Bukefalos 28 år!

Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Avel Som rubriken lyder hur gammla är era föl när ni Registrerar / Id märker dem?;)
2
Svar
20
· Visningar
5 932
Senast: ameo
·
Avel Vad tycker ni om hingsten Kannan? Fick förslaget av en på flyinge att ta honom på mitt sto e. Silbersee. Har sett film på honom och...
Svar
10
· Visningar
4 203
Senast: alexzandra
·
Avel räknar man första dräktighetsdygnet? Mitt sto betäcktes första gången den 22 maj, (blev brunstig 21 maj), och sedan har hon betäckts...
Svar
12
· Visningar
1 321
Senast: Tagliabue
·
Avel Hej, Är totalt ny på det här med avel och är ju väldigt sent ute dessutom, men skulle gärna få lite åsikter angående mina tankar...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: KickiH
·
Avel Var kan man hitta visningsgrimma till föl? Tänkte försöka hitta på falsterbo, men vet någon på rak arm någon som har? Ligger...
Svar
2
· Visningar
1 524
Avel Satt och tittade lite på annonser och hittade via en sån en häst som var 50% arab och 50% welsh och skäck? Inte med höga strumpor ovh...
2
Svar
32
· Visningar
7 640
Senast: Itz
·
Avel Har en åring som har separerats från sin mamma för nästan en månad sedan. Tyvärr så klarar inte mitt sto den nya miljön & skulle behöva...
Svar
11
· Visningar
1 604
Avel Mitt sto har en gammal skada fram pga ett trauma. Hon är i princip ohalt i skritt/trav när hon har skor på fram, men när man tar av...
Svar
11
· Visningar
2 486
Senast: Görel
·
Avel Hej. Vet inte om jag postat denna tråd på rätt ställe, men jag hoppas det.... :) Jag har köpt en häst som jag skulle vilja se om...
2
Svar
30
· Visningar
7 267
Senast: KesoNeso
·
Avel Jag har efter många års funderingar nu bestämt mig för att betäcka mitt arabsto med en ponnyhingst. Stoet är knappt 150 cm och jag...
Svar
8
· Visningar
2 745
Senast: dee79
·
Avel Vad är det som gör att folk vill korsa sitt travarsto (varmblod) med tex en PRE-hingst? Vad vill man få fram med en sådan korsning, mer...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 080
Avel - syns de över huvudtaget inte i ASVHs blup? Sökte på ett sto som tävlats (msv ) körning samt har två avkommor som också är körhästar...
Svar
8
· Visningar
1 439
B
Avel Är det någon som vet siffror på Grafenstolz bruksprov? Han betäckte ju några ston i Sverige för några år sedan är det någon som vet hur...
2
Svar
22
· Visningar
3 352
Senast: copernica
·
Avel Måste bara fråga er här ute.. Jag har mitt sto på betäckning och hon har nu gått hos hingsten i 6 veckor. Hon blev betäckt ungefär i...
2
Svar
24
· Visningar
2 156
Avel Hur länge har ni fått vänta på att hingstägaren bekräftar fölresultatet på språngrulla? Alla avgifter är sedan länge betalda och...
Svar
3
· Visningar
990
T
Avel Jag undrar om man alltid ska anmäla sto och välja/skicka in vilken hingst man väljer till sitt sto via språngrulla.se?? :confused...
Svar
4
· Visningar
1 168
Senast: Totte
·
L
Avel Har en kompis som har betäckt sitt sto hemma med egen hingst. Stoet i frågan har haft flera föl och hingsten har förut betäckt ett antal...
Svar
9
· Visningar
4 189
Senast: loveisis
·
A
Avel 2005 föddes Paris-Texas, klonen till Quidam de Revel. Är det någon som vet vad den gör idag? Försökt läsa mig till men kan inte hitta...
Svar
8
· Visningar
1 685
Senast: cirkus
·
L
Avel Om en hingst går på fribetäckning, måste man då alltid släppa stoet när hon brunstar? Men hon kan gå kvar hos hingsten även när hon...
Svar
5
· Visningar
1 287
Senast: cowgirl73
·
L
Avel Undrar om ett positivt blodprov kan visa sig negativt? Stoet är testat i 7:nde månaden, med negativt svar. Men tycker hon ser mer...
Svar
0
· Visningar
591
Senast: loveisis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp