Utmaning: Yoga varje dag i 30 dagar

Jag började på första passet men jag är inte i närheten av så vig som hon i videon. Bara en sån sak som att böja sig fram och lägga handflatan mot golvet, jag når inte ens golvet med fingerspetsarna, kände mig helt kass och gav upp.

Men det kanske inte bara är jag som ligger långt, i mitt fall ljusår, från hennes nivå men ändå gör övningarna?

Förutom det ovanstående har sagt, så lägger jag till att just "fingrar i golvet" är en av de saker som utvecklas snabbast när man håller i yogan. Jag nådde bara precis ner till golvet i somras, nu lägger jag ner båda handflator med bara lätt böjda knän. Så se det som ett högst nåbart mål!
 
Idag skulle jag ha gjort dag 21 men med tanke på dålig sömn och allmän kass och skör känsla pga mens så kände jag verkligen inte för 32 minuter med något slags flow. Istället blev det 16 minuter "yoga to slow your roll" vilket var perfekt. Lugnt och skönt, mjuka rörelser, framåtfällningar, vridningar och avslutning med liggande bakåtfällning på bolster/handduk. Avslutande orden "peace to your thoughts, peace to your words, peace to your heart" (med handflatorna ihop och tummarna nuddande pannan, munnen, hjärtat) fick mig lite tårögd så det träffade väl rätt någonstans.
 
Förutom det ovanstående har sagt, så lägger jag till att just "fingrar i golvet" är en av de saker som utvecklas snabbast när man håller i yogan. Jag nådde bara precis ner till golvet i somras, nu lägger jag ner båda handflator med bara lätt böjda knän. Så se det som ett högst nåbart mål!
Jag tror du kanske har rätt även i mitt fall. Jag körde (nästan) hela första passet och från att inte kunna nå närmare än typ tjugo centimeter från golvet klarar jag nu ganska lätt tio centimter. Det lär nog ta ett tag innan jag kan röra vid golvet men det är kul när det går framåt.

De rörelser som handlar om halsen är nog de jag får vara lite försiktig med i början, vet inte riktigt varför för det gjorde inte ont eller så men de kändes lite läskiga, typ som att man lätt kan sträcka något. Det är säkert bara ovana men nog bäst att ta det extra lugnt med dem ändå.
 
Senast ändrad:
Har någon av er ett yoga bolster? Jag ska få ett av min sambo men vilket ska man välja? Vad är skillnaden på ett billigt och ett dyrt?
 
Har någon av er ett yoga bolster? Jag ska få ett av min sambo men vilket ska man välja? Vad är skillnaden på ett billigt och ett dyrt?
Jag har ett från Yogiraj som jag är jättenöjd med. Det verkar ligga på 699 kr vilket nog är i övre delen av prisskalan verkar det som. Jag har tyvärr inte erfarenhet av några andra så kan inte uttala mig om skillnad mellan billigt och dyrt.
 
Jag har lite ont i ena handleden så igår körde jag ytterligare ett alternativt pass, ”Hands free yoga”. Tyckte dessvärre att det passet var väldigt trist, inte ofta jag känner så med Adriene. Men det är nog svårt att komponera ihop ett pass utan belastning på händerna om man inte bara vill ha sittande och liggande positioner, man tappar ju alla former av övergångar typ down dog, planka, fyrstående, runner’s lunge osv.
 
Jag har lite ont i ena handleden så igår körde jag ytterligare ett alternativt pass, ”Hands free yoga”. Tyckte dessvärre att det passet var väldigt trist, inte ofta jag känner så med Adriene. Men det är nog svårt att komponera ihop ett pass utan belastning på händerna om man inte bara vill ha sittande och liggande positioner, man tappar ju alla former av övergångar typ down dog, planka, fyrstående, runner’s lunge osv.
Jag gör vanliga pass men byter ut till low lunge, Dolphins pose och planka på armbågarna. :)
 
Hörni jag tänkte ju dra igång en ny omgång av "30 days..." den 1 januari, men det blir nästan bäst att jag startar en ny tråd för det va? Så att andra som inte hängt med den här gången kanske kan motiveras att vara med i januari istället? Ni som fortfarande håller på kan ju fortsätta skriva i den här tråden eller gå in i den nya med era uppdateringar tänker jag. Blir det bra? :)
 
Hörni jag tänkte ju dra igång en ny omgång av "30 days..." den 1 januari, men det blir nästan bäst att jag startar en ny tråd för det va? Så att andra som inte hängt med den här gången kanske kan motiveras att vara med i januari istället? Ni som fortfarande håller på kan ju fortsätta skriva i den här tråden eller gå in i den nya med era uppdateringar tänker jag. Blir det bra? :)
Jag har inte varit aktiv här i den här tråden, men hakar gärna på i en ny tråd i januari. Det är ju i januari som Adrienne postar sina 30 days och 2021 års "temanamn" är Breath har hon meddelat 😊
 
Vi får se hur hurtig jag känner mig första januari, vore kul att köra samtidigt som "alla andra" under januari, men har börjat köra med partnern och hans mål är att köra igenom alla Adrienes 30-dagars under 2021. Då kommer han alltså att köra den nya längre fram i år och det är ju kul att yoga tillsammans! Vi får se helt enkelt.

Vi har kommit till dag 7 på den som många av er i tråden har kört (30 Days of Yoga), och både 6:an och 7:an var tuffa tyckte jag! Hoppas att det är som med Dedicate att den lugnar ner sig efter en intensiv början 🙈
 

Liknande trådar

Hundträning Tjohooo! Nu börjar det dra ihop sig sig. Utan att skämmas så snor jag en fotutmaning (gå gärna in och tryck på gilla knappen på...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
8 540
Senast: Brie
·
Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 778
Senast: 95johsv
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 204
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 831
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp