Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Just nu känns det som att det är enda utvägen :mad: vi håller på att bli tokiga! För tre veckor sedan började dotterns tik löpa, det...
Svar
12
· Visningar
14 315
Övr. Hund och det är väl tur att man kan använda hundar till så mycket och att de är så hjälpsamma på så många sätt?! Att dom inte är rädd att...
Svar
3
· Visningar
1 167
Senast: Jenka
·
W
Övr. Hund Hej, jag och min kille skulle vilja skaffa en liten/mellan (knähund) hund. Vi har en schabrador tik på 1år & 3mån som gillar att busa...
Svar
12
· Visningar
1 980
Senast: Ella1996
·
Hundavel & Ras Efter att vi hastigt fått ta bort vår greyhound i fredags så är det dags för att oss att börja titta efter ny hund. Maken har en... 2
Svar
37
· Visningar
7 441
Senast: Lady_A
·
B
Hundträning Min hund drar som bara den, någon som vet hur man kan träna bort det?? Annars är hon jättesnäll o goo.:rofl:
Svar
1
· Visningar
713
Senast: annibanni
·
Övr. Hund Kan Ni berätta allt Ni vet om den rasen? Bara de lågställda! Det ska köpas in hundar där jag bor och det vore onekligen intressant...
Svar
16
· Visningar
6 916
Senast: annibanni
·
Övr. Hund Jag undra lite vad ni hundfolk här på buke tycker om hundmat med grönsaker? Själv anser jag att det är totalt onödigt och inte naturligt... 2
Svar
34
· Visningar
3 422
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Jag har bestämt mig för att tiden är inne för hund nr 2. Ska börja plugga till hösten på distans och tar 1 år tjänstledigt från jobbet...
Svar
3
· Visningar
2 352
Senast: frazze
·
Hundhälsa Vi tänkte nu försöka med feromoner som komplement till vår hunds ensamhetsträning (som jag diskuterade i en tråd för ett tag sedan)...
Svar
14
· Visningar
3 416
Senast: apocalypsen
·
Övr. Hund Det var en insändare i vår lokaltidning från en person på vår gata. Den gick ut på att man snart inte vågade bo här då kriminella...
Svar
13
· Visningar
1 496
Senast: Gabbi
·
Hundavel & Ras Jag har funderat på vad en bra gårdshund är? En sån som lommar omkring på gården och är med överallt men inte sticker. Förutom att... 2
Svar
34
· Visningar
15 157
Senast: roxanne
·
Hundhälsa Min vovve har fått något som ser ut som exem och sår i hela örat, märkte det när han kliade sig i det och gnällde samtidigt. Vad kan det...
Svar
7
· Visningar
1 564
Senast: Scandi
·
Hundavel & Ras Vilken ras skulle ni föredra att ja skaffa om ja skulle ha hund! Vill ha en aktiv hund som ja kan träna lydnad, spår, sök, IPO ja...
Svar
7
· Visningar
1 127
Senast: Raven_
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har inte 100% med hund att göra, moderatorn får flytta den om det inte passar sig. Men jag vet att många här inne...
Svar
4
· Visningar
726
Senast: eldione
·
Övr. Hund Jag vill ha en liten (ca 35-45 cm), gärna lite långhårig och rufsig hund med "retrievertemperament", dvs pigg o alert, samarbetsvillig... 8 9 10
Svar
180
· Visningar
24 906
Senast: pumah
·
S
Övr. Hund En kär tass har gått ur tiden En matskål står tömd och tom I morse höll jag upp ytterdörren, väntande - men ingen kom. På...
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: Popcorn
·
M
Hundhälsa Är det vanligt att dom har ont när dom har brutit en klo? Min hund bröt nämligen en klo i söndags och dom opererade bort klon och nu är...
Svar
14
· Visningar
4 974
Senast: petra_el
·
Q
Hundhälsa Min hund ska på undersökning på fredag, skrivs in i morgon på sjukhuset och ska då vara helt tom i magen. För detta ändamål ska han ha...
Svar
6
· Visningar
1 369
Senast: QueenMarion
·
Övr. Hund Vilka finns och vem vänder de sig till? Dvs om det är "min hästaktigt), eller riktar sig till utställare, allmänheten etc. V
Svar
1
· Visningar
902
Senast: squarepants
·
Hundavel & Ras Hur gammal bör tiken som max vara när hon får sin första kull? Olika för olika raser kanske, men finns det någon generell riktlinje...
Svar
2
· Visningar
1 389
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Husky från USA, tips och råd m.m
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025