30 days of yoga - omgång 2

Jag är dålig på att skriva här men jag är i fas!

Känner att jag blir starkare, doppa höfterna igår gick bra tex. Smidigheten blir bättre på vissa delar, får typ upp benen i lunge-position nu. Men jag kan fortfarande inte räta ut benen i down dog eller forward fold för att ge några exempel :p
Precis så är det för mig också! Har problem med raka ben men speciellt få upp benen i lounge har blivit mycket bättre!
 
Hahaha ja den där omvända down dog var... Intressant. Jag tyckte nog att jag gjorde rätt, men i själva verket kan jag mycket sannolikt ha gjort precis tvärtemot vad hon sa. Ingen vet...
 
Jag håller också i :) har missat någon dag pga att jag gjort annan fysisk aktivitet, nåt crossfitpass och idag hade jobbet digital yoga för hemmajobbare. Så jag är väl på dag 24 eller nåt sånt nu.

Jag tycker nog kanske att det är lite mycket snack om andning och att vända sig inåt och bla bla samtidigt som jag ändå känner att min kropp mår bra av att andas ordentligt i alla fall några minuter per dag. Jag tänker att så länge hemmajobbandet fortsätter så ska jag försöka fortsätta med yogavideos eller annan typ av rörelse varje dag :)
 
Jag är klar!
🙆‍♀️🧘‍♀️🎉

Summering:
Over all gillade jag det, den dagliga rutinen och att ha någon annan som planerat så att det blev övningar jag inte är.belväm med mem ändå mår bra av.
Ovan är väl anledningen till att just dagens pass, pads 30 kändes svårt. Helt egen improvisation blev svårt, men försökte släppa det och ändå hitta på något vettigt. (Inte en chans att hänga med Adriene...)
Dragon breath var inte min grej , men att andas med magen, och räkna för in och utandning kändes nyttigt.och bra, vill återkomma till det regelbundet.
Testade tree pose idag, bara på skoj och blev förvånad över hur mycket lättare den var jämfört med passet den ingick i.

Är ganska stel i axlar och nacke, vilket jag bet att jag lätt blir, så det behöver jag jobba med, känns inte dom jag fått någon klockren nyckel till just det denna månaden, men rygg och höfter känns mjukare och smidigare.

Planen är att fortsätta göra något på yogamattan varje dag. 😊
 
Jag är klar!
🙆‍♀️🧘‍♀️🎉

Summering:
Over all gillade jag det, den dagliga rutinen och att ha någon annan som planerat så att det blev övningar jag inte är.belväm med mem ändå mår bra av.
Ovan är väl anledningen till att just dagens pass, pads 30 kändes svårt. Helt egen improvisation blev svårt, men försökte släppa det och ändå hitta på något vettigt. (Inte en chans att hänga med Adriene...)
Dragon breath var inte min grej , men att andas med magen, och räkna för in och utandning kändes nyttigt.och bra, vill återkomma till det regelbundet.
Testade tree pose idag, bara på skoj och blev förvånad över hur mycket lättare den var jämfört med passet den ingick i.

Är ganska stel i axlar och nacke, vilket jag bet att jag lätt blir, så det behöver jag jobba med, känns inte dom jag fått någon klockren nyckel till just det denna månaden, men rygg och höfter känns mjukare och smidigare.

Planen är att fortsätta göra något på yogamattan varje dag. 😊
Tjoho, heja dig! Jag ska starta en mer generell yogatråd under kvällen hade jag tänkt (om inte någon annan hinner före såklart) för jag vill också hålla uppe den här dagliga rutinen!
 
Även jag har nått dag 30, men har inte gjort passet än. Känns bra att det i alla fall är ett självstyrt pass, för min kropp är rätt slut efter en väldigt aktiv dag. Men snaaart ska jag ta mig upp från soffan och släpa med mig sambon till "yogarummet", som vi kommit att kalla vårt gästrum! Sen tror jag banne mig att vi får lov att skåla i ett glas vin för att fira att vi gått i mål :D
 
Jag är klar också! Nu har jag kört 60 dagar och nästa mål blir 100 dagar. Mina kollegor är peppade så antingen kollar vi Adrienes spellista för februari, eller så gör vi Home igen.
Jag mår jättebra av den här dagliga rutinen (även om det varit känslomässigt jobbigt ett par gånger). Dag 30 är ju lite svår, förra omgången försökte jag mig på ett eget pass men upprepade typ samma tre-fyra rörelser i 25 minuter så idag följde jag Adriene. Fick modifiera lite pga ond ländrygg men annars gick det bra! Kråkan klarar jag såklart inte fortfarande men nån dag kanske :D
 
Woop woop, nu är vi också klara! :bump:

50 minuter kändes lite för långt tycker jag, jag började känna mig rätt färdig efter ca 35 (improviserade alltså själv, följde inte Adriene alls), och gjorde därefter endast övningar som kunde göras liggandes :D Men det var riktigt riktigt skönt att stretcha igenom hela kroppen, jösses vad gott jag kommer att sova i natt efter en dag med massor av frisk luft och motion som avslutas såhär :love:
 
Heeeeelt galet att ha yogat i 30 dar straight! :eek: Sjuk bedrift för mig, får jag säga. Bra pass idag! Sambon var trött och hade ont, så han tog pauser och avslutade innan mig. Jag körde på, kollade upp ibland för att se vad hon gjorde och följde med eller fortsatte köra själv. Riktigt gött!

Nu blir det yoga i hela februari också! :bump:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag påbörjat 30 days of yoga with Adrienne, Movement. Nån mer som håller på så vi kan peppa varandra? Den största...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Helly
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 090
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 184
Senast: zassoo
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp