Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej alla. Jag undrar om någon har denna ras, har erfarenhet av eller kan berätta något. Är väldigt intresserad och framförallt...
Svar
5
· Visningar
4 505
Senast: Flying High
·
Avel Nu får moderator flytta tråden var den hör hemma bäst, jag har tyvärr ingen aning. Nu har det inte hänt något, och det ska inte...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 030
Senast: LFreddy
·
Avel Jag blir lite fundersam när folk börjar prata om att det är "sent" att betäcka redan nu, vi är ju trots allt fortfarande bara i juni och...
2
Svar
23
· Visningar
6 840
Senast: kopparberg
·
Avel Hej! Behöver lite tips på hingstar att lägga på ett sto e. Magini-Napoleon. Gärna multitalanger som nedärver ett milt temperament. Har...
Svar
4
· Visningar
1 117
Senast: oxo
·
T
Avel OM ni hade haft ett Baloubet-sto, vad hade ni funderat på att betäcka henne med? Hon är av god typ, rör sej trevligt och hoppar...
Svar
4
· Visningar
1 416
Avel Vad anser ni om det? Jag tyckte det var toppen att använda som stoprov för icke visade hästar. Men av vad jag förstått så registreras...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 914
Senast: cirkus
·
A
Avel Är det någon som kan ge mig upplysniungar om denna varmblodshingst? Tacksam för svar, annika
Svar
1
· Visningar
812
Senast: Görel
·
K
Avel Är det någon som har erfarenhet av det? Och hur har erat avtal sett ut? Jag frågar främst för det var en idé jag fick, att se om det...
Svar
11
· Visningar
2 015
Senast: gylle
·
Avel om man ska visa sin ardenneråring i träns , vad är vanligast, med eller utan nosgrimma?
Svar
4
· Visningar
1 014
Senast: Atle
·
Avel Hej! En kompis till mej har ett sto som de betäckt 2 somrar i rad. Första sommaren var hästen brunstig i början av sommaren...
Svar
9
· Visningar
1 378
Senast: Sickan
·
Avel Stoet i fråga har en Follikel på 39 mm. Betyder de att hon då är brunstig? Är det dags för att betäcka? Mest nyfiken då jag hörde att...
Svar
8
· Visningar
1 601
Senast: ekedal
·
Avel Jag funderar på att betäcka mitt fyraåriga sto då jag är väldigt sugen på Corlensky och eftersom han nu kommer vara tillgänglig i...
Svar
9
· Visningar
1 574
Senast: FadeAway
·
Avel med sektion C eller en liten D_ponny? Skulle ni våga göra det, eller är skillnaden storleksmässigt för stor. Stoet 120 hingsten 140???
Svar
8
· Visningar
1 522
Senast: tumlebos
·
Avel jag har letat och letat men finner ingen hästpremiering nu under juni? Någon som känner till någon nu under juni eller början på juli?
Svar
7
· Visningar
987
Senast: Spirit
·
Avel Hejsan! Har funderat på att betäcka mitt sto född 89 fyller 22 till sommaren hon har haft föl tidigare men bara oäktingar och är nu...
Svar
4
· Visningar
1 126
Senast: glance
·
Avel Vilket gemytt och ridbarhet ger dessa hingstar vidare till sina avkommor? Lugna, heta, tuffa eller trevliga att rida? Vilken ville ni...
Svar
4
· Visningar
1 676
Senast: Picazzo
·
M
Avel Hej nästan direkt efter att jag köpt min ponny för 2,5 år sedan började vi fundera på hans stamtavla.Han är från holland och har nu...
Svar
1
· Visningar
860
Senast: Görel
·
Avel Mitt sto har betäckts denna veckan och jag var och hämtade hem henne igår för hingsthållaren sa att hennes brunst var över och att hon...
Svar
4
· Visningar
963
Avel Jag har bestämt mig för att betäcka mitt sto med min egna hingst. Dock är hon ganska svår att få dräktig så får se om det tar sig...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: KickiH
·
Avel Hej alla bukare! Har funderingar på att betäcka mitt sto med Chirlon till sommaren, är det någon som har avkommor efter honom?, hur...
Svar
6
· Visningar
2 517
Senast: Terrores
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp