Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej, jag undrar hur man gör om man skulle vilja betäcka med en hingst som ej finns representerad i sverige. De jag är intresserade av...
Svar
4
· Visningar
999
Avel Jag ska visa mitt sto för stamboksföring på fölvisningen i augusti. Jag har ska ju då ha en förteckning över hennes prestationer. Hur...
2
Svar
27
· Visningar
2 571
Senast: kopparberg
·
B
Avel Är det samma sak? Jag har alltid fått för mig att Varmblod är travare
2
Svar
29
· Visningar
6 203
Avel Kikade på ett sto idag f-05 men kan inget om stammen ju. Så vad säger ni? Och kan ni få fram bilder på pappan och morfar osv...
Svar
13
· Visningar
4 801
Senast: Cettan
·
B
Avel Mitt sto har en djup och slapp livmoder. Hon hade vätska i livmodern efter fölningen och fick då partoxin vilket fungerade bra. Nu när...
Svar
1
· Visningar
1 175
Senast: jerseyko
·
Avel Hejsan! Är ute i sista sekund och letar hingst till mitt och en väns ston. Behöver förslag på hopphingstar med bra steg alt...
Svar
11
· Visningar
1 554
Senast: Vivianne35
·
Avel hej, vill hjälpa en kvinna med sin häst. problemet är att stoet är tjuvbetäckt. och jag har ingen större vana av föl. massa mer att...
Svar
15
· Visningar
2 874
Senast: cowgirl73
·
B
Avel (snälla, flytta denna tråd rätt om den inte passar in här) Jag älskar att titta på hästar, alla raser, och undrar därför hur man gör...
Svar
4
· Visningar
5 334
Avel det står att man ska ta fram dna på fadern till den tänka hingsten man vill lösa licens till, men om den hingsten gått bort hur gör man då?
Svar
4
· Visningar
949
Senast: _Viva_
·
Avel Hej! Har ett fullblodssto som jag betäckt med halvblodshingst. Hur funkar det gällande fölvisningar och premieringar? Hon är ju inte...
2
Svar
29
· Visningar
3 879
Avel Hej alla avelskunniga på Buke. Jag har ett föl som var diffust halt i går. Hon är lite svullen på alla 4 benen mellan kotan och...
Svar
10
· Visningar
1 763
Senast: Sickan
·
Avel På fredag har det gått precis 3 veckor sedan vi testade stoet för hingsten första gången. Stoet är 5 år och har inte haft någon tydlig...
Svar
15
· Visningar
2 139
Senast: Asa_S
·
S
Avel Hej! Är det någon som har erfarenheter av att använt hingsten Lambourghini 1028? Hur vart avkommorna? Temperament? Berätta!
2 3
Svar
42
· Visningar
6 731
Senast: Görel
·
Avel vilka islandshingstar finns de på semin? Någon som vet?
Svar
2
· Visningar
1 019
Senast: valvis
·
Avel Ska betäcka mitt sto om allt går som det ska i vår. Men har big beslutsångerst. Då jag för det första inte kan ett ord finska, och inte...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 995
Senast: chm
·
E
Avel Vad innebär detta? Jag går i tankar att i framtiden skaffa en hingst som jag givetvis vill använda i avel. Detta i något av raserna...
Svar
3
· Visningar
1 441
Senast: tesora
·
Avel Betäckning på min arabtant till nästa år planeras med xx hingst. Vilka finns det som är lämpliga (förtydligar att avkomman blir...
2
Svar
30
· Visningar
4 063
Senast: Cosy
·
Avel Jag sitter och tittar på svenska welsh och ponnyföreningens hemsida och då på hingstarna. Men jag förstår inte de olika...
Svar
2
· Visningar
923
Senast: jennyjenny
·
Avel Är de någon som har ultraljudsbilder på en äggblåsa och en fosterblåsa (eller vad de heter)? Skulle gärna vilja se hur dan skillnad de...
2
Svar
20
· Visningar
3 646
Avel http://www.eurodressage.com/equestrian/2011/07/11/hanoverian-sire-warkant-passed-away Celle har förlorat flera av sina storheter i...
Svar
2
· Visningar
878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp