Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Hej Är det någon som har en aning var dessa betongkatter kommer ifrån som man kan se lite överallt på stan. På Södermalm och på...
Svar
9
· Visningar
2 499
Senast: Whirlie
·
Äldre Avdelningen för ytliga frågor här! Vad blir skillnaden om jag häller krossade tomater i grytan istället för att hacka ner färska och...
Svar
5
· Visningar
4 066
Senast: Kofunda
·
Äldre Så, Bukefalos, vad tycker ni? Ska det finnas nämndemän i Sveriges domstolar, varför eller varför inte? Ska systemet reformeras eller är...
Svar
19
· Visningar
1 085
Senast: Svartfot
·
Äldre Många som varit med länge minns säkert Mimmipigg uppe i Norrland. Hon var aktiv på Buke i många år, men har precis som jag haft en lång...
2
Svar
33
· Visningar
4 393
Senast: Grana
·
Äldre En stor fråga som hotar hela min existens typ ;) jag vet, men jag tänkte vi kunde starta en undersökning (tråden blir en liten spinoff...
2
Svar
23
· Visningar
3 741
Äldre Jag kommer inte att klara av att gå till min vallokal på valdagen, men rösta vill jag naturligtvis göra, så jag tänkte därför...
2
Svar
25
· Visningar
2 155
Senast: Mineur
·
Äldre Jag upptäckte en fläck på golvet, ser ut och känns som stearin men jag har inte använt ljus på evigheter. Mystiskt. :cautious:
2 3
Svar
46
· Visningar
4 149
Senast: Mammadutt
·
Äldre Att göra en affär att en statsministerkandidat uppenbarligen försäger sig och använder ett gammalt folkligt uttryck( zigenare) istället...
Svar
15
· Visningar
1 055
Senast: Jeffery
·
Äldre Är det någon här som kan förklara för mig va det är eller tipsa om någon sida eller bok där detta förklaras?
Svar
2
· Visningar
854
Senast: monster1
·
Äldre Hur sjutton kan en traktor välta för att betesputsen lossnar? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19498764.ab
Svar
2
· Visningar
689
Senast: fejko
·
Äldre Karln efterlyser en musikvideo: En massa random folk åker till ett ödehus för att ta självmord. En utmaning för bukefolket :D
Svar
3
· Visningar
522
Äldre På fredag kommer jag att åka till Gotland och tillbringa några timmar i Visby innan vi åker vidare ut på öjn. Det blir rätt lagom att...
Svar
10
· Visningar
756
Senast: Dentaku
·
Äldre Jag har fått problem med en webbutik som jag beställt en vara ifrån. Det kommer helt enkelt ingen leverans trots upprepade löften från...
Svar
6
· Visningar
1 596
Äldre "Istället för SD"-tråden fick igång mig att fundera lite allmänt runt politik, något jag erkänner att jag sällan gör annars. Jag är över...
Svar
9
· Visningar
919
Senast: landet
·
Äldre Jag och sambon ska titta på nytt boende. Det finns pantbrev på 800.000:- på fastigheten. Om vi köper stället för 925.000:-, hur mycket...
Svar
6
· Visningar
895
Äldre Jag o min sambo har väldigt olika syn på alkoholintag. Han kan gärna ta en öl mitt på eftermiddagen om han slutar tidigt på jobbet. Jag...
8 9 10
Svar
196
· Visningar
16 302
Senast: Dandylinn
·
Äldre Fick ett infall och färgade håret igår, tror färgen hette något i stil med "schwarzkopf color mask" i nyansen pearl ice blonde (eller...
Svar
0
· Visningar
3 249
Äldre Idag var jag och genomförde min röstning i alla 3 valen. I 2 av valen har jag personvalt utifrån en agenda med stark feminism...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 855
Senast: Raderad medlem 6459
·
Äldre Jag har funderat väldigt länge på detta nu, och jag har kommit fram till en tanke, som jag finner logisk. För drygt ett halvår sedan så...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 520
Senast: Red_Chili
·
Äldre Hur har/kommer du att rösta i riksdagsvalet? Och då menar jag inte på vilket parti. Utan kommer du att rösta med hjärta eller hjärna...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
4 985
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp