30 days of yoga - omgång 2

Och jag tyckte dagens pass var sådär .. hittar inte rätt i thread the needle, känns knappt något.

Sidplankan och den diagonala ... crunchen ... kändes som att de var menade som "wow" poser, men jag fick inte riktigt till någon av dem.
Samtidigt känner jag att jag nog borde återvända för att jag nog behöver detta eftersom det är.utmanande:p

Fire breath är ingen favorit här heller, vet inte om det kanske gör sig bör man kan hålla ett högre tempo i flowen, men det är låååååångt kvar dit för mig.
Min sambo har också svårt att känna något i thread the needle trots att han gör precis som man ska. Det kan ju helt enkelt vara så att varken du eller han har särskilt mycket stelhet i bröstryggen? Jag har ofta problem med spänningar och låsningar där, men inte ens för mig känns det inte supermycket utan det är en ganska lätt (men superskön) stretch som kan göras djupare av att jag tar riktigt stora andetag.
Ok hittade en jättelista med fördelar som jag inte tror på (mucus, toxins, psykomagnetiska auran jadajada) och typ två saker som jag tror existerar. Breath of Fire (BOF) — Spirit Rising Yoga för den som har aura osv.

Här är en lista med sådant som jag verkar ha i mig.

Breath of Fire Yoga: Benefits and How to Do It Correctly (healthline.com)

Bra för typ andning, mot stress, matsmältning, koncentration, mindfulness, stärker magmusklerna (verkar till och med rimligt :) )
Hmm, intressant. Det känns ju rätt logiskt att alla övningar som innebär att man fokuserar på att andas, och hur man andas, kan vara bra för mindfulness och mot stress. Men nja, njäe, det är lite för mycket tokigheter för min smak!
 
Min sambo har också svårt att känna något i thread the needle trots att han gör precis som man ska. Det kan ju helt enkelt vara så att varken du eller han har särskilt mycket stelhet i bröstryggen? Jag har ofta problem med spänningar och låsningar där, men inte ens för mig känns det inte supermycket utan det är en ganska lätt (men superskön) stretch som kan göras djupare av att jag tar riktigt stora andetag.

Hmm, intressant. Det känns ju rätt logiskt att alla övningar som innebär att man fokuserar på att andas, och hur man andas, kan vara bra för mindfulness och mot stress. Men nja, njäe, det är lite för mycket tokigheter för min smak!
Thread the needle har varit jättebra för mig i perioder, just nu känns det inte alls. Precis som sälen (uhm Sfinxen) har varit super i perioder (tex nu) och ibland bara varit, jaha nu böjer jag ryggen åt det hållet.

Begrep aldrig varianten där man vred ryggen tidigare, men nu har jag varit stel där och herregud vad det känns.

Så det är nog helt individuellt.

Jag vet inte vad jag tror om eldandning och stress, men det tar i magmusklerna och de som haft corona kanske behöver andningsträning och få upp slem? Jag antar att det är bra för någon. Kanske :D eller bara någon gammal sed.

När jag var typ 25 grät jag nästan när det var hunden, det gjorde så ont överallt. Nu står jag bara uppochned :) och är glad. (men får inte ned hälarna helt och bryr mig inte heller).
 
Thread the needle har varit jättebra för mig i perioder, just nu känns det inte alls. Precis som sälen (uhm Sfinxen) har varit super i perioder (tex nu) och ibland bara varit, jaha nu böjer jag ryggen åt det hållet.

Begrep aldrig varianten där man vred ryggen tidigare, men nu har jag varit stel där och herregud vad det känns.

Så det är nog helt individuellt.

Jag vet inte vad jag tror om eldandning och stress, men det tar i magmusklerna och de som haft corona kanske behöver andningsträning och få upp slem? Jag antar att det är bra för någon. Kanske :D eller bara någon gammal sed.

När jag var typ 25 grät jag nästan när det var hunden, det gjorde så ont överallt. Nu står jag bara uppochned :) och är glad. (men får inte ned hälarna helt och bryr mig inte heller).
Ja, det är spännande hur kroppen ändrar sig! Just hunden är jag lite extra nöjd med min förbättring i, den känns så himla bra nu när jag fått ordentlig rutin på yogan!
 
Min sambo har också svårt att känna något i thread the needle trots att han gör precis som man ska. Det kan ju helt enkelt vara så att varken du eller han har särskilt mycket stelhet i bröstryggen? Jag har ofta problem med spänningar och låsningar där, men inte ens för mig känns det inte supermycket utan det är en ganska lätt (men superskön) stretch som kan göras djupare av att jag tar riktigt stora andetag.

Hmm, intressant. Det känns ju rätt logiskt att alla övningar som innebär att man fokuserar på att andas, och hur man andas, kan vara bra för mindfulness och mot stress. Men nja, njäe, det är lite för mycket tokigheter för min smak!
Hmm, kanske det, hoppas det är så:)


Ska snart ge mig på dagens pass...
 
Hmm, kanske det, hoppas det är så:)


Ska snart ge mig på dagens pass...
Jag kan ha somnat på mattan🙈🙈🙈

Skönt pass idag, hade önskat lite mer tid i vissa ställningar, och är osäker på om jag eller Adriene tog fel på höger och vänster😅
Low lunge när man skulle nä tårna eller hålla banden på ryggen märkte jag att jag var himla oliksidig i, ehm har typ glömt resten. Somnade som sagt. Vaknade efter typ 40 min.😊
Jo. Skippade horsey lips, kändes bara som det skulle ta mig ur känslan jag hade...
 
Jag kan ha somnat på mattan🙈🙈🙈

Skönt pass idag, hade önskat lite mer tid i vissa ställningar, och är osäker på om jag eller Adriene tog fel på höger och vänster😅
Low lunge när man skulle nä tårna eller hålla banden på ryggen märkte jag att jag var himla oliksidig i, ehm har typ glömt resten. Somnade som sagt. Vaknade efter typ 40 min.😊
Jo. Skippade horsey lips, kändes bara som det skulle ta mig ur känslan jag hade...
Det var Adriene som tog fel och sa vänster istället för höger (elller om det nu var tvärtom)! :D Jag var också otroligt ojämn i den där lungen, kunde greppa vänster fot hur lätt som helst men på högersidan gick det inte alls!
 
Dag 17, rätt tungt men skönt. Idag såg jag faktiskt nytta av gårdagens andningsövning.

Känner överlag att yogan gör mig gott :)
 
Det var Adriene som tog fel och sa vänster istället för höger (elller om det nu var tvärtom)! :D Jag var också otroligt ojämn i den där lungen, kunde greppa vänster fot hur lätt som helst men på högersidan gick det inte alls!
Ja, jag blev förvirrad, men tänkte att jag gör tvärtom mot vad jag redan gjort så får det bli bra:)
 
Dag 17, rätt tungt men skönt. Idag såg jag faktiskt nytta av gårdagens andningsövning.

Känner överlag att yogan gör mig gott :)
Då ligger du och jag på samma. Klarade 16 och 17 precis!

Saker förändrar sig från varje omgång just nu. Tror det handlar om att man förändrar sättet man andas för min del.
 
Då ligger du och jag på samma. Klarade 16 och 17 precis!

Saker förändrar sig från varje omgång just nu. Tror det handlar om att man förändrar sättet man andas för min del.
18 avklarad precis, dock gör hon kråkan helt annorlunda mot vad jag sett innan. Fick inte ihop alls hennes sätt :angel:
 
Alltså, passet igår? :laugh: Herregud. Kunde varken dippa några höfter eller göra den där omvända posen, jösses! Både jag och sambon skrattade åt våra uppenbara tillkortakommanden.
Jag trodde jag hittade någorlunda rätt i den omvända - men sen när hon sa att höger ben skulle vara rakt och vänster ben böjt (och tvärt om på andra sidan såklart) så insåg jag hade jag hade höger ben böjt och vänster rakt och jag kunde verkligen inte förstå hur det skulle kunna vara tvärtom :rofl: skrattade högt, i min ensamhet :D
 
Jag är dålig på att skriva här men jag är i fas!

Känner att jag blir starkare, doppa höfterna igår gick bra tex. Smidigheten blir bättre på vissa delar, får typ upp benen i lunge-position nu. Men jag kan fortfarande inte räta ut benen i down dog eller forward fold för att ge några exempel :p
 
Jag trodde jag hittade någorlunda rätt i den omvända - men sen när hon sa att höger ben skulle vara rakt och vänster ben böjt (och tvärt om på andra sidan såklart) så insåg jag hade jag hade höger ben böjt och vänster rakt och jag kunde verkligen inte förstå hur det skulle kunna vara tvärtom :rofl: skrattade högt, i min ensamhet :D

Jag gjorde precis likadant! :laugh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag påbörjat 30 days of yoga with Adrienne, Movement. Nån mer som håller på så vi kan peppa varandra? Den största...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Helly
·
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
23 868
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 104
Senast: zassoo
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp