Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

A
Anläggning Hej! Jag är VÄLDIGT intresserad av att veta hur era Thermobar ser ut undertill. Är det helt slät, gjuten plast eller är det på något...
Svar
2
· Visningar
1 154
Senast: Rimfrost
·
Hästmänniskan Jag köpte en travare sto av en uppfödare och betäckte henne och vi skrev ett avtal att om jag sålde henne eller låna ut eller foder... 2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: lobell
·
Hästmänniskan Undet tävlingarna på Flyinge så presenterade Agria sitt konvalescentprojekt där de rehalibiterat utdömda hästar och sedan placerat...
Svar
11
· Visningar
2 014
Senast: mammaBerg
·
F
Hästmänniskan Hej alla! Jag tänkte bara kolla om någon har nån erfarenhet av att jobba på en ranch i USA? Jag skulle jätte gärna åka dit en sommar när...
Svar
4
· Visningar
1 698
Senast: Bewildered
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priserna nånstans, ungefär, för ett polskt halvblod/varmblod, ca två år (köp i Polen)? Finns det vettig avel där och är det...
Svar
8
· Visningar
2 609
Anläggning Jag och sambon min är inne på att köpa en mindre gård. På denna mindre gård ska jag såklart ha min häst och jag funderar på att ha... 2 3
Svar
46
· Visningar
6 079
Senast: Buck
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett litet problem, jag har hittat en häst som jag verkligen tror är min drömhäst. Men jag vet inte om jag ska slå till och köpa... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 966
Senast: p_c
·
Hästmänniskan Vi har kommit till det läget att vi inte kan bo kvar på vår gård, vi behöver något som är mindre och inte lika dyrt. Men frågan är om...
Svar
16
· Visningar
3 316
Senast: Ramona
·
Anläggning Jag ska måla stallet, och skulle vilja ha lite tips på färgsättningen. Det är putsarde ytterväggar, och boxarna är i trä med kanter av...
Svar
18
· Visningar
2 410
Senast: Magnum
·
C
Anläggning Är det någon som har erfaenhet av att använda hammarlack till boxgallren?
Svar
6
· Visningar
2 339
Senast: Buck
·
Ekonomi & Juridik Jag har varit till kliniken med min foderhäst som inte kändes bra. Nu ska jag göra en skadeanmälan till Agria men är osäker på hur jag...
Svar
10
· Visningar
1 976
Anläggning Har läst mig vilse på nätet nu ang detta och tänkte att jag kanske kunde hitta ngn som faktiskt hade erfarenhet och/eller kunde komma...
Svar
2
· Visningar
1 515
Senast: Elshira
·
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Bluefish
·
Ekonomi & Juridik Jag har från grannkommunen hört om ett knepigt fodervärdsavtal som gått åt pipan och undrar; Får man som uthyrare av stallplats skicka... 2
Svar
29
· Visningar
3 321
Senast: Lobelia
·
S
Ekonomi & Juridik Känner någon till någon gård/verksamhet som har boskap/jordburk där de anväder sig mycket av hästryggen? Letar nämligen praktikplats...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: StrayBabe
·
Anläggning Hur blir man av med dem?? De är ÖVERALLT, okej att de är i hagarna (lite svårt att stängsla ute dem kanske :p ) men runt och ffa i... 2 3
Svar
40
· Visningar
12 092
Senast: mimus
·
E
Hästmänniskan Hejsan! Ny här och gick egentligen mest med för att höra om någon av er här inne vet om det finns någon hovslagarutbildning i...
Svar
4
· Visningar
4 574
Senast: cili
·
Ekonomi & Juridik Senaste rapporter från mäklare säger att marknaden för hästgårdar är stendöd. Man avråder från större gårdsköp där avstyckning o... 2 3
Svar
41
· Visningar
6 120
Senast: pulkaskurk
·
S
Hästmänniskan Jag är orolig för en av mina stallkompisar. Vi är tre tjejer som brukar hjälpa ägaren i ett turridningsstall att motionera hästarna... 2
Svar
25
· Visningar
3 776
Senast: Rialavargen
·
Hästmänniskan http://www.aftonbladet.se/debatt/article13395178.ab Om jag lagt inlägget fel så flytta gärna på det. Har sökt men inte sett någon...
Svar
8
· Visningar
1 391
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • FÅRtråden
  • Guldfasanerna