Yoga, yoga och mera yoga

Jag innan handpasset: happ, bara händer alltså, detta blir ju chill.
Jag under handpasset: O_o ALLTING GÖR ONT.

Min sambo har fått problem med en svullen handled pga yogan. Han har lite problem med den handen sen innan, så han skippade igår, och var faktiskt lite ledsen över det. Tråkigt!
Ja, skulle antagligen behöva jobba på det passet regelbundet.

Körde dagens pass före jobbet, fick kramp i höften så jag fick försöka jobba runt det lite. Men kändes väl ganska okej annars, förutom sista posen på sidan, där gav jag upp. Det var för mycket att hålla ordning på och blev bara obekvämt.
 
Om ni vill känna er extremt stela och få ont lite överallt (men ffa i höfterna) rekommenderar jag Adrienes video Total body yoga - Deep stretch. Aj :up:
Har kört den. Det var då jag insåg hur galet stel jag är insida lår :D Mengillar passet för att det är lite mer "extremt" jämfört med andra av Adrienes stretchvideos.
 
Jag och partnern körde första dagen Breath, med sina 48 minuter, idag. Känns kul med en lista att följa igen istället för lite olika pass från här och där, även om jag börjar gilla att freestyla yoga och bara göra det jag känner för.
 
Har kört den. Det var då jag insåg hur galet stel jag är insida lår :D Mengillar passet för att det är lite mer "extremt" jämfört med andra av Adrienes stretchvideos.
Ja, att komma ner med pannan i marken i wide V-sit känns som att det inte kommer hända de närmaste 25 åren :angel: och den där frog pose eller vad den hette?! Mina knän sa nope.
 
Kör vidare på februarilistan. Dagens pass var ingen favorit, mest kanske för att jag inte fick ihop koordinationen och hamnade efter...
 
Det var definitivt lättare att hålla i det här när jag hade en lista som liksom räknade dagarna åt mig, jag motiverades nog mer av det än jag insåg själv. De senaste dagarna har jag inte varit särskilt bra få att få till det enligt min egen plan, två gånger har det blivit att jag inte kommit på det förrän preciiis före läggdags och då har jag gjort något snabbt och enkelt själv istället för att krångla med dator & video. Men idag gjorde jag två pass ur Foundations i alla fall, och imorgon är tanken att jag gör ytterligare tre stycken.
 
Jag innan handpasset: happ, bara händer alltså, detta blir ju chill.
Jag under handpasset: O_o ALLTING GÖR ONT.

Min sambo har fått problem med en svullen handled pga yogan. Han har lite problem med den handen sen innan, så han skippade igår, och var faktiskt lite ledsen över det. Tråkigt!
Jag fick ju ont i ena handleden i januari. Ett tips om att sträcka ut ordentligt mellan tumme och pekfinger hjälpte rätt bra för att inte få all vikt på leden. Sen spelar säkert mer styrka in för min del också
 
Jag kämpar med att få till yogan igen. Inser mer och mer vilket fenomenalt verktyg daglig yoga är för ångesthantering. Halkade ur vanan i början av januari och har nu hamnat i lite av en spiral där ångest leder till ovilja att yoga, som leder till mer ångest etc.:down:

Nåja, gjorde pass 14-15 från Breath idag och igår. Trevliga pass båda två. Jag tycker ju väldigt mycket om det när jag väl lägger mig på mattan. Att balansera på tå på huk med upprätt överkropp var oväntat roligt! :D
Håller med om ångesthanteringen
 
Efter dag 6 är det som vanligt lite träningsvärk i magen! Hoppas det blir ”day 8, dont hate- meditate” imorgon :love:
 
Jag är fortfarande på januarilistan och gjorde dag 25 idag. Den gillade jag skarpt och orkade gå från planka till mage utan att sätta ner knäna, det har jag inte orkat den innan jul! Men hjälp vad jag är stel i baksidan.
Jag har gjort 26 tidigare, så nu har jag bara 4 dagar kvar :banana:
 
Vilka av Adrienes 30-dagare kan ni rekommendera förutom... tja, den första? som bara heter 30 Days of Yoga. Är snart klar med den, och gillar ticket i att räkna upp pass för pass :) Breath (?) är jag i nuläget inte råpepp på... nån som testat Home?
 
Vilka av Adrienes 30-dagare kan ni rekommendera förutom... tja, den första? som bara heter 30 Days of Yoga. Är snart klar med den, och gillar ticket i att räkna upp pass för pass :) Breath (?) är jag i nuläget inte råpepp på... nån som testat Home?
Jag har kört Home två gånger, gillar den!
 
Runner's lunge, downward dog och extended child's pose var dagens positioner ur foundations-listan. Hittills har den inte direkt varit jättegivande den där listan, men jag får ändå en och annan ny insikt varje pass och framförallt kommer det kännas bra för självförtroendet i framtiden att veta att jag verkligen gått igenom alla positioner grundligt. Men lite längtar jag efter att återgå till "riktiga" pass med lite mer flow!
 
Vi fortsätter med februarilistan! Min hjärna var inställd på 7-minutersprogrammet idag, så vi sköt på yogan fram till 21 när mitt misstag uppenbarade sig - nästa i listan var ju 51 minuter långt! :p Vi var på tok för trötta för det så vi hoppade lite i listan och får köra den imorgon istället.
 
Gjorde gårdagens pass på februarilistan innan jag la mig, kändes väl okej.
Dagens pass kändes skit. Men så var det center-magfokuserat, med inslag av dragonbreath... har typ inga magmuskler känns det som, även om det känns som jag fått mer sedan årsskiftet:) spännet mig i nacken, och kan verkligen inte slappna av. Gav typ upp i plankan när jag inte hann hitta formen innan man skulle lyfta ena benet och hålla på.
Hoppas det blir ett skönare pass imorgon, inser att jag behöver pass som det idag, men blir så orimligt frustrerad bär det inte funkar:(

Köpte antiglidvantar och strumpor för jag tröttnade på att kana. Antiglid delen funkade bra men kanar inuti vantarna istället, så de skär in mellan fingrarna:( just i downward dog där det blir diagonal kraft...

Nåja. Kämpar vidare, har kört lite freestylad streching på kvällarna från en av bedtimevideorna, och märker att jag kommer längre och längre i de poserna i alla fall:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
9 000
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 334
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp