Barn

Om och kring barn och att vara förälder. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Övr. Barn Nu har jag hört/läst så mycket om hur heeeeemskt och jobbigt det är att ha två barn och hur knäckande det är för storasyskonet, särskilt... 2
Svar
23
· Visningar
3 007
Senast: Jamtland
·
Gravid - 1år Halvvägs igenom graviditet nummer 3 så har foglossningarna kommit tillbaka, hade dem när jag väntade första barnet men inte andra...
Svar
7
· Visningar
1 100
Senast: ameo
·
Gravid - 1år När går det över? Vid stolsbyte? När hon kan hålla i saker? Inte alls? Gah, bor 1,5 mil från förskolan och 4 mil från stan. Känner... 2 3
Svar
53
· Visningar
6 720
Senast: Calazirya
·
Gravid - 1år Jag har siktet inställt på högskola, helst till hösten men det beror på när jag läst klart på komvux och hade tänkt läsa på distans... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 880
Senast: Celija
·
Övr. Barn Ja frågan är i rubriken. En vän till mig har en som på 12 år, hon bor inte ihop med pappan. Pappan har nu blivit av med sitt jobb...
Svar
6
· Visningar
3 668
Senast: KrullTroll
·
Övr. Barn Min jämnåriga kusin som jobbar på fritids berättade för mig att dagens barn inte känner igen Astrid Lindgrens figurer numera? Klart att...
Svar
19
· Visningar
4 097
Senast: Anna
·
Gravid - 1år Vi väntar nu vårt första barn och jag försöker räkna ut hur mycket jag kommer att få ut i föräldrapenning. Min grundlön är på 23.500...
Svar
8
· Visningar
1 398
Senast: trazel
·
Gravid - 1år Är det någon här som fått/ätit/äter smärtlindrande/dämpande medecin under graviditet? Vad har ni fått isåfall? Jag fick citodon... 2
Svar
39
· Visningar
5 848
Senast: Miks
·
Övr. Barn Detta kanske är en tråd för Senior egentligen, men eftersom det handlar om familjeliv så väljer jag att lägga den här. Har precis...
Svar
18
· Visningar
2 054
Senast: Amha
·
Övr. Barn Jag är så otroligt trött, så otroligt less. Väljer anonymt nick då många här vet vem jag är under mitt vanliga. Mitt barn är... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 077
Senast: Kattennizze
·
Övr. Barn Är ni perfekta som föräldrarna på Familjeliv, eller är ni mänskliga när det gäller era barns matvanor? Jag lagar mat varje dag som jag... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 039
Senast: Petronilla
·
Småbarn Någon som har bältesstolen Maxi- cosi rodifix? Efter att Ls fötter somnade i den bakåtvända stolen på väg hem från farfar på juldagen...
Svar
1
· Visningar
1 277
Senast: Brandgul
·
Övr. Barn Tack vare Alliansen gratulerar jag er nu till höjd föräldrarpenning, 225kr per dag för en del uti vårt avlånga land :D. Dessutom får ni...
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: Micks
·
Gravid - 1år Tänkte kolla med er vad som är poppis för barn runt året. Köpte Fia eliassons böcker i julklapp till plutt som då var ett halvår. Tänkte...
Svar
7
· Visningar
1 052
Senast: Rumpnissen
·
Gravid - 1år Är på BIM+6, har annars en regelbunden mens som kan diffa 1 dag ungefär. Har haft molvärk från och till, ökade flytningar, trötthet... 2
Svar
36
· Visningar
50 969
Senast: Terqa
·
R
Småbarn Det är tänkt att vår son ska börja förskolan den första veckan i december. Han är då 16 månader. Sambon och jag tycker att det är... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
10 561
Senast: Sar
·
R
Småbarn Mitt kusinbarn fyller två om en månad och min mamma undrade om jag hade några presenttips. Hon var lite skeptisk mot böcker då mina... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 829
Senast: Raderad medlem 19815
·
Övr. Barn Vet inte om jag har lagt tråden rätt, men som förälder borde man ju ha koll på detta :D Det är så att jag ska köpa en julklapp till...
Svar
8
· Visningar
5 367
Småbarn Min lille brorson har nyss fyllt två. En aktiv liten kille så jag har full förståelse för att personalen inte kan ha 200% koll på allt... 2
Svar
36
· Visningar
11 545
Småbarn Jag behöver lite hjälp. Vi har haft en utredning på BUP med minstingen (4,5 år) och idag fick vi veta resultatet av den. Han fick...
Svar
15
· Visningar
4 851
Senast: Apollo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna