Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Tjatter Gjorde detta test nyligen och nu är det bevisat att jag är äldre än jag borde vara! Nästan alla rätt nämligen :nailbiting: Någon... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 159
Trädgård & Växter Vi har ganska nyligen flyttat in i ett 70-tals hus och nu efter att spenderat hela våren med att städa trädgården är det äntligen dags...
Svar
3
· Visningar
673
Senast: monster1
·
Hemmet Försöker ni dra ner på plastkassar när ni shoppat? Hur gör ni? Har med tygpåse? 3 4 5
Svar
80
· Visningar
4 563
Senast: MissFideli
·
Tjatter Här är det snart Sahara känns det som.. Där det brukar porla är det tyst och helgens utlovade regn är borttaget. Bäst att börja dansa...
Svar
17
· Visningar
905
Samhälle Här sitter jag med dagens femte kopp kaffe och läser Dagens Nyheter. En rubrik fångar mitt intresse: "Sannfinländarna går till val mot... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
8 068
Senast: Rina
·
IT & mobiler Jag får flera gånger om dagen rekommendationer om YouTube klipp som någon vill att jag ska titta på. Börjar bli väldigt irriterande. Hur...
Svar
4
· Visningar
648
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Dottern hade extremt höga levervärden på kontroll och hennes gynekolog tänkte att det kunde bero på p-pillren. Nu har vi tagit bort... 2
Svar
27
· Visningar
4 808
Senast: Teilani
·
Samhälle Det är inte jag som röker😉Dotterns pojkvän röker och han kastar fimparna i den vanliga papperskorgen Vilket gör att det luktar gammal... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 865
Senast: astronaut
·
Kläder & Bli fin Kom att tänka på nu när jag köpt lite nytt, tråd mest för skojs skull :) Hur köper ni kläder? Butik eller nätet? Planerat efter behov... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 596
Mat Jag behöver hjälp att ta mig ur en överanalyserande tankeloop. Jag har ett hobbyprojekt med en ny bekantskap och vi behöver ses för att... 2
Svar
37
· Visningar
1 965
Senast: Entourage
·
Samhälle Sambon och jag har gjort en rejäl tankevurpa. Han sålde sitt hus i fjol och betalade vårt nya gemensamma med vinsten. Vi äger hälften... 2
Svar
37
· Visningar
3 530
Senast: Clabbe
·
Fordon Vi måste köpa en till bil när vi flyttar framåt hösten. Jag tänker mig att det blir min bil eftersom mannen kommer att köra betydligt... 4 5 6
Svar
103
· Visningar
7 278
Senast: Lingon
·
Hemmet Är det någon som har idéer kring hur man förvarar återvinningen lite snyggare i lägenhet? Förr bodde jag med sopsorteringen fyra meter... 2
Svar
21
· Visningar
2 228
Senast: Bison
·
Fritid Jag och sambon tar tåget ner till Italien i början av juni. Vi kommer stanna i Verona, vid Comosjön, i Scarlino (Toscana) och sista...
Svar
1
· Visningar
378
Senast: SaraMara
·
Skola & Jobb Idag var jag och min man på möte och la om våra bolån och då såg vi över försäkringar. Bankmannen skulle fylla i något slags...
Svar
11
· Visningar
1 017
Senast: lil-sis
·
Juridik & Ekonomi Ute i sista stund och medveten om det. fick in 269 000 och hade utgifter på ca 110 000. betalas skatt på 159 000 då? är skatten på 30...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: soom
·
Trädgård & Växter Nu ska vi ta tag i att hägna in gården, framför allt för att hålla inne barn och hundar från väg och vatten. Vi hade tänkt att staketet...
Svar
15
· Visningar
2 274
IT & mobiler Misslyckas med att ladda upp ett par filmer på Insta, troligen pga klent grekwifi. Jag vill avbryta uppladdningen men vet inte hur jag...
Svar
5
· Visningar
3 044
Kropp & Själ Ska bjuda på en jubilemsmiddag för en handfullpersoner till helgen. Kan ni ge mig lite inspiration? Till varmrätt har det väl önskats...
Svar
6
· Visningar
828
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Stockholms äventyrare och kryptozoologer har börjat förbereda exkursioner till vildmarken norr om Stallmästargårdens uteservering. 2019...
Svar
14
· Visningar
1 895
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka