Yoga, yoga och mera yoga

Mineur

Trådstartare
Moderator
Vi har ju haft två stycken trådar fokuserade på Yoga with Adrienes “30 Days of Yoga”-utmaningar på senaste, men jag tänkte att en lite mer generell yogatråd kanske kunde vara bra? 

Där vi kan reflektera över pass, få tips/inspiration och ställa frågor. Själv vill jag hemskt gärna upprätthålla den här dagliga rutinen och jag vet att jag inte är ensam, och för mig skulle det hjälpa att ha en tråd att rapportera i lite då och då.

Jag planerar att ta en liten paus från 30 dagars-utmaningarna och istället köra ett litet eget ihopplock under februari månad, innan jag tar tag i en ny 30 dagars i början av mars. Planen för februari är som följer:

- Foundations - 3 st per dag = 15 dagar
- Mina sparade yogapass, vilket är ett hopplock av mina favoritpass från de senaste två månaderna = 9 dagar
- Yoga for Neck Tension = 8 dagar

Ungefär sådär, och lagom till jag är klar med det där har det hunnit bli mars. :)
 
Är lite smått sur på mig själv som inte sparat de videor jag gillat extra mycket från de två föregående utmaningarna. :cautious:

Det finns ju en februarilista och jag tror att jag kommer köra på den, ska kolla lite och se om videorna passar mig! Annars gör jag också nått eget hopplock. Målet är 90 dagar yoga och nu har jag nått en tredjedel, känns grymt. :)

Foundations vill jag också titta på!
 
Jag är med! Jag har 6-7 pass kvar av breath och kommer sen gå på foundations. Får se om jag sen hoppar mellan pass eller går på en ny 30dagars direkt.
 
Jag var ju med lite i första utmaningen, men fixade inte riktigt detta. Har nu gått över till yinyoga som jag gjorde en del för några år sedan. Har dels hittat en kanal på youtube som har flera pass att välja på av olika längd, samt ett nystartat företag här i stan som har yinyoga. Hon har just nu väldigt begränsat med platser men kör även digitalt, så än så länge har jag bara gjort det. Tyckte först att det inte gav så mycket extra jämfört med youtube men nu när jag gjort några pass av båda tycker jag ändå det är stor skillnad. Har också bokat ett pass på plats i veckan och ska testa det också.
Har kört digitalt på söndagskvällar och det är så skönt att efter passet vara hemma och färdig för kvällen med avslappnad kropp och sinne. Så det kanske blir att jag fortsätter en del digitalt, i alla fall så länge det är mörkt och kallt och skönt att slippa köra.
 
Jag tappade helt bort januariutmaningen och droppade ur tråden. Har kört lite efter eget huvud, blandat med utvalda pass från Breath istället. Jättebra initiativ med en allmän tråd!
 
Vi har ju haft två stycken trådar fokuserade på Yoga with Adrienes “30 Days of Yoga”-utmaningar på senaste, men jag tänkte att en lite mer generell yogatråd kanske kunde vara bra? 

Där vi kan reflektera över pass, få tips/inspiration och ställa frågor. Själv vill jag hemskt gärna upprätthålla den här dagliga rutinen och jag vet att jag inte är ensam, och för mig skulle det hjälpa att ha en tråd att rapportera i lite då och då.

Jag planerar att ta en liten paus från 30 dagars-utmaningarna och istället köra ett litet eget ihopplock under februari månad, innan jag tar tag i en ny 30 dagars i början av mars. Planen för februari är som följer:

- Foundations - 3 st per dag = 15 dagar
- Mina sparade yogapass, vilket är ett hopplock av mina favoritpass från de senaste två månaderna = 9 dagar
- Yoga for Neck Tension = 8 dagar

Ungefär sådär, och lagom till jag är klar med det där har det hunnit bli mars. :)
Jag är med, men ska nog inte yoga varje dag utan ha ett mål om 3-4 ggr i veckan eller så. Ev testar jag den där Down Dog appen någon hade, jag har haft den på test och den är egentligen för dyr per månad tycker jag, men en månad skulle jag kunna ta den om det går att göra så. Tar Yin yoga i så fall eftersom jag är extra stel på ett par ställen och har haft problem med det i några år och sjukgymnastens övningar inte räckt för att mjuka upp den höften.
 
Jag var ju med lite i första utmaningen, men fixade inte riktigt detta. Har nu gått över till yinyoga som jag gjorde en del för några år sedan. Har dels hittat en kanal på youtube som har flera pass att välja på av olika längd, samt ett nystartat företag här i stan som har yinyoga. Hon har just nu väldigt begränsat med platser men kör även digitalt, så än så länge har jag bara gjort det. Tyckte först att det inte gav så mycket extra jämfört med youtube men nu när jag gjort några pass av båda tycker jag ändå det är stor skillnad. Har också bokat ett pass på plats i veckan och ska testa det också.
Har kört digitalt på söndagskvällar och det är så skönt att efter passet vara hemma och färdig för kvällen med avslappnad kropp och sinne. Så det kanske blir att jag fortsätter en del digitalt, i alla fall så länge det är mörkt och kallt och skönt att slippa köra.
Vilken kanal?
 
Jag lämnar ett avtryck i tråden. Har inte utrymme för någon yogautmaning just nu men har som mål att göra minst 5 minuter yoga/stretch/meditation varje dag :) Vilket ibland blir någon kort video, ibland fem minuter stretch och andning som jobbpaus osv.
 
Åh, jag är gärna med!
Hade som mål att yoga varje dag, och det är det väl fortfarande... men är lika glad om jag lyckas 4 dagar i veckan.

Använde ju DownDog, inte Yoga with Adriene och insåg precis nu att gratisperioden ju är slut...
Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Kanske ta ett par veckor med youtube och se hur det funkar, annars kanske Down Dog med friskvårdsbidraget.
 
Är lite smått sur på mig själv som inte sparat de videor jag gillat extra mycket från de två föregående utmaningarna. :cautious:
Jag kom på det där lite för sent och började inte spara pass förrän under denna utmaningen, men gick då tillbaka i den gamla 30 dagars-tråden för att se vilka pass jag skrivit lite ovanligt positivt om och sparade dem helt enkelt. Kan kanske vara ett alternativ för dig också? :)
 
Jag gillar yinyoga, tycker det funkar bäst för min kropp. Har kört en del pass tidigare på gym, men har inte hittat något nytt ställe sedan flytt. Jag har kommit av med regelbundenheten pga det och har istället kört pö om pö. Tänkte jag skulle ta tag i det på nytt och köra 1-2 ggr/vecka till att börja med.

När jag inte plockar övningar ur minnet brukar jag använda appen ”Vila dig i form”. Jag gillar appen, det finns en del övningar i den. Man kan välja mellan att köra hennes olika pass eller skapa eget.
 
Kul med allmän yogatråd! Igår blev jag och partnern klara med "30 Days of Yoga" som vi började med typ... 23:e december? Tror jag skrev i första tråden när vi började men minns inte riktigt. Idag körde vi samma pass ("yoga for hips and lower back release" med Adriene) men på varsitt håll. Tanken är att dra igång en ny 30-dagars nästa gång vi kör tillsammans även om vi inte siktar på att köra 30 dagar på raken.

Börjar känna skillnad nu och känner mig allmänt mer lösgjord än när jag började. Idag kunde jag lägga huvudet mot knät i just den posen och det kändes gött i baksida rygg!
 
Vi bestämde oss för Adrienes 30-dagars från 2019- Dedicate. Var ett längre pass dag 1 än vad jag räknat med, 50 min. Det verkar okej men idag har jag så satans ont i ländryggen så jag blev bara frustrerad och irriterad :arghh: Men så får det vara vissa dagar tänker jag, dagsformen är ju olika!
 
Vi körde igång idag med hennes nya ihopplockade lista för februari, Bridge. :) Väldigt höftbaserad idag, lär kännas imorgon! Riktigt bra pass, kom ihåg att spara den här gången dessutom. Kul med två nya poser som jag inte mött innan, cow legs och dolphin.
 
Hade ett helt fantastiskt 45 min-pass idag! :love: (Dubbla Breath).

Ny matta, gott om tid och kände mig stark.

Lekte med lite andra övningar också.
 

Bifogade filer

  • 20210201_182041.jpg
    20210201_182041.jpg
    125,9 KB · Visningar: 12

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 809
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 190
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp