Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vad är det för skillnad på dessa färger ? I sverige är båda en brun häst va ?
2
Svar
20
· Visningar
6 226
Senast: RebeccaJoli
·
Avel Drabbades ju av det i år. Men funderar hur länge ett sto kan gå med vätska i livmodern, utan att nått händer? tex, kan de ha det i flera...
Svar
3
· Visningar
1 101
Senast: Sonic76
·
Avel Hej. Jag har ett sto som har en avkomma, som enligt ägarna har placeringar i 150 i Spanien. Hästen är dock svenskfödd och var svenskägd...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: gylle
·
Avel Skulle gärna se att mitt sto skulle få en avkomma efter Sydney(Goodtimes-Alasca-Libero H) men jag har för mig att han exporterades till...
Svar
1
· Visningar
1 568
Senast: KickiH
·
Avel kommer igen med en dum fråga :D Vid varje ultraljud nu har man sett nått som liknar en 4 veckors fosterblåsa på mitt sto. Dock växer...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: vinkelina
·
Avel Vad har ni för erfarenheter av Pregnamare? Hur pass tillförlitligt är det? Jag har ev tänkt testa ett sto med hjälp av detta och...
Svar
3
· Visningar
2 474
Senast: amkm
·
Avel Jag har lusläst storeglementet, och varit kontakt med både newforestföreningen och premieringsförrättare, men har fått olika besked om...
Svar
6
· Visningar
1 256
Senast: lilith
·
Avel Hur länge efter att stoet har fölat kan man mjölka ur råmjölk? När är det råmjölk och när är det "vanlig" mjölk? Bra att veta om man...
Svar
3
· Visningar
2 545
Senast: Calvaro
·
Avel Sitter förvirrat och läser artikeln i Ridsport om OCD och om KWPNs försök med att godkänna specialbegåvade hingstar med OCD och mina...
Svar
19
· Visningar
3 002
Senast: amkm
·
Avel Hej! Jag har fått ett litet connemaraföl och försöker lista ut hur jag ska göra nu. Ridponny och new forest är mycket lättare för där...
Svar
13
· Visningar
2 045
Senast: roge
·
Avel Hej, jag undrar om det finns ngn marknad för dräktiga ston? Ser ofta ston som säljs till avel, men om den redan är dräktig då?
Svar
4
· Visningar
1 415
Senast: Yttik
·
Avel Var hittar man det ? Har för mig att det ska finnas via ATG/STC men hittar det inte.
Svar
9
· Visningar
1 104
Senast: Görel
·
Avel Hej, Vet att det finns några homozygota Paint hingstar som betäcker alla raser. Men hur är det med tex. appaloosa och/eller...
Svar
10
· Visningar
2 527
Senast: poloplayer
·
Avel Vi har insiminerat vårat 10 åriga kallblodssto med skicksperma. Hon har tävlat fram till hösten -10 och det har tagit ett tag att få...
Svar
6
· Visningar
1 549
Senast: Casper
·
Avel De han inte seminera denna brunst, skulle behandla då hon hade vätska i livmodern, hon han gå ut brunsten där, tyvärr. Skulle få hämta...
Svar
9
· Visningar
1 269
Senast: vinkelina
·
Avel vilka fullblodshingstar är lämpliga till hoppavel? både i sverige och utomlands. vilka hopphingstar finns det som har mycket fullblod i...
Svar
5
· Visningar
1 535
Senast: cirkus
·
Avel Mitt gammelsto står med förlossningsfång och av erfarenhet vet jag att Butta funkar bättre på fång än Finadyne, men Butta ska tydligen...
Svar
12
· Visningar
2 114
Senast: Casacha
·
Avel Med multi menar jag inte något halvbra i båda disipliner utan något riktigt bra för båda disipliner (typ CB II) helst typen hoppstammad...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
15 897
Senast: Laa
·
Avel Hej, jag undrar hur man gör om man skulle vilja betäcka med en hingst som ej finns representerad i sverige. De jag är intresserade av...
Svar
4
· Visningar
996
Avel Jag ska visa mitt sto för stamboksföring på fölvisningen i augusti. Jag har ska ju då ha en förteckning över hennes prestationer. Hur...
2
Svar
27
· Visningar
2 567
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp