Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vilken nivå och med vilket resultat ska en hingst ha presterat på tävling för att bli godkänd? (svenskt halvblod). Är det enbart hopp...
Svar
5
· Visningar
1 527
Senast: KickiH
·
Avel Vad är AI,TAI och FAI? Jag vill lära mer om det. för jag har inte egen häst. Jag vill bli hästkunskap och kanske köpa egen häst.:)
Svar
2
· Visningar
821
Senast: Kiraya
·
Avel Men hur ser man skillnad på en gräsfet häst och ett dräktigt sto? :crazy: Har fått hem ett sto som är "fet" men i mina ögon ser hon...
2
Svar
38
· Visningar
6 680
Senast: Yttik
·
Avel (Var osäker på var jag skulle skriva, mod får flytta om det är fel!) Det är så att jag funderar lite på när den tiden kommer att jag...
Svar
10
· Visningar
1 992
Senast: Ramona
·
P
Avel Hejhopp, har en fråga till er hästmänniskor! Hur växer ungponnyn från det att han föds till slutmätningen vid 8 års ålder? Ska ev...
Svar
2
· Visningar
1 094
Senast: pony
·
Avel Såg en annons, tror det var på en Quarter. Således används deras färgbenämningar. Det stod att den var sorrel, men eventuellt blivande...
Svar
2
· Visningar
1 424
Senast: MissFideli
·
Avel Jag söker en lista över alla hingstar (oavsett ras) som har löst licens. Finns det någon sådan? Försökt att gogla, men hittar inget...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Trix
·
Svar
8
· Visningar
1 428
Senast: ameo
·
L
Avel De ena stoet som nyss är betäckt och inte brunstar längra betäcker ett annat sto som brunstar. Är det vanligt? Har hört att en del ston...
Svar
3
· Visningar
1 497
Senast: ameo
·
Avel Har ett sto som varit hos hingst. Idag började hon brunsta igen. Tyvärr är hingsten inte hemma utan på sm-tävlingar. Hur hade ni...
2
Svar
28
· Visningar
3 054
Senast: lady_vip
·
A
Avel Som rubriken lyder. Är det vanligt? Stoet kissar fast det kommer bara lite lite kiss. Hon var lite hård i magen i dag så hon fick...
Svar
9
· Visningar
3 776
Senast: Miaa
·
  • Låst
Avel Jag har en liten diskution på en hästsida(stallet.se) där många säger olika om ordet brunst vad är det? är den doft elelr en västka...
Svar
3
· Visningar
1 693
Senast: Görel
·
Avel Hej! Verkar ju finnas en del insatta i vad som händer i Europa med hingstar å avkommor så jag tänkte kolla om någon vet vad som händer...
Svar
11
· Visningar
2 232
F
Avel Någon som har erfarenhet av den genetiska sjukdomen PSSM?
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Görel
·
Avel Idag började vårt niodagars föl klättra på sin mamma med frambenen. Mamman blev lite chockad först men gjorde inget för att säga till...
Svar
10
· Visningar
2 396
Senast: Nafayette
·
S
Avel Säkert en jättedum fråga men... Kan man röntga ett dräktigt sto? Har ett sto till salu som semineras just nu o förhoppningsvis blir...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: BIMM
·
Avel Jag undrar hur mycket man kan träna en betäckt häst och om man kan tävla den i lättare klasser under tiden...? Hur länge kan man/ brukar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 250
Senast: Springsteen
·
Avel Någon som vet vad det finns för anglohingstar här i Sverige och int, som ger avkomma registreringsbar hos svenska angloföreningen, med...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 677
Senast: Anki Lundberg
·
Avel Ska betäcka ena mitt sto hemma med egen hingst. Men stoet vill inte brunst. Har ett annat sto som står på station och som inte heller...
Svar
8
· Visningar
1 894
Senast: cowgirl73
·
S
  • Låst
Avel Hej! försöker forska fram vem som är den skyldiga fadern till mitt 11 åriga valack ;) Mitt valack är en hollänsk import ochhan är mörk...
Svar
19
· Visningar
2 396
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp