Yoga, yoga och mera yoga

28 avklarat, ytterligare en favorit. Så 5, 25, 27 och 28 är sparade ur breath. Två kvar. Kommer nog köra dessa favoriter sedan. Efter det, då är frågan! Skulle vilja ha fler stående pass faktiskt!
 
Gjort ett "no-props" yinyoga-pass ikväll. Valde ett lite kortare pass då jag kände mig lite stressad. Men hade i efterhand lätt kunnat göra ett längre. Efter ca 3-4 positioner kommer jag in i andningen och blir mentalt avslappnad. Sitter ofta i hela kvällen. Så jag borde egentligen göra ett pass varje kväll, minst 30 minuter borde jag ju kunna avvara.
 
Warrior 1, cobra och bridge pose blev dagens positioner ur Foundations. Eftersom jag har brutal träningsvärk i framförallt benen, rumpan och magen efter gårdagens styrketräning var det lite onödigt plågsamt emellanåt och jag fick komma ur positionen och bara lyssna, men det gick bra det med! Jag lärde mig något om varje position och blev framförallt mycket mer medveten om hur det ska kännas i bridge pose. Tyckte dock att det var svårt att låta bli att spänna rumpan där.
 
Körde "yoga for insecurity" igår. Kändes göttigt i början av passet, tänkte för mig själv att den här videon ska jag minsann komma ihåg och spara!

Sen blev det plötsligt sidoplank.
En himla massa sidoplank i serie.
Avslutad med plankan stödjandes på underarmarna.

Då tyckte jag att Adrienne lite kunde dra åt helvete. 🙃

(Men helt ärligt förstod jag inte riktigt passets uppbyggnad? Hur blir man invaggad i mer trygghet av att att pressa sig igenom en massa planka tills kroppen ger upp? :confused:)
 
Visst var det någon som skrev om adeiennes magpass som man kunde upprepa 2-3ggr om man ville att det skulle ta mer?
Det var dagens pass på februarilistan 🙈
Gick förvånansvärt bra ändå, även om jag fick hålla ett lägre tempo än videon för att koncentrera mig på att spänna magmusklerna men inte nacken, gick bättre idag än det gjorde det förra magpasset häromdagen. Känns som det kanske kan bli lite träningsvärk av detta.

Ett pass som jag nog vill komma tillbaka till regelbundet eftersom jag behöver jobba på mina magmuskler:)
 
Pigeon pose var en av dagens positioner i Foundations och alltså HALLÅ vilken underbart skön (nåja, välbehövlig i alla fall) grej det var för mig! Jag har definitivt inte gjort den korrekt tidigare, men nu när jag verkligen fick möjlighet att gå igenom den steg för steg uppnådde jag världens goaste känsla i baksida lår + rumpmusklerna vilka båda är problemområden för mig. Det kändes verkligen som att den kom åt där det behövdes! :love:
 
Pigeon pose var en av dagens positioner i Foundations och alltså HALLÅ vilken underbart skön (nåja, välbehövlig i alla fall) grej det var för mig! Jag har definitivt inte gjort den korrekt tidigare, men nu när jag verkligen fick möjlighet att gå igenom den steg för steg uppnådde jag världens goaste känsla i baksida lår + rumpmusklerna vilka båda är problemområden för mig. Det kändes verkligen som att den kom åt där det behövdes! :love:
I Foundations, går hon igenom en position per video eller hur funkar det? :)
 
I Foundations, går hon igenom en position per video eller hur funkar det? :)
Ja, precis. Därför är de flesta av videorna under 10 minuter långa, varför jag gör 2-3 st per dag. En del av dem är extremt grundläggande, typ som den där hon går igenom Mountain Pose, men jag har gett mig den på att köra igenom dem allihop ändå om jag nu skulle råka lära mig något ;)
 
Ja, precis. Därför är de flesta av videorna under 10 minuter långa, varför jag gör 2-3 st per dag. En del av dem är extremt grundläggande, typ som den där hon går igenom Mountain Pose, men jag har gett mig den på att köra igenom dem allihop ändå om jag nu skulle råka lära mig något ;)
Det låter ju jättebra! Jag kanske också ska ta mig en titt, så lätt att man missar saker när man bara kör flows :)
 
Åh jag borde nog verkligen köra igenom alla foundations också!

Själv är jag lite "dålig" på att komma igång med yogan nu. En del för att det är så svinigt kallt hemma, så det tar emot att komma ut från under filten och köra igång. En del för att jag är jättestressad just nu tydligen, vilket gör att jag inte kommer mig för. Även om yoga är exakt det som skulle hjälpa mig med stressen :cautious: gah!
 
Åh jag borde nog verkligen köra igenom alla foundations också!

Själv är jag lite "dålig" på att komma igång med yogan nu. En del för att det är så svinigt kallt hemma, så det tar emot att komma ut från under filten och köra igång. En del för att jag är jättestressad just nu tydligen, vilket gör att jag inte kommer mig för. Även om yoga är exakt det som skulle hjälpa mig med stressen :cautious: gah!

Okej det var väl bra att jag skrev här, tog tag i det och gjorde två videos. :)
28min yoga for tension relief (var nog välbehövligt eftersom jag började storgrina 5min in :angel:) och 16min yoga for flexibility.
Jobbigt att börja? Jepp. Skönt? Som alltid. Mår jag bättre? Ca 1000%.
Om jag kunde komma ihåg det de dagar det känns så jobbigt bara..

Sedan, hero pose, jag tycker inte det känns i knäna men däremot ovansidan av fötterna och vristerna som faaaeeen...
Iofs sitter jag bak på hälarna, inte med fötterna höftbrett isär. Och det är nog välbehövligt, är inte direkt superflexibel där. Sålänge det inte gör ont så är det ok tänker jag?

Och thread the needle... På vänstersida får jag jätteont på utsidan av smalbenet (som ligger an mot höger knä) när jag försöker föra in hela alltet mot bröstet. Går det något nerv där tro? Inte upplevt det förut, men senaste gångerna 🤔
Förvisso bör jag nog också gå till kiropraktor med min vänsterhöft, det skiljer några cm på den och höger 😬
 
Jag skulle hemskt gärna komma igång med yogan, men upplever att jag känner mig rastlös och lite stressad när jag väl kör ett pass. Man kanske kommer över den känslan när man kört ett tag?
 
Jag skulle hemskt gärna komma igång med yogan, men upplever att jag känner mig rastlös och lite stressad när jag väl kör ett pass. Man kanske kommer över den känslan när man kört ett tag?
Det har kommit och gått för mig, men mer sällan nu än när jag började tycker jag:) för mig hjälpte det att börja gå igenom videon innan jag körde, för att ha koll på vad som var på gång. Och att tänka att jag kör så gott jag kan, blir lätt stressad i flows har jag märkt, men även det har blivit bättre än när jag började:)
 
För övrigt blev det inte mycket träningsvärk av magpasset, så jag körde det igen nu. Men var nog lite för frustrerad, känner att jag nog spännde mig i nacken ändå - men det känns ändå värt att upprepa passet, med jämna mellanrum, och jobba på att isolera vilka muskler jag använder.

Dagens pass hette något med wind down, då jag siktar på att köra det ikväll efter jobbet:)
 
Jag är lite nervös och stressad inför jobb fredag och lördag då jag ska ha stort ansvar vilket är ganska nytt för mig. Så jag valde ett långt avstressande yinyoga-pass ikväll. Trots att det var ett par positioner jag hade svårt för känner jag mig mycket mer avslappnad nu, men det tog längre tid än vanligt att komma dit.
Yinyoga blir ju ganska meditationslikt vilket jag behöver. Blir allt bättre på att hålla fokus och inte låta tankarna vandra och börja planera hundens träning, inköpslista m m.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 875
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 286
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp