plankan och flera warrior-sekvenser. :o Vafan! Inte blev det bättre av en suckande sambo som inte hade lust och två morrande hundar omkring sig som slogs över vår uppmärksamhet.

Nä, äsch. Det här passet glömmer vi!
 
Jag blev inbjuden till ett virtuellt yinyogapass som sambons svägerska höll i (hon är yogalärare och driver sin egen yogastudio), så det blev 45 minuter av det istället för Adrienes Foundations idag. Jag har aldrig testat yinyoga men hade för mig att det skulle vara rätt lugnt, och det var det ju! Min hjärna var inte riktigt på rätt humör för att uppskatta den sortens yoga idag tror jag, det gav utrymme för lite för många jobbiga tankar att fara runt, men det var kul att testa i alla fall!
 
Körde passet för dagen imorse, vilket både var passande och inte eftersom det var ett wake up pass, men jag jobbat natt så skulle lägga mig...
Väldigt kort pass, tänkte att jag kanske skulle köra ett till nu innan jobbet, får senom jag hittar motivation... känns lite i höfterna idag, vet inte om det är från cow legs kanske?
Jag körde ett pass till nu före jobbet, yoga for manual labor. Självklart ingick cow legs i det..🙈😅
 
Varit på ett yinyoga-pass med min syster i kväll. Samma ställe som jag kört online med. Var trevligt på plats också, kommer nog bli fler gånger. Men gillar också att göra det online hemma och bara kunna slappa i soffan direkt efter.
 
Idag försökte jag göra yoga och titta på pressträff samtidigt. Rekommenderas ej 😅
Löfven fick vänta.

Idag börjar jag med 20min höftböjar-stretch, sedan 5min höftöppnare x2 och sedan 20min core. Alla med Adriene.
Kändes riktigt bra, jag behöver höftöppnare och höftböjar-stretch tills det sprutar ur öronen...

Core passet var... Jobbigt. Skakade lagom mycket :D Sedan avslutar hon med att säga att man kan repetera passet 2-3ggr om man "vill ha lite mer"O_o Nej men lugn nu va...
 
Fortsätter på februari schemat, handpass idag, inte så avancerat, men välbehövligt.

Jag innan handpasset: happ, bara händer alltså, detta blir ju chill.
Jag under handpasset: O_o ALLTING GÖR ONT.

Min sambo har fått problem med en svullen handled pga yogan. Han har lite problem med den handen sen innan, så han skippade igår, och var faktiskt lite ledsen över det. Tråkigt!
 
Igår körde jag pass 4 på Dedicate. Det var så skönt med ett något kortare pass. Totalt är jag på dag 64 och det känns fortfarande peppigt och bra, de flesta dagarna iaf! Tycker Dedicate hittills är bra men kanske lite mer snack och förklaringar kring de olika övningarna. Vissa grejer är bra att höra och bli påmind om men märker att jag ibland blir irriterad och bara vill skynda på :meh: Kanske precis därför jag behöver yogan :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
9 000
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 334
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp