Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Vi har ett par vänner som vi fick en mysig "julkorg" av förra året och vill ge en julklapp i år, men det känns trist att ge tillbaka...
Svar
1
· Visningar
367
Relationer I en större hundgrupp på facebook pågår det just nu en liten diskussion om hur vida det är okej att älska sin hund mer än sin familj... 4 5 6
Svar
112
· Visningar
12 369
Senast: Mia_R
·
Relationer Vad gör de egentligen om dagarna? Jag menar nu de kvinnor som inte arbetar och har stora barn eller inga barn. Jag ser några omkring mig... 40 41 42
Svar
832
· Visningar
37 843
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Hej! Någon som läser till förskollärare på Mälardalens högskola eller ska börja läsa nu kommande termin? Eller någon som har tips på...
Svar
1
· Visningar
423
Senast: Waikiki
·
Mat En normal dag: Frukost: Två rostade mackor med smör och några lager ost. Fem stora matskedar med gröt och äppelmos med grädde och mjölk... 8 9 10
Svar
199
· Visningar
16 112
Senast: Buck
·
Äldre Nobelfesten är festernas fest och utöver prisutdelningen (som kanske förtjänar en egen tråd?) är det en fröjd för ögat (för...
Svar
10
· Visningar
1 092
Senast: Badger
·
R
Samhälle Jag har aldrig förstått när exakt man måste visa leg för att hämta ut paket, annat än vid rek såklart. Ibland står det på avin att man...
Svar
9
· Visningar
2 203
Senast: Manji
·
Äldre Hur klär man sig bäst för att hålla värmen? Jag har raggsockor, tofflor och en rejäl ylletröja på mig men fryser ändå. Det går att höja... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 086
Senast: vallhund
·
Äldre Jag har beställt en grej från Tyskland, det står "arrived at destination country" när jag söker på länken jag fick, bara att datumet är... 2
Svar
37
· Visningar
3 112
Relationer Jag vet inte ens hur jag ska börja, jag är så fruktansvärt trött/irriterad/ledsen. Samtidigt som jag känner att jag kanske överreagerar... 23 24 25
Svar
492
· Visningar
46 634
Senast: Tranan
·
Relationer Låt mig förklara.. Jag bor 50 mil från mina föräldrar och vi brukar hälsa på varandra ca var 3 månad i normala fall. Vi brukar göra så... 2
Svar
22
· Visningar
2 868
Senast: Petruska
·
Kropp & Själ Jag har sen jag skiljdes haft så svårt för julen. Och jag har svårt att sätta ord på varför. Och har lite svårt att prata om det med... 2
Svar
30
· Visningar
2 300
Kropp & Själ Jag har tänkt på en sak, vet folk överlag om hur dom ser ut? Att man uppfattar sig så som andra gör? Det är ju egentligen omöjligt att... 8 9 10
Svar
180
· Visningar
13 566
Senast: TinyWiny
·
Äldre Jag är ute efter ett (eller flera) halsband. Har sett så många fina på t.ex. instagram och gillar "lager på lager"-tänket. Men...
Svar
7
· Visningar
737
Senast: gråvarg
·
Samhälle Vad tänker ni? Om Trumps uttalande om Jerusalem som Israels definitiva huvudstad. Och flytten av USA:s ambassad från Tel Aviv till...
Svar
18
· Visningar
1 311
Senast: Jeffery
·
Relationer Ett dolt handikapp. Igår när jag kom till jobbet var det en kvinna som jobbade på min plats. Kände inte alls igen henne men jag pratade... 2
Svar
28
· Visningar
2 168
Fritid En fråga, om man ska försöka lära spela cello själv, hur vet man vilken storlek man ska ha? Och kan de billiga nybörjar cellosarna duga...
Svar
10
· Visningar
2 799
Senast: Luff
·
Fritid Är man galen om man ens funderar på det? (Skulle förstås ha legat under Hem och hobby... Trodde allt var hopklumpat nu för tiden.)
Svar
4
· Visningar
890
Senast: Cambiaso
·
Äldre Inser att min garderob är en katastrof, en öken bestående av mestadels svarta kläder, sådant som inte passar längre (exempelvis ett par... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 795
Äldre Det händer ibland att okända människor skickar privata meddelanden till mig på Instagram. I samtliga fall, utom ett, har det varit en...
Svar
4
· Visningar
658
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka