Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

L
Utrustning Jag tänkte beställa mig ett par läderridstövlar, och jag behöver lite tips och råd hur man ska mäta måtten på vad och höjd, och även hur...
Svar
4
· Visningar
667
Senast: LiselotteA
·
Utrustning Vilket bettlösa alternativ är bäst om man vill ha någon som liknar ett "vanligt" träns med bett som möjligt? Alltså inget man måste...
Svar
3
· Visningar
938
Senast: Liten
·
Utrustning Är det någon som, på egen hand, har fodrat ett regntäcke? Jag funderar på om man kan sy fast en yllefilt mellan nylonfoder och...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: MorvanMorr
·
Utrustning Plastrong... Måste man ha det om man har en tävlingsskjorta med vit krage, typ sån här...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: Sorbe
·
S
Utrustning Har en hel drös med grimmor och grimskaft som skulle behöva rengöras. Finns det nåt sätt så man kan få dem någorlunda rena igen...
Svar
10
· Visningar
824
Senast: trassel
·
K
Utrustning Hej! Har ett 166 cm halvblod som jag nu rider med ett pessoa bett med. Men efter jag läst massor av saker här att det bettet är...
Svar
2
· Visningar
1 194
Senast: pinky
·
Utrustning Hittat ett Kylinge Apollo -00, fronturlastning, en ägare, 3 fönster, boggie, nya sommar- och vinterdäck. Vanliga och 3/4+1/4 bommar. Vad...
Svar
7
· Visningar
2 996
Senast: lady_vip
·
M
Utrustning Startar en tråd där man kan visa bilder på utrustning som man köpt billigt och som är bra kvalite. Bilder är helst ett måste. Inga...
Svar
3
· Visningar
945
Senast: Constance
·
A
Utrustning Har man samma mått på en magplattegjord som på en vanlig gjord?
Svar
1
· Visningar
702
Senast: becaan
·
Utrustning Köpte ett sidepull-träns till min ponny idag då jag misstänker att han har lite skav av sina vargtänder (som såklart ska tas bort inom...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: Idas
·
Utrustning Jag skulle vilja höra era erfarenheter av boots (alltså den sorten, man sätter på hoven i stället för skor - inte dom som sitter runt... 2
Svar
22
· Visningar
3 583
Senast: gadriel
·
Utrustning Då ska den lilla hästen få nya skydd då jag tycker att hon ska få vara lite snyggare på tävlingar/träningar och jag får ut en massa lön...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: quint
·
Utrustning Ja, vad använder ni när ni lindar arbetsbandage? Padd/inte padd? Vilken sort i så fall? Lindar ni med elastisk linda? Fleece... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 543
V
Utrustning Ja, som det står ovan, vad har ni för täcken till era hästar, hur många har ni och när använder ni dom? 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 763
Senast: pink_angel
·
Utrustning rider idag på ett pessoabett (snälla slå mig inte) för det är enda som funkar. hon har alltid haft ett dyligt. har testat att fästa...
Svar
6
· Visningar
826
Senast: vinkelina
·
D
Utrustning Är ovanstående hjälmar lika i passform och storlek? Någon som vet? :confused: :D Är Kavalkade-hjälmen en hjälm ser väldigt stor ut...
Svar
10
· Visningar
975
Senast: Dessan_v
·
F
Utrustning Är i stort behov av en sadel.. Har tänkt att ta mig till en sadelprovare då jag inte har en aning om stl. Hade gärna åkt imorgon om det...
Svar
3
· Visningar
710
Senast: MalinArnells
·
M
Utrustning Min unghäst har just nu tänder som skaver misstänker jag, men jag har inte möjlighet att ta honom till en hästtandläkare förrän om tre...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: Pazuzu
·
F
Utrustning Är det ett bra alternativ på en häst som är väldigt stum i munnen och som hänger sig i bettet när man rider? Nu rider jag med... 2
Svar
36
· Visningar
3 311
Senast: Långnos
·
Utrustning Vad finns det för några sådana? Min ponny: Har tyvärr inga bilder där hon jobbar med ryggen, eftersom vi inte kommit så långt i...
Svar
18
· Visningar
2 060
Senast: Trizzla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur