Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Tigrering (prickighäst) var, som jag förstått det, en innefärg under barocken. Någon som studerat ämnet lite mer och kanske kan redogöra... 2
Svar
34
· Visningar
4 071
Senast: HEXE
·
T
Träning Har fått lite idétorka och skulle behöva hjälp. Det är så att jag har ett 19-årigt högdräktigt halvblodssto som går på lösdrift. Jag har...
Svar
4
· Visningar
652
Senast: Tingeling85
·
C
Träning Hur ofta tränar inför instruktör med egen häst? Och hur långt brukar ni åka som mest för att att ta lektioner? (Med egen häst då) Vet...
Svar
16
· Visningar
1 291
Senast: nataliehjelmroth
·
Träning Min Vbl valack Calle har stått helt o hållet (förutom skrittur kanske några få gånger i månaden då ja kommer hem från studierna några...
Svar
7
· Visningar
1 031
Senast: Cyllene
·
Träning Hej jag behöver lite hjälp med min häst, från er duktiga här på buke Nu är det så att min häst har alltid varit sur på stallgången när... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 632
Senast: älgen
·
J
Träning Jag har haft en fjording länge och nu har jag köpt en till. Dom är ston båda två och precis lika gamla (11 år). Det verkar som dom...
Svar
2
· Visningar
862
Träning Hej Jag råkade ut för en olycka för ett år sedan och har varit fruktansvärt stel sedan dess. Nu undrar jag om ni har några bra tips på...
Svar
8
· Visningar
1 307
Senast: northang
·
Träning Lämnat min fyr åring på foder till en jätte bra tjej. De trivs verkligen ihop. Glad att jag hittade någon som ville ta sig an ponny...
Svar
1
· Visningar
901
Senast: 333
·
G
Träning När \"får\" man släppa dom på bete??? På vintern får dom ju bara gå ute om dom har tillgång till ligghall om jag har fattat det hela...
Svar
12
· Visningar
1 655
Senast: ika77
·
H
Träning ville bara börja med att Åsikter om Monty Roberts -tråden är väldigt intressant. detta med NH är väldigt intressant att diskutera, fast... 2
Svar
22
· Visningar
4 115
Senast: Magella
·
S
Träning Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden men, När en häst slaktas, hur går det till i praktiken? Resp. när den avlivas, hur går... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 564
Senast: ako
·
O
Träning Idag när jag skulle ta in hästen så vägrade han komma till mig, jag gick som vanligt in i hagen för att ta in, då möts jag av...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: oasen
·
Träning Min pålle har som alla hästar, en stark och en svag sida. I traven märks inte detta så mycket då jag hinner med att parera att han...
Svar
14
· Visningar
1 390
Senast: doris
·
Träning Det verkar nästan som att NH är blasé. Nu vill alla förespråka det glorifierade Sunda Förnuftet. Så pass på och håll utkik efter... 5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 715
Senast: kopparberg
·
Träning har en liten undran. Saken är den att jag är numera bosatt ca 10 mil från min ursprungliga hemort. Har turen att ha egen stallplats...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: Katten_Newton
·
Träning Har en 6 årig val som står i ett litet kollektiv stall och alla hjälps åt med fodringar mm.... till saken :) min "lilla" kille har...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: angelaL
·
Träning Pratade med min sköthästst ägare idag. jag brukar oftast rida ca en gång i veckan, ibland mer ibland mindre. Hon sa att jag gärna kunde...
Svar
10
· Visningar
1 240
Senast: saxen
·
Träning Ni som har spånbädd: vad använder ni för kalk? Var köper ni det nånstans? Har Granngården nån bra sort? Ge mig gärna lite tips om hur...
Svar
5
· Visningar
1 508
Senast: eldione
·
J
Träning Vilka avstånd gäller egentligen för ett halvblod på ca 165 cm då det gäller cavalettibommar i trav och galopp?
Svar
9
· Visningar
3 204
Senast: linuld
·
Träning Jag blir TOKIG!!!! Hästarna gnäggar hela tiden! De har vatten, de får mat med jämna mellanrum, de har en skogshage på 1,5 hektar och de... 2
Svar
24
· Visningar
2 337
Senast: mian1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Pass förvaring
  • Vi som letar häst II