Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Trädgård & Växter Jag har länge velat ha ett citronträd, eller någon annan citrisfrukt, men pallar inte köpa ett för 700 spänn som jag kanske dödar på en...
Svar
6
· Visningar
3 232
Senast: Modig_Korn
·
Fritid Har gjort några burkar jordgubbssylt idag, med bara bär och syltsocker. Hur länge kan man förvara sylten i kylskåpet? Någon som vet?
Svar
6
· Visningar
2 911
Senast: mimmipigg
·
Trädgård & Växter Tips på vad man kan göra med squash önskas! Mamma har planterat, och av plantorna och blommorna att döma så blir det nog många. Men vad...
Svar
8
· Visningar
3 322
Trädgård & Växter Hur mycket ska man spä ättikan (om man nu ska göra det) vid ogräsbekämpning på grusplan/grusång? Köper ni i mataffär eller finns det...
Svar
12
· Visningar
24 561
IT & mobiler Jag fick någon knasig idé om att installera ett gammalt harrypotter spel. De hade jag på XP och inte Vista då alltså senast jag spelade...
Svar
5
· Visningar
1 020
Senast: Saeta
·
Fritid Någon mer än jag här inne som spelat och känner till de klassiska spelen Monkey Island? Nu kommer iaf uppföljaren ( äntligen ):banana...
Svar
14
· Visningar
1 294
Senast: Pigalle
·
Trädgård & Växter Ja, vilka blommande lättskötta krukväxter finns det? Jag har verkligen nada kunskap på detta området, men älskar mitt nyvunna intresse... 2 3
Svar
40
· Visningar
19 039
Senast: Mammas
·
Hemmet min rygg går av snart! :crazy: Går det på något vis att fixa så en mjuk säng blir lite hårdare (fastare kanske man säger...??).. Ny...
Svar
2
· Visningar
21 731
Senast: OhNoez
·
Trädgård & Växter Har sedan många år en stor benjaminfikus. För något år sedan klippte sambon ned den då den började fara efter taket. Redan innan detta...
Svar
8
· Visningar
5 614
Senast: Rie
·
Hemmet Tänkte jag skulle sy ihop ett myggnät att hänga över sängen och ett att hänga över hängmattan för att få vara ifred för insekter när man...
Svar
7
· Visningar
8 275
Senast: Maira
·
IT & mobiler Startade precis min dator med den nya hårddisken som kom idag, och efter att ha installerat allting så såg jag att skärmen har en svart...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: sindy
·
Hemmet Är inget proffs utan vill ha en kamera att ta lite bra bilder med. Mest tänkt att använda till barnen, träningar med hästen och lite...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: cambello
·
Fritid Idag har jag äntligen köpt en ny kompaktkamera. Nu gäller det bara att använda den rätt, lättare sagt än gjort. Så vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Baka_kun
·
Fritid Hej. Jag håller på med ett lite roligt projekt, och behöver er bukares hjälp!! Jag behöver snygga (typ platta) band, snurrade "rep"...
Svar
1
· Visningar
1 333
Senast: Tassetass
·
D
IT & mobiler Om jag nu har en bild som jag vill ha som header till min blogg, hur lägger jag då dit den? ändrar jag något i text herioglyferna? Kan...
Svar
7
· Visningar
2 397
Senast: Dressyrtantenbloggar
·
T
IT & mobiler Har en Nikon D60 och en Nikon SB-600 som jag använder med en radiosändare, och det har fungerat bra tills nu då halva bilden blir svart...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: Irenes
·
Hemmet Vi köpte en lampa på loppis som vi "stylat" om. Men jag är inte helt nöjd och hoppas få lite tips på vad vi ska göra med den. Före...
Svar
7
· Visningar
1 676
Senast: Sar
·
IT & mobiler Är det jag funderar över att lägga mina besparingar på just nu, låter det smart? Eller har någon något annat alternativ som ni...
Svar
7
· Visningar
982
Senast: Madick
·
IT & mobiler En liten fråga till er som är insatta: Är detta ett bra köp? En Nikon d60 med väska och 512 mb minneskort, den är hel o ren(inga...
Svar
6
· Visningar
938
Senast: Madick
·
C
IT & mobiler Hur fungerar dessa egentligen? Måste man ha något separat kodningsprogram på datorn eller liknande? Nu när jag loggar in på servern...
Svar
2
· Visningar
923
Senast: Baka_kun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025