Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
  • Låst
Avel Hej! försöker forska fram vem som är den skyldiga fadern till mitt 11 åriga valack ;) Mitt valack är en hollänsk import ochhan är mörk...
Svar
19
· Visningar
2 397
Senast: Ramona
·
Avel Så här står det i en almanacka jag har hängandes här hemma: "Generellt räknar man med att föl uppnått 60 procent av sin vuxna vikt...
Svar
2
· Visningar
1 332
Senast: tanten
·
J
Avel Jag behöver bukes hjäp. Och nej, jag vill inte ha någon moralpredikan kring att söka veterinärvård då det är just detta som är...
2
Svar
21
· Visningar
5 687
Senast: Girasol
·
H
Avel Hejsan! Jag vet inte om detta hör hit till detta... :d Min ponny Mindy har haft fång och korsförlamning. Kan man ta föl på henne...
Svar
2
· Visningar
873
Senast: HjertaMindy
·
Avel Någon som vet om det egentligen spelar någon roll att fosterblåsan på ca 25 dygn inte är riktigt rund utan lite kantig? Kollade mitt...
Svar
3
· Visningar
1 271
Senast: Nobless
·
Avel Mitt sto började visa brunst på lördag och vi åkte in på söndag. På ultraljudet hittades nått som såg ut som en liten fosterblåsa, men...
2
Svar
21
· Visningar
2 477
Senast: CK
·
S
Avel Söker en Hingst som nedärver ett toppen temperament!! Stoet är e. Amiral Gärna som ger lite större avkommor då hon själv bara är ca...
Svar
1
· Visningar
975
Senast: jarnroos
·
H
Avel jo jag är lite nyfiken på vad ni skulle välja för ponny hingst till erat ponny sto ? själv tycker jag väldigt mycket om Power Boy ...men...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 664
Senast: Victovie
·
Avel Hittade detta precis på Celles sida. En av de "stora" är borta. :( Han drabbades av kolik och blev 27 år...
Svar
15
· Visningar
2 216
Senast: Kiraya
·
Avel Får hem en av mina unghästar, men ska iväg och arbeta så har ingen ryttare till henne. Tänkte då passa på att betäcka henne. Stammen är...
Svar
8
· Visningar
1 912
Senast: Cyllene
·
Avel Hej! Ny som jag är i denna värld (avel), så vet jag ännu inte mycket. Jag har därför en liten fråga som säkert bara jag inte kan...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 563
Senast: Home
·
L
Avel Tänkte höra om någon kan hjälpa mig med lite info ang min hästs stam. har fått fram lite info men skulle gärna vilja veta mer ? Kanske...
Svar
2
· Visningar
1 782
Senast: Rosett
·
Avel Ska anmäla min ardennerkille till riksutställningen, och behöver fylla i antingen stamboks eller fölregistreringsnummer? Vart hittar jag...
Svar
5
· Visningar
2 280
Senast: Equilibrium
·
A
Avel Är nyfiken på vad ni där ute vet om kombinationen Frieser-fullblod? Berätta gärna om lyckade och mindre lyckade resultat. Vilka...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
37 039
Senast: MalinJ
·
Avel Så här skriver ETH i sin blogg på ASVH idag: http://www.asvh.se/ "Så måste vi utbringa ett stort ÄNTLIGEN! Äntligen, efter många...
Svar
19
· Visningar
2 142
Senast: Flippeti
·
Avel Jag har börjat fundera lite smått på att eventuellt ta ett föl på mitt sto och känner att jag behöver några råd/synpunkter. Min häst...
Svar
4
· Visningar
1 453
Avel Enligt ryktet är det på grund av att de inte vill ha löshoppningen och anser att de ska vara färdiga att hoppas uppsuttet. Men hur...
Svar
0
· Visningar
732
Senast: FadeAway
·
Avel Märkte att mitt sto har gått i brunst nu, troligen idag. Men hur länge kan man vänta på att åka till station? blev ju lite knepigt nu...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: CK
·
Avel Hej alla. Jag undrar om någon har denna ras, har erfarenhet av eller kan berätta något. Är väldigt intresserad och framförallt...
Svar
5
· Visningar
4 503
Senast: Flying High
·
Avel Nu får moderator flytta tråden var den hör hemma bäst, jag har tyvärr ingen aning. Nu har det inte hänt något, och det ska inte...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 023
Senast: LFreddy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp