Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

• Låst
Utrustning Ännu en tråd om transportrenovering men jag har en liten fråga innan vi sätter fart med vårt gamla tranesläp som jag inte fann nåt svar...
Svar
1
· Visningar
832
Utrustning Någon som har mätt vinklarna på de olika järnen och kan notera dem här? :bow:
Svar
2
· Visningar
2 220
Senast: Fredag
·
Utrustning Jag gör ett nytt försök då min förra tråd raderades :p Ska beställa ett par pikeur-ridbyxor från internet, modell Lugana. På de...
Svar
8
· Visningar
1 346
Utrustning Någon som har erfarenhet av en sån till islandshäst? Jag funderar på att spara till en.. Min häst spänner sig lätt i kors/rygg så jag...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: Osterang
·
Utrustning Hej alla! Jag behöver tips på sadelmärken som har sadlar för svängda ryggar. Har hört att Prestige "Hippos" passar svängda ryggar... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 391
Senast: jenniealba
·
Utrustning Hästen fick sina tänder kollade av tandläkare härom veckan. Han hade en del riktigt vassa kanter, hade bitit sig själv en aning i...
Svar
1
· Visningar
2 312
Senast: Roheryn
·
M
Utrustning någon som har erfarenhet av den transporten? Ska köpa ny och funderar på att kolla den här.
Svar
19
· Visningar
3 980
A
Utrustning Vilka märken gör sadlar som passar till raka ryggar? :)
Svar
5
· Visningar
1 157
Senast: tjiihoo
·
J
Utrustning är det 10 eller 12" som är lagom till shetland? räcker med 10" va när barnet bara är 3 år nu? vet någon skillnaden på dom två syntet...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: jupiter-judex
·
Utrustning Jo, det här med rundbossor och kilbossor.... Många verkar tycka att kilbossor trycker ned i ryggen eller hur man ska uttrycka det...
Svar
5
· Visningar
1 881
Senast: Daimie
·
Utrustning Jag har förstått att det är samma tillverkare till Pfiff och Kentaur, de påminner onekligen om varandra också. Då jag har en rakryggad...
Svar
5
· Visningar
3 649
Senast: Fredag
·
D
Utrustning jag har tänkt prova ett fullcheek bett på min travare när jag ska hoppa då han ibland kan bli väldigt vinglig och sen inte svänga när...
Svar
9
· Visningar
1 147
Senast: Sorbe
·
T
Utrustning Efter att ha varit ute o kikat på olika regntäcken har jag beslutat mig för ett Amigo Turnout Horse 1200 D 0g med hals men på de bilder...
Svar
19
· Visningar
1 393
Senast: Teij
·
Utrustning Håller för tillfället på att spara ihop till en ny transport och jag tänkte att det ändå är lika bra att köpa en splitterny när man ändå... 2
Svar
24
· Visningar
2 229
Senast: hannibal
·
C
Utrustning Hej Jag skulle vilja ha både ris och ros när det gäller globus sadlar, jag funderar främst på globus loke för de sägs vara väldigt... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 850
Senast: bigganl
·
A
Utrustning Hur gör ni när ni köpt nya ridstövlar? Har läst i "lädervårdstråden" Att man ska smörja in med skokräm. Jag har smörjt in mina stövlar...
Svar
2
· Visningar
760
M
Utrustning Har någon dessa? Från b*rjes. Vad är måttena?
Svar
4
· Visningar
794
Senast: minnisjasmin
·
P
Utrustning bara undrarvad ett fullcheck(stavning) ser ut och vilken effekt det har på hästen. de e ett bett va? ursäkta att ja ställer en lite...
Svar
8
· Visningar
1 247
Senast: Wysiwyg
·
F
Utrustning Hej! Har fått en ny häst som hela tiden går och är med tungan utanför munnen och har ingen lust att ha munnen stängd när jag rider...
Svar
5
· Visningar
869
Senast: fraaida
·
Utrustning Gel Seat saver från hööks, någon som provat? någon som har en annan variant? varför skaffade du en sådan pad osv?
Svar
17
· Visningar
2 737
Senast: Camigween
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka