30 days of yoga - omgång 2

Ni som ska fortsätta efter den här utmaningen, har ni bestämt hur? Program etc.
Jag ska nog kolla på de andra av Adrienes 30-dagars (visst släpper hon en spellista varje månad, även om det då är ihopplockat av olika tidigare pass?). Tror att det för min del är viktigt att ha en bestämd spellista så jag inte behöver nåt nytt varje dag liksom.
 
Jag ska nog kolla på de andra av Adrienes 30-dagars (visst släpper hon en spellista varje månad, även om det då är ihopplockat av olika tidigare pass?). Tror att det för min del är viktigt att ha en bestämd spellista så jag inte behöver nåt nytt varje dag liksom.

Ja, jag tror också att jag blir beroende av en specifik spellista om jag ska hålla upp det, åtminstone såhär nu när man är nybörjare.
 
Jag ska nog kolla på de andra av Adrienes 30-dagars (visst släpper hon en spellista varje månad, även om det då är ihopplockat av olika tidigare pass?). Tror att det för min del är viktigt att ha en bestämd spellista så jag inte behöver nåt nytt varje dag liksom.
Ja hon släpper en spellista varje månad med blandade pass på ett särskilt tema. Eftersom det är ihopplockat följer inte snacket en röd tråd på samma sätt som i 30-dagars, men det är bra om man inte har inspiration till att välja själv - vara att rulla igång dagens pass liksom.
 
Skönt med lite mer flow i dagens pass tycker jag, jag älskar känslan när jag fattat vad som ska hända och kan släppa videon på ett annat sätt. Återigen tyckte jag att det gick lite fort dock, och även jag hade det lite kämpigt med balansen i lunge twist!
 
Helt okej pass dag 22. Ofta säger Adriene väldigt träffande saker som jag relaterar till saker i mitt liv. Idag blev det lite tungt och känslosamt så det blev jobbigt under nedvarvningen. Yogan är verkligen både fysisk och mental!
 
Både gårdagens (22) och dagens pass (23) var riktigt sköna tycker jag! Igår uppskattade jag särskilt den där man stod som ett X och sen turades om att ta ner höger hand till vänster fot och vice versa. Idag var det ingen särskild position som kändes extra bra, men jag hade överlag en rätt bra känsla hela passet igenom och kände att jag kunde "landa" rätt bra liksom. Känns helt galet att det bara är en vecka kvar av utmaningen nu!
 
Gillade känslan jag fick i dagens pass, gick bra med skräddarställningen I början, hängde med rätt.okej i flowen också:)

Men är riktigt spänd och stel i nacken, var skönt med strechningen där idag.
 
FB_IMG_1611555302811.jpg


:D :D :D
 
Jag har lyckats hålla igång yogan i över en vecka nu och gjorde dag 20 igår. Tyckte det var lite jobbigt när man skulle pausa andningen och blev rätt spänd, gillade den andra bättre när man fick mer flow, men långsam andning. Jag känner mig fortfarande lika spänd ich stel i musklerna, men märker att hälarna närmar sig golvet i hunden, så uppenbarligen händer det något i kroppen :)
 
Förutom breath of fire som jag verkligen inte tycker om, eller ser poängen med, så hamnar även dagens pass på min lista över bra yogapass som jag ska återkomma till någon gång! Framförallt pyramid pose var skön för mig idag, då jag är lite stel i baksidan av benen efter gårdagens löpintervaller. Mina gamla favoritpositioner thread the needle och sidoplanka var ju också med vilket inte gjorde saken sämre! :)
 
Och jag tyckte dagens pass var sådär .. hittar inte rätt i thread the needle, känns knappt något.

Sidplankan och den diagonala ... crunchen ... kändes som att de var menade som "wow" poser, men jag fick inte riktigt till någon av dem.
Samtidigt känner jag att jag nog borde återvända för att jag nog behöver detta eftersom det är.utmanande:p

Fire breath är ingen favorit här heller, vet inte om det kanske gör sig bör man kan hålla ett högre tempo i flowen, men det är låååååångt kvar dit för mig.
 
Missat ett par dagar och startar med "dicipline", haha ironin.

Ingen favorit, även om breath radio gick bra. Längtade dessutom efter att röra på mog så lekte lite på egen hand efteråt.
 
Jag fattar inte grejen med fire breath? Utöver att den är så väldigt ångesttriggande. Sambon förstod inte idén heller. I övrigt var passet helt okej.
 
Kommit halvvägs nu! Så pass 15 är avklarat... Grymt stolt att jag inte gett upp, samt helt otroligt hur väl passen råkar passa. Stel i ryggen, lite extra stretch där det passet. Stressad som 17, 23 min pass den dagen med extra lugnande andning. Känns som hon har koll :p:angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag påbörjat 30 days of yoga with Adrienne, Movement. Nån mer som håller på så vi kan peppa varandra? Den största...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Helly
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 093
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 184
Senast: zassoo
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp