Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Trodde väl aldrig jag skulle skriva en avvänjningsfråga, men här kommer en. Fölis är 5½ månad och en mycket självständig dam. Bor i...
Svar
11
· Visningar
1 355
Senast: mårran
·
Avel Hej . jag har ett sto (sk buskavel) som ska ha en farfar som heter Kimo ox. Han har samma stamtavla som Kiran ox, E Primo u Kiara Bint...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: Cesam
·
I
Avel A,B,C & D ponny Kan någon förklara mankhöjderna på dessa hästar?
Svar
4
· Visningar
1 256
Senast: ameo
·
Avel Varför har vissa hästar vågig svans? Mitt halvblod har det, men har ej sett det på några andra halvblod... :confused: Är det genetisk...
Svar
18
· Visningar
2 021
Senast: Pazuzu
·
B
Avel hade en fin arabponny på foder för ett tag sedan och han hade enligt ägaren varit godkänd hingst. mistral f -88 e:rossau (stavningen är...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: Cesam
·
Avel jag ska betäcka igen nästa år . Tog lavirco 967 fick en hingst 25/5 03 Funderar nu på vad jag ska använda nästa gån. Mitt sto s pappa är...
Svar
18
· Visningar
1 851
Senast: Rodde
·
Avel Har ni fått era regbevis för fjolårets avkommor? Vår är frysmärkt och alla papper är skickade,men inget bevis på att hon är reggad?
Svar
11
· Visningar
1 316
S
Avel Har en häst på foder med Duell som morfar och jag undrar om det är någon som vet något om denna hingst? Gärna foto! Tess
Svar
5
· Visningar
1 347
Senast: sippan
·
T
Avel Funderar på att betäcka mitt sto till våren. Mina föräldrar kommer isf stå för alla kostnader och kommer även stå som ägare på fölet...
Svar
4
· Visningar
1 072
Senast: CK
·
Avel nån som vet avr man kan hitta bilder om denna vackra hingst?
Svar
1
· Visningar
1 233
Senast: 1_2_3
·
E
Avel Jag vet att barockridningen passar alla typer av hästar :) så där ska jag inte göra bort mig ..men sedan finns det ju hästar som är lite...
Svar
4
· Visningar
1 245
Senast: Millz
·
B
Avel Jag skulle vilja veta vad ni rekommenderar för hingst till ett fux sto med ljus man och svans. Vill få ett föl med läcker färg och...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 210
Senast: AlexH
·
K
Avel Hej! Jag har ett 10 dagar gammalt föl som jag skulle vilja ha mer tam. Hans mamma har från det att hon fölat sprungit undan när man ska...
Svar
4
· Visningar
1 088
Senast: Mitrolle
·
B
Avel Efter att i år ha tagit reda på och läst allt jag hittat om sommareksem så har jag varit helt övertygad om att aldrig betäcka min häst...
Svar
14
· Visningar
1 373
Senast: banni
·
Avel Vad tror ni om denna korsningen? :confused:
Svar
9
· Visningar
1 725
Senast: Xeline
·
T
Avel Hur avgör man hur mycket ett föl är värt egentligen? I det fall jag funderar på gäller det ett halvblods/connemara föl som kommer att...
Svar
18
· Visningar
2 417
Senast: neywaz
·
S
Avel Leker lite med tanken att betäcka min dam, inte aktuellt just nu men om ett tag. Funderar på vad för sort som skulle kunna passa. Här är...
Svar
13
· Visningar
1 373
Senast: Splittan
·
O
Avel Jag ska förmodligen köpa ett sto efter trakehnerhingsten Buddenbrock (hoppas, hoppas). Är det någon som har någon erfarenhet av hans...
Svar
3
· Visningar
1 020
Senast: hoppsann
·
M
Avel Måste man köpa stamböckerna, eller finns de att få tag i nån annan stans? Bibliotek kanske? Eller nån sida på nätet där man kan ställa...
Svar
16
· Visningar
1 770
Senast: MaLu
·
M
Avel Nån som kan hjälpa till lite? Stoet W-Cora 24789 letar jag stam på. Hon är e.Maracaibo 2105011275 u.Sanessa H 210232080 e.Farnese...
Svar
6
· Visningar
1 085
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp