Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Jag har för ett par veckor sedan köpt en nya dressyrsadel till min häst. Äntligen hittade jag denna perfekta sadel och dessutom till...
Svar
6
· Visningar
2 070
Senast: MaRomer
·
J
Hästmänniskan Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska kunna skriva detta i ett inlägg på bukefalos för att detta skall låta vettigt eller hur jag... 2
Svar
26
· Visningar
4 072
Ekonomi & Juridik Har för mig att jag sett liknande trådar men hittar dem inte så det får bli en ny... Funderar på att sälja min häst. Det som direkt...
Svar
6
· Visningar
1 319
Senast: MayDay
·
Hästmänniskan Ni med egna hästar som varit ryttare på ridskola, hur har ni lyckats lära er allt om hästvård? Jag red på ridskola i 10 år men har... 2
Svar
29
· Visningar
5 219
Senast: Manji
·
Anläggning Finns det någon härinne som har en "känslig" häst installad i kallstall? Hur löser ni det, blir det täcken konstant eller bara när den... 2
Svar
30
· Visningar
4 386
Z
Hästmänniskan Jag har hopprädsla. Otroligt jobbigt, eftersom jag tycker det är kul och är alltid jättestolt efter. Vågar inte hoppa högre en 70 cm ca...
Svar
10
· Visningar
1 110
Hästmänniskan Att ha häst handlar ju inte bara om ett intresse, utan det är ju en livsstil. En livsstil som kräver en hel del! Det krävs hårt... 2
Svar
28
· Visningar
3 221
Senast: Martina_m
·
D
Ekonomi & Juridik Min kompis häst har hon ägt i ca 1½ år nu, men han har tyvärr ingen stamtavla.. Står okänd överallt..! :( Han heter Sicko och är 5 år...
Svar
3
· Visningar
949
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag får snart hem en 3 årig fjording, insutten och tömkörd men inte mer (om det nu har någon betydelse). Han är inte försäkrad hos...
Svar
3
· Visningar
932
Senast: Nomina
·
Hästmänniskan Knepig rubrik kanske. men jag känner mig så osäker!! Tittar runt efter häst just nu, och jag är rädd för att verka oseriös/okunnig när...
Svar
8
· Visningar
2 543
Hästmänniskan Har köpt ett hbl från Lettland utav en hästhandlare, och när jag skulle kolla upp ang. ägarbyte upptäckte jag att hon inte var... 2
Svar
23
· Visningar
2 336
Senast: Ketrawzc
·
P
Hästmänniskan Har ni någonsin tagit det svåra beslutet att avliva en fullt frisk unghäst pga omöjlighet att ha kvar den och inte vill sälja pga att... 8 9 10
Svar
184
· Visningar
18 559
  • Låst
Hästmänniskan Fodervärden vill \"äga\" min häst... :( Vad tycker ni om detta?? Jag har lånat ut min häst FÖRUT på foder och det har aldrig vart... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
10 327
Anläggning För en herrans massa år sedan arbetade jag på en anläggning som hade en mindre stallänga med åtta boxar i. Hälften av dom var formade... 2
Svar
39
· Visningar
10 751
H
Hästmänniskan Vet inte om jag lagt tråden rätt eller om jag ens får lägga ut en sådan här tråd men jag testar. En vän till mig har frågat mig om ajg...
Svar
4
· Visningar
993
Senast: Flixon
·
Hästmänniskan Hej, under dressyrpassen får jag jätte ont i fingrarna, undrar om detta är "normalt", om jag gör något konstigt eller om det helt...
Svar
10
· Visningar
1 945
Senast: Tender
·
Hästmänniskan Jag skall susa upp till Sverige och hämta hästen om ett par veckor, är det någon här som har erfarenhet att åka med färjan Puttgarden -...
Svar
9
· Visningar
14 186
Senast: EmelieR
·
Anläggning Äntligen har vi egen gård och hästarna hemma! Det är jätteskönt, men jag blir inte klok på hur jag ska sköta mina hagar! Så om någon kan...
Svar
1
· Visningar
1 532
Senast: Flaekja
·
T
Anläggning Kan man ha plywood som sidor på vindskydd? Har aldrig använt skivor som täckning, någon som har erfarenhet av det? För och nackdelar? 2
Svar
20
· Visningar
6 403
Senast: Flaekja
·
S
Hästmänniskan Vad är det för regler samt kostnader att importera häst från tex USA? 2
Svar
23
· Visningar
4 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka