Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Jag ska fara till Finland för att kolla upp min häst med veterinären, och undrar ifall någon vet vilka regler som gäller? Måste jag ha...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: Sammet
·
Ekonomi & Juridik Jag lämnade tillbaka min foderhäst för en månad sedan. Hästen besiktigades när han kom till mig, på ägarens bekostnad. I kontraktet står...
Svar
11
· Visningar
2 467
Senast: MikaTela
·
Ekonomi & Juridik Jag arrenderar 1 hektar betesmark, arrendet löper på 1 år i taget. Haft arrendet i 1 år och marken har tidigare legat i träda. Inför... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
13 832
M
Ekonomi & Juridik Jag leasade ett svart varmblod på 4 år i 8 månader som jag betäckte med en frieser hingst och sen fick jag köpa loss stoet för 10000 kr... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 450
Senast: Malin123
·
J
Ekonomi & Juridik Hej, jag har fått möjligheten att hyra mark i anslutning till min gård. Där växer energiskog som nu är skördad. Är det någon som har...
Svar
1
· Visningar
2 534
Senast: WildWilma
·
Anläggning Vilka lösningar skulle du vilja ha på din anläggning om inte pengarna begränsar dig...? Om jag börjar, :bump: 1. Utgödslingslucka i... 2
Svar
24
· Visningar
3 413
  • Låst
Hästmänniskan Ja det här gäller väl mest er som era hästar inakorderade. Hur långt har ni till stallet? Själv har jag ca 17km till stallet. Förrut...
Svar
10
· Visningar
2 025
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs... 2
Svar
34
· Visningar
4 401
Senast: help
·
Anläggning Har någon av er en aning om vad man kan lägga på loft golvet så inte hö + damm kommer ner i stallet?? Man måste ju även tänka på att...
Svar
16
· Visningar
2 049
Senast: Mitrolle
·
Ekonomi & Juridik Enligt vår stallägare är det nya regler från jordbruksverket och därför ska vi förvara alla pass i stallet. Jag tycker inte detta känns... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 718
Senast: Mynta
·
Gnägg Ett år sen - skitkropp!
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Dalakhay
·
O
Hästmänniskan Kan man lägga asfaltskross på utsatta ställen i hagarna, t.ex. vid öppningar? Vad är annars det bästa att lägga på om man bara ska...
Svar
18
· Visningar
11 298
Senast: kvandi
·
Hästmänniskan Det är några dagar sen, men tidigt på morgonen fick jag se hästarna springa i hagen, stannade, tittade och sprang igen..... Tänkte... 2
Svar
38
· Visningar
6 135
Ekonomi & Juridik Hur lätt tror ni att det är att sälja en fångponny? Ponnyn i fråga är helt "vanlig" och har tävlat lätta klasser i både hopp och dress... 2
Svar
32
· Visningar
4 037
Senast: _Amazing_
·
Hästmänniskan ni som köpt häst långt bortifrån, hur har ni gjort med besiktning av hästen? har ni kört för att vara med på besikningen och ev fått...
Svar
15
· Visningar
2 709
Senast: Lillan86
·
H
Hästmänniskan hej ,va skulle ni valt om ni var jag ,jag ska välja mellan en valack hbl f-96 eller en korsningsponny f-01 ,hbl är utbildad LA dressyr...
Svar
8
· Visningar
1 279
Senast: Popcorn
·
I
Ekonomi & Juridik Hej! Jag ska ev transportera 2 hästar åt en bekant. 45 mil enkel resa, så totalt 90 mil. Hur mycket ska jag ta betalt av... 2
Svar
22
· Visningar
6 738
Senast: HannaZ
·
S
Hästmänniskan (Hoppas jag lagt tråden rätt nu) Var på besök i ett ganska stort stall häromdagen, där de hyr ut boxplatser. Och gud vad roligt det... 2
Svar
38
· Visningar
3 657
Senast: Duplo
·
L
Ekonomi & Juridik Hej alla =) Tänkte kolla om någon har ett vettigt råd till kmig ang detta.... Jag köpte en unghäst i slutet av förra året. Såg den...
Svar
13
· Visningar
2 985
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..