Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Relationer Jag har precis blivit gudmor/fadder till en liten flicka. Hon har tre äldre syskon som jag känt hela deras liv. Jag kan inte gå in på...
Svar
19
· Visningar
2 473
Senast: Okeydokey
·
Samhälle Sommarkavaj till bröllop, det står att det innebär för damer kjol, klänning dräkt. Jag har läst mig till att det också ska vara ljusare...
Svar
16
· Visningar
1 486
Senast: Zinfernia
·
Fritid Jag har ännu inte haft någon sommarsemester och känner mig nu som en urlakad disktrasa efter en tuff vår med Corona och allt vad det... 2
Svar
26
· Visningar
2 071
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag förstår inte och känner mig rätt hopplös. Jeans och trikåtröjor typ jämt. Tycker att prova kläder ärligt talat är dötrist och har... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 254
Senast: FadeAway
·
Skola & Jobb Vad jobbar ni med? Hur länge har ni jobbat där? Är ni anställda eller driver ni eget? Föredrar ni att ha samma jobb år efter år eller... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 219
Senast: Fibusen
·
Skola & Jobb Ännu en skotråd, men jag undrar ni som går mycket inomhus på jobbet, tex inom vården som jag som jobbar på ett äldreboende, vad har ni...
Svar
19
· Visningar
1 645
Skola & Jobb Svamligt inlägg men behöver bara få ur mig lite tankar och känslor. Jag tog examen från en yrkesutbildning inom mätteknik för lite mer...
Svar
17
· Visningar
1 873
Senast: Kadi
·
Kropp & Själ Är det någon här som gjort en tear trough behandling? Blev det bra? Hur länge höll det? Var gjorde du den? Är det läskigt? Jag funderar...
Svar
13
· Visningar
10 580
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Blev lite undrande efter ha druckit en smoothie och kände att det stack i tandköttet, jag började fundera över korsallergi och googlade... 2
Svar
38
· Visningar
2 519
Senast: Asko
·
Hemmet Någon som vet var man kan köpa denna (dvärgschnauzer)? Jag tittade på en i en affär men köpte inte då och när jag sedan kom tillbaka var...
Svar
11
· Visningar
1 009
Relationer Jag är så tankespridd. Det har precis tagit slut med mig och mitt ex, vi var ihop i 6 år. Jag är rädd att bli själv, att aldrig hitta...
Svar
6
· Visningar
1 068
Kropp & Själ Hej super snälla super smarta buke :D Jag la märke till för ett par veckor sedan via min "smart klocka" att jag har ganska hög vilopuls...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: Marvin
·
Hemmet Vi ska inreda en stor ”gå in-garderob” och vill köpa skenor att ha på väggen där vi kan fästa utdragbara trådbackar etc. Vi vill dock...
Svar
0
· Visningar
518
Senast: Sar
·
Kropp & Själ Kan vi ha en tråd om populärvetenskaplig litteratur? Ja! Skoj! Vad har ni för favoriter? Vilka ämnen tycker ni om att läsa om? Jag... 2
Svar
21
· Visningar
1 081
Senast: pollex
·
Tjatter Vad har du uttalat på ett sätt som du långt senare förstod var helt ”fel”? Eller som du uttalar ”fel” trots du vet det borde uttalas på... 20 21 22
Svar
422
· Visningar
26 843
Senast: TinyWiny
·
Kläder & Bli fin Hårsnoddsfråga -hur länge använder ni samma snodd innan den kastas. Om ni har samma hela dagen/dagarna och tränar hårt ena dan och ska... 2 3
Svar
44
· Visningar
2 815
Senast: Happimess
·
Kultur Jag söker en norsk serie om en klantig polis som lyckas ha ihjäl en polishäst i Oslo och blir förflyttad till någon liten fiskeort i...
Svar
7
· Visningar
922
Senast: gul_zebra
·
Fordon I lördags lämnade jag in min bil på verkstad och fick en lånebil av samma verkstad. När jag väl kört hem med lånebilen (ca 1 timmes...
Svar
14
· Visningar
1 888
Hemmet Hur får man bort eländet utan att bli knäpp? 😫
Svar
8
· Visningar
1 872
Kropp & Själ När jag jobbat natt sover jag ibland med öronproppar. Till exempel nu i skördetid är det en bra idé då det far förbi traktorer en hel...
Svar
17
· Visningar
1 370
Senast: gulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31