Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Då jag just nu letar stallplats för högtryck, plöjer jag igenom mycket annonser. Ofta står det angivet hur många kvadratmeter boxen är...
2
Svar
37
· Visningar
4 335
Senast: Sofie_B
·
Hästmänniskan Alltid när det vankas storlopp kommer ju diskussionen om djurrätt upp. Var står ni i frågan om galopp och trav? Spelar ni själva? Här...
Svar
15
· Visningar
1 546
Senast: Stefffie
·
Hästmänniskan Hej :) jag ska på arbetsintervju på ett stall nu i veckan och undrar lite från er som jobbar på stall nu som skötare på heltid vilka...
Svar
18
· Visningar
4 078
Senast: AnnDerry
·
Hästmänniskan hallå allihop! Jag har nästan bestämt mig för att plugga till equipat. Jag behöver all kunskap om yrket, vart kan man få jobb? Startar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 705
Hästmänniskan Jag hamnade i en annorlunda diskussion här om dagen, som gjorde mig rätt beklämd. Lång historia kort, min häst vrickade benet...
2
Svar
35
· Visningar
2 516
Senast: mackan
·
Gnägg Hej jag har en häst som så gott som alltid är snäll och trevlig men inte just nu. Idag har min häst vart riktigt sur och när jag stod...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: Vovve
·
Gnägg Dojjan dräktig dag 201
Svar
0
· Visningar
2 121
Senast: loobah
·
Anläggning Är på väg att inreda ett litet stall för två hästar.Har hela tiden tänkt att jag lägger boxarna på ena långsidan men nu har jag tänkt...
Svar
19
· Visningar
2 561
Senast: finapina
·
Hästmänniskan Hjälp mig med min snilleblixt :idea: Vi är tillfälligt i en ekonomisk svacka och vänder på våra små femtioöringar och funderar på hur...
Svar
18
· Visningar
8 884
Hästmänniskan Jag rider gärna långt och länge, ofta långt utanför stigar och vägar och har alltid gjort så och har väl inte funderat så mycket över...
2
Svar
25
· Visningar
1 860
Senast: Ace
·
Hästmänniskan Hej på er. Har någon är fått värmeutslag av hjälmen? Jag fick för några veckor sedan blåsliknande utslag efter en träning. De sprack...
Svar
9
· Visningar
1 504
Senast: Anyo
·
Hästmänniskan Jag har hyrt transport vid två tillfällen (samma släp) och har problem att få av släpet från bilen. Vid första hyrningstillfället...
2 3
Svar
59
· Visningar
11 902
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan En fundering som dök upp i en annan tråd. När man ska köpa en häst och får en längre prövotid, har ni då fått låna med någon...
Svar
8
· Visningar
989
Hästmänniskan Är mest lite nyfiken efter att ha tittat i Herr Hästs pass tidigare idag. Vilka formkrav ställs på ett pass och hur noga är det...
2
Svar
35
· Visningar
2 708
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik För att göra lång historia kort - jag har importerat två ponnyer från Danmark för några veckor sedan. Det visade sig senare att...
2
Svar
38
· Visningar
6 322
Senast: Dressyren
·
Anläggning Vi har diskuterat i stallet.:confused: Har inte riktigt hittat svar på frågan. Hur tänker Jordbruksverket med måtten på hagarna? Är...
Svar
14
· Visningar
2 371
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Jag kan väl inte vara ensam om att ha dålig motivation när det gäller att aktivera hästarna? Det har inte alltid varit såhär, verkligen...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 766
Senast: kolblakkur
·
Hästmänniskan Har hamnat i en skittråkig situation i stallet där jag har mina hästar inhyrda. Häromdagen så stod en annan häst halt i hagen, det...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
20 170
Senast: Seabaz
·
Hästmänniskan Ponnyn är avslöjad.... :mad: hon har en automatisk fodergrind i sin hage, som går på timer. Gjort iordning lunch och stod och skulle...
2
Svar
23
· Visningar
2 243
Senast: Unafraid
·
Ekonomi & Juridik Om ni skulle köpa en i dagsläget oförsäkrad importhäst - vilket försäkringsbolag skulle ni välja och varför?
2 3 4
Svar
78
· Visningar
3 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp