Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jag funderar på om man kan sätta in en värmelampa i ligghallen, ger det någon värme? Tänker att hästarna kan ställa sig under den om dom...
Svar
18
· Visningar
2 607
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Har funderat lite över detta fenomen, som jag själv stött på flera gånger. Alltså (korsnings)hästar som uppenbart är svenskfödda, med...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 831
Anläggning Jag bygger nu en ny lösdrift att ha hästarna i under vintern. Hagen ligger i anslutning till ligghallen, och precis utanför dörren till...
Svar
7
· Visningar
978
Anläggning Har hamnat i en svår sits.. Jag har alltid haft häst sedan jagblev myndig mer eller mindre.. De senaste 15 åren har jag stått i samma...
Svar
15
· Visningar
2 103
Hästmänniskan och transportera hem, någon som har koll på reglerna? Tänkte ringa JBV på måndag, men är notoriskt nyfiken och otålig och vill veta nu:o...
Svar
16
· Visningar
1 490
Senast: ptr
·
Hästmänniskan Hej! Just nu har jag en maxad c-ponny som jag tyvärr snart ska sälja. Jag funderar på om jag efter det ska skaffa storhäst eller...
Svar
15
· Visningar
2 487
Senast: Zamira
·
Anläggning Äntligen har det blivit dags att flytta in på egen hästgård och köpet av gård är klart. Flyttlasset går ner till Skåne i vår. Nu är det...
Svar
12
· Visningar
1 232
Senast: Bee
·
Anläggning Jag läste den här artikeln: https://www.tidningenridsport.se/djurskyddskontrollanten-djup-lera-i-hasthagen-kan-vara-lagbrott/ Vi...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Anders
·
Anläggning Denna höst har verkligen varit hemsk här där jag bor och hästarnas hage är helt förstörd. Någon som har erfarenhet av att grusa upp en...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: MiniLi
·
Anläggning Ägaren till vår medryttarhäst ska byta stall och då jag och dottern är de som rider hästen mest (äldre häst som inte går alla dagar) får...
2
Svar
24
· Visningar
2 502
Senast: mackan
·
P
Ekonomi & Juridik Har ju precis köpt mig en ponny och tänkte skriva över hans gamla försäkring på mig så jag inte behöver ta en ny. Är det bara att ringa...
Svar
15
· Visningar
5 075
Senast: Silkisif
·
  • Låst
Gnägg Hej! Någon här ute som är kunnig runt ämnet slakthäst? Går det att köpa hästar från slakteri? En bekant berättade att han hade köpt...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
25 035
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik Hej. ny här . Har funderingar angående reklamation av häst. Låter ha osagt om jag är köpare eller säljare men. Hästen gårdsbesiktas UA...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
32 070
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Vilken försäkring är bäst att teckna på en import och slippa så många reservationer som möjligt? Har det någon betydelse att hästen är...
Svar
4
· Visningar
1 125
Ekonomi & Juridik Så jag flyttade mina hästar i novemeber till nytt stall, stod i annonsen fri tillgång hösilage (ingen analys, eget) och jag frågade även...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 507
Anläggning Ska ju flytta. Och hästen med. Stallet är super. Lösdrift bredvid ridhus och tillgång till egen box. (Varje häst på lösdriften har sin...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 436
Hästmänniskan Hur är det att förvara hö i en utebox? Vad kan man göra så det funkar?
2 3
Svar
48
· Visningar
4 361
Ekonomi & Juridik Alltså kan bli annat än tokig i alla fall på vissa av dom. Jag sålde en häst som jag strax innan försäljningen höjde livvärdet på. Denna...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: Masse
·
Anläggning Dålig rubrik jag vet ! Men vad tusan kallas en såndär " list " i boxen nära golvet där hästen kan ta " spjärn " om den rullat fast...
Svar
9
· Visningar
1 404
Senast: Miaa
·
Ekonomi & Juridik Jaha då kommer det programmet jag fick tips om här på Buke för ett antal år sedan att försvinna vid årsskiftet. Därför vill jag ha lite...
Svar
8
· Visningar
951
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp