Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Mat Jag är värdelös på att laga mat men gillar att äta gott. Nu har jag snöat in på indiska lammrätter och kommit på att jag skulle vilja...
Svar
15
· Visningar
1 930
Senast: Lazy Lady
·
Kropp & Själ Vi har blivit bjudna på en resa till Kanarieöarna inom kort för att fira D som fyller 60. Jag hade inte valt att flyga själv med tanke... 2
Svar
22
· Visningar
2 195
Tjatter Ja hur pyntar ni julgranen? Bara glitter? Bara röda kulor? Har ni något gammalt pynt från förr? I så fall hur ser det ut? 2 3
Svar
57
· Visningar
3 435
Senast: Fibusen
·
IT & mobiler Hjälp! Någon datorkunnig här som kan något knep för att lösa följande: Min dator som använts under dagen påstår nu helt plötsligt att...
Svar
5
· Visningar
609
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Jag började kaloribanta i slutet av sommaren. Eftersom jag har problem med mat generellt, fick jag tidigt sätta in vitaminer för att... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 184
Senast: MissFideli
·
Hemmet Jag vill ha era bästa tips för risgrynsgröt. När jag gör den blir den fantastisk god när den är nygjord men efter att den svalnat blir...
Svar
14
· Visningar
983
Senast: MiaMia
·
Hemmet Jag upptäckte idag att jag har en liten rispa på en platta på min keramikhäll. Jag känner den inte, men den syns lite när plattan är...
Svar
5
· Visningar
1 582
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Finns det? Stod i någon tidning härom veckan att alla receptfria hostmediciner var verkningslösa. Jag håller på att hosta lungorna ur... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 386
Senast: Zpunk
·
Mat Ja, vattnet man kokat ägg i. Kan man använda det till nåt eller är det bara äckligt? Äggen är tvättade men visst kan de ha någon...
Svar
10
· Visningar
1 913
Skola & Jobb Jag har varit arbetslös sedan i somras och söker aktivt efter nytt jobb. I mitt CV anger jag slutdatum på min senaste anställning, så... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 704
Senast: Youma
·
Hemmet Vi tycker inte om kakel och klinker i vårt badrum, men det är inget fel på det egentligen förutom utseendet. När vi flyttade in hade vi... 5 6 7
Svar
137
· Visningar
12 390
Senast: Daff
·
Kultur Antar att det inte bara är jag som följer? Trevligt att ha i bakgrunden när man jobbar hemifrån. :up: Årets tema är "För en värld utan...
Svar
10
· Visningar
950
Senast: honung
·
Mat Jag kommer som vanligt att fira jul ensam, men vill ju ändå ha någon julmat. Någon ork att fixa julmat finns inte riktigt och jag vill... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 825
Mat Jag är på jakt efter en god måltidsersättning, helst något i pulverform som man blandar själv och gärna billigt (men viktigast är att... 2
Svar
20
· Visningar
2 811
Juridik & Ekonomi Om man blir bjuden på lunch typ en gång i månaden på jobbet, ska det förmånbeskattas?
Svar
5
· Visningar
943
Senast: Snubbelfot
·
Fritid Tråd nummer hundra i samma ämne men har inte riktigt hittat svaren i någon tidigare BH-tråd så jag kör ändå. :D Vill ha stadiga BH:ar...
Svar
16
· Visningar
1 262
Senast: Badger
·
Mat Tillaga lutfisk är ju inte min bästa gren direkt. Har aldrig gjort det tidigare, men hade lovat barnet det som experiment. Öppnade mitt...
Svar
16
· Visningar
3 155
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Stort utbud och ändå är det så svårt att hitta. Inget som kommer att användas dagligdags utan mer speciella tillfällen eller när andan...
Svar
10
· Visningar
782
Senast: Jamtland
·
Tjatter Mitt ögonlock började precis rycka som det alltid gör när jag är riktigt trött, och jag kom att tänka på alla andra hyss min kropp har... 2 3
Svar
42
· Visningar
9 175
Senast: honung
·
Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar... 17 18 19
Svar
366
· Visningar
20 856
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka