Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jag har hamnat i ett dilemma,skulle gärna vilja höra hur du skulle resonera och göra. Står på ett jättetrevligt stall som funderar bra...
Svar
14
· Visningar
1 359
Senast: Soffan74
·
Anläggning Just nu går jag in i ett nytt skede i livet då jag går från student till arbetsliv. För att underlätta i livet så har jag beslutat att...
Svar
14
· Visningar
1 165
Senast: spinxx
·
Gnägg Hej. Hur går man till vägar om man vill dna testa sin häst? Då han står som okänd idag, Är halvblod, fick höra stamen när jag köpte...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: hast_galen
·
Ekonomi & Juridik Kan man reklamera en död häst? kan man ändra sina reklamskrav eftersom? Om grundreklamtionen skickad från jurist var lämna tillbaka...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 587
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Hej! Jag rider på ridskola och har inte möjlighet till egen häst. Har ni något tips på hur man ändå skulle kunna lyckas inom...
Svar
8
· Visningar
1 009
Anläggning Stallet jag står i nu, jag sätter smileys på vad jag gillar och ej: • Stora hagar :up: •Liten paddock som fryser eller blir jätte...
Svar
8
· Visningar
1 048
Hästmänniskan Skulle du köpa häst av en person du t ex vet har blivit dömd för ekonomiskt brottslighet? Eller t ex ringa misshandel, eller varför inte...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 002
Senast: fio
·
Anläggning Jag behöver lite hjälp från alla smarta bukemänniskor. Jag bor på en liten gård sedan aug 08 och här fanns en ny paddock när vi flyttade...
2
Svar
20
· Visningar
6 100
Senast: Lilla_momma
·
Hästmänniskan Hej! Funderar på om jag ska satsa på hoppning eller dressyr. Tycker båda är lika kul. Vad tycker ni?, Hoppning eller dressyr?. Tacksam...
Svar
13
· Visningar
1 379
Hästmänniskan Hej! Som nyårslöfte 2018 har jag bl.a. att bygga en bättre relation till min ponny, och den förbättrade relationen tror jag också är...
Svar
5
· Visningar
1 044
R
Hästmänniskan Hörrni, en dum fråga. "Rida ut", hur säger man det på engelska? Alltså ett generellt begrepp för att rida ut helt enkelt.
Svar
6
· Visningar
1 225
Senast: Raderad medlem 6459
·
Anläggning Hur ser er lösdrift/ligghall ut? Vad är bra med den och vad är inte bra med den? Hur önskar du att den skulle se ut/fungera? Lägg...
Svar
16
· Visningar
3 150
Senast: FlipTheFrog
·
Gnägg Eftersom vi har en del Bukefalister i UK så måste jag ställa en fråga jag funderat över: Hur kommer det sig att det inte verkar finnas...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Sunshine
·
Ekonomi & Juridik Finns det någon regel eller praxis om hur långt i förväg man ska meddela en höjning av stallhyran? Vi fick strax innan jul höra att...
Svar
11
· Visningar
3 744
Senast: Lobelia
·
Gnägg Rasmus fyller 30 år nästa år och det känns som att vi vill göra något litet extra för honom för att fira detta. Sen återstår ju frågan...
Svar
12
· Visningar
1 419
Senast: Seabaz
·
Hästmänniskan Brukar ni göra något för att minnas de bortgångna hästarna? Jag tänder ett ljus på gammelmans dag då han gick bort. Tänder även ljus på...
Svar
16
· Visningar
983
Senast: Emiro
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en vinterhage med tråd, ingen ström, och trästolpar i hörnen...det har funkat än så länge för mina 2 gamlingar... Men nu...
Svar
0
· Visningar
495
Hästmänniskan Efter haft egen häst tog jag paus från ridsporten. Funderade på att ta upp ridningen igen och blev tillfrågad om att bli med medryttare...
2
Svar
22
· Visningar
1 938
Senast: Lingon
·
Gnägg Som rubriken säger, vad kommer era hästar att få i julklapp i år? :D Herr Häst kommer att få följande, troligtvis också redan den...
2
Svar
36
· Visningar
2 675
Senast: Twihard
·
Anläggning Min sadelkammare är fortfarande (efter två år...) utan sadelhängare och jag börjar ledsna på att sadlarna bor på pallbockar. Ni som har...
2
Svar
21
· Visningar
4 855
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp