Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

P
Hästmänniskan Hej..! Till er som har sökt till gymnasiet Plönninge (:love: ) !! Vad har ni valt för inriktning (=ridsport, travsport... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 305
Senast: misen
·
L
Hästmänniskan Jag har funderat på att gå ett hästgymnasium, men har hört att man mest blir utnytjad och får mocka skit och sånt.... stämer...
Svar
11
· Visningar
2 143
Senast: EricaModin
·
N
Hästmänniskan hejsan. Nu behöver jag dem kunnigas hjälp. Jag ska ju ev hyra en häst ( ett tag kvar ) o det stallet jag ev ska ha hästen i har... 2
Svar
25
· Visningar
4 359
Senast: _pirate
·
Ekonomi & Juridik Men idag fick jag veta något som lät väldigt underligt i mina öron. Slakteriet i Skåne, som varit på tapeten i media rätt flitigt, hyser... 2
Svar
29
· Visningar
3 563
Senast: BaconBob
·
Anläggning Har ni någon bra lösning för att få upp höbalarna på loftet utan att slita ryggen av sig? :eek: Finns ju ett sånt där rullband men...
Svar
10
· Visningar
5 429
Senast: aabbccdd
·
E
Hästmänniskan Den 1 september ska jag göra min korsbands operation och jag undrar om det är nån här som har gjort en korsbands operation och hur lång...
Svar
2
· Visningar
947
Senast: Pinto
·
Hästmänniskan Hej alla Islandshästmänniskor. Jag är lite nyfiken på en sak, varför är det brukligt att Islandshästar samlas på egna... 8 9 10
Svar
195
· Visningar
18 531
Senast: bigganl
·
C
Hästmänniskan Jag ska låna hem en häst i höst och jag skulle gärna vilja veta vad det ungefär skulle kosta i månaden :) - Verkning - Lösdrift -...
Svar
9
· Visningar
2 583
Senast: isabeeelle_
·
Ekonomi & Juridik Räknas körersättningen annorlunda när jag kört med min bil och min transport någonstans gentemot att det bara vara min bil jag körde...
Svar
5
· Visningar
1 823
Ekonomi & Juridik Läste en tråd om en som hade delad boxplats,dvs hästarna stog 2 och 2,OM jag fattade det rätt.. Kan det verkligen vara så? Har... 2
Svar
23
· Visningar
2 556
Senast: Pancakes
·
Hästmänniskan Kryptisk rubrik men svårt förklara. Jag har ett utrymme som har betonggolv, sten(? betong?)väggar och träinnertak. Vi säger det är 10... 2
Svar
39
· Visningar
3 162
Senast: -Catherine-
·
S
Hästmänniskan Hej! Har köpt en gård med en hel del boxplatser samt ridhus och har lite funderingar kring vad man kan tänkas att ta för stallhyra... 2
Svar
22
· Visningar
3 103
Ekonomi & Juridik jag har tänkt att ha lösdrift åt ett russ nu och jag har inte en sån erfarenhet utav lösdrift, så vore snällt om jag kunde få hjälp...
Svar
5
· Visningar
1 218
M
Ekonomi & Juridik Jag har hittat ett 'kontrakt' / avtal på nätet. Där står det att ägaren ska stå för veterinär kostnader även hovvård?! Jag trodde att...
Svar
4
· Visningar
1 527
Senast: BeastieBabe
·
Ekonomi & Juridik Hej. Jag tog hit min systers häst för en månad sedan från Norge hon ska gå på sommarbete här. Vi fick då betala en deposition på 25% av...
Svar
3
· Visningar
2 294
Senast: HannaPP
·
Hästmänniskan Har scolios och har tidigare haft ont i ena sidan av ryggen vid ridning. Tog hjälp med sjukgymnast med detta och det är mycket bättre...
Svar
4
· Visningar
3 511
Senast: Lager
·
Anläggning Hur kan man bli av med diversa ogräs (tex lupiner, tistlar, guldris och några enstaka alsikeklöver) utan att använda gift? Är det...
Svar
3
· Visningar
1 252
Senast: Centaur
·
Hästmänniskan Lägger denna under senior eftersom det egentligen inte är så mkt om ridningen som om känslan att få rida denna häst! Var lite tveksam på...
Svar
5
· Visningar
1 533
Senast: Popcorn
·
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Annnaw
·
Ekonomi & Juridik Efter alla klagomål på höpriset som jag ledsnat på så har jag roat mig med att ta fram en rimlighetskalkyl. Förutsättning i detta... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 886
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka