Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Varför står det "SM-kval" på en del tävlingar på hösten? Man kan väl inte kvala till SM året innan?? Fattar inte.....
Svar
7
· Visningar
948
Senast: yew98fq
·
G
Dressyr hur brukar ni göra för att memorera dressyrprogram? rider ni igenom dem flera gånger, eller sitter ni och ritar ridvägarna? 2
Svar
25
· Visningar
2 216
Senast: Darbhanga
·
S
Körning Min sambo skall bygga en speed-cart liknade vagn till hästen, han är superhändig, så det kommer inte alls att bli några problem! Men...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: _L_
·
R
Distans Nä nu får det vara nog. Nu är även Ekenäsritten inställd... Både tjust o ekenäs som jag planerat att rida... Vad gör man nu när man bor...
Svar
1
· Visningar
843
Islandshäst Om detta anses som för mycket skvaller så får moderatorn ta bort tråden! Safir från Lönneberga är död! Någon har nattetid gått in... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
12 795
Dressyr Jepp, så är man tokig nog för att tävla dressyr... Och jag ska rida på kort bana och behöver dela av min långa ridbana för att kunna få...
Svar
9
· Visningar
3 392
Körning Hej, jag har hallr pa med hastar i 19 ar men bara med ridning. Har nu antligen kopt en egen hast och skulle tycka att det vore kul att...
Svar
6
· Visningar
1 330
Senast: Galapago
·
Fälttävlan Vad har ni för hästar ni rider fälttävlan på? Stam, ålder, allt! Vad rider ni för klasser? 2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 480
Senast: wondeeR
·
G
Western Jag har en stor och maffig arabvalack, som jag nu letar westernsadel till. (Pleasure) Han har (som araber har) en kort rygg, men för... 2
Svar
20
· Visningar
2 169
Senast: LindaSjöblom
·
H
Hoppning Jag är fodervärd på en B-ponny på helgerna, han går på ridskola vardagar. Han är 5år och väldigt orutinerad när det gäller hoppning. Hur...
Svar
7
· Visningar
1 359
Senast: Horse-lover
·
A
Hoppning Någon som har några bra övningar att dela med er med ? Helst markarbetes övningar med bommar :D
Svar
9
· Visningar
1 483
Senast: Catinca
·
Dressyr jag har en tendens till att svanka i ryggen då jag inte orkar "trycka" fram bäckenet så att jag sitter rakt vilket leder till att jag...
Svar
5
· Visningar
959
Senast: Waco
·
B
Islandshäst Är novis på det här med islandshästridning så någon kanske vill hjälpa mig reda ut det här. Sitter men ned i galoppen eller är det lätt...
Svar
11
· Visningar
1 634
Senast: Roheryn
·
Distans Säkerligen inte särskilt ovanliga eller smarta frågor men jag hoppas få svar ändå eftersom jag är amatör men tycker det skulle vara kul... 2
Svar
31
· Visningar
2 534
Senast: Mysaan
·
Övr. Grenar varför biter man galopphästarna i öronen? händer det i sverige oxå? såg hästliv igår och i det landet gjorde dom tydligen det... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 069
M
Tävling Hej hej. Undrar om det är någon som vet hur det går till när man löser en sor häst licens till sin ponny? Har en D-ponny nu som jag...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: Anna-panna
·
L
Dressyr På söndags ska jag tävla och fick ryttarmeddelandet skickat till mig. Där hälsar domaren att man får välja en låt att rida sitt program... 2
Svar
27
· Visningar
2 869
Senast: Mustang
·
Tävling Jag har blivit ansvarig för uppstallningen på vår nästa tävling, och nu vill jag ha era åsikter om hur en bra uppstallning på...
Svar
18
· Visningar
1 560
Senast: Anna-panna
·
Hoppning undrar lite angående 4, 5 och 6 års championaten. vad är det för höjder för resp. ålder? hur funkar det om man betäcker stoet? då...
Svar
6
· Visningar
829
Senast: Behati
·
Islandshäst Ja, vilka ska dit? Titta/tävla? Själv bär det av för mig om en halvtimme, 56 mil innan vi når slutstationen Wången. Har med... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 177
Senast: Pocahontas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka