Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Finns det rundsydda snokremmar? :confused: Var kan man få tag på svarta flätade lädertyglar som är rundsydda längst ner? :banana:
Svar
5
· Visningar
980
Senast: Jossantt
·
Utrustning Var på mässa i helgen och provade Torsionsadlar. Var sugen på en konkurrents modell av "dressyrsadel" förrut men nu har jag bestämt mig...
Svar
11
· Visningar
1 130
Senast: svea
·
Utrustning hur är de i storleken? :angel: Har en DV-valack med stora hovar :p
Svar
6
· Visningar
891
Senast: FadeAway
·
C
Utrustning Jag tog en tumstock & mätte att det vart 30 cm emellan ortspetsarna, tog tumstocken & la som ett V & böjde ut 'benen' så att det blir en...
Svar
1
· Visningar
591
Senast: cerrox
·
C
Utrustning Hur mäter man graderna på en sadel? Jag vet att man inte kan få ut exakt hur många grader, men på ett ungefär. Hur mäter man sits...
Svar
10
· Visningar
1 282
Senast: cerrox
·
Utrustning fick en sadel til min islandshäst men den passsar ej, såg ut å passa en smal häst, ryskt fabrikat vet ja, me en vojlock som tillhörde...
Svar
12
· Visningar
1 019
Senast: cowgirl81
·
O
Utrustning Hur mycket bättre är det egentligen att ha en dressyrsadel också? Är det något man ska satsa på att köpa om man rider hyfsat mycket...
Svar
10
· Visningar
993
Utrustning Kan man använda ex stubbens kandar som vanligt träns? Dvs går det att ta bort ena remmen till betten?
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: mimus
·
S
Utrustning Jag köpte ett par cavallo Weltmeister läderridstövlar i höstas och har nu ridit och gått i dem sedan dess. (Har dock inte använt dom mer...
Svar
18
· Visningar
1 225
Senast: oopsie
·
Utrustning Vad använder ni för paddar under ridlindor? Jag använder Eskadrons climatex-paddar och är supernöjd med dom :bow: men dom är lite korta...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: Jardina
·
A
Utrustning Min tränare gav mig en strålande idé!! Under jullovet, då jag ska till thailand, så ska jag sy upp ett tävlingstäcke i siden! Jag...
Svar
12
· Visningar
1 774
Senast: Notorius
·
F
Utrustning Finns deras stora paddar att köpa någonstans? De som man har till stallbandage alltså. Ska ju köra ner kräken* till Skåne i sommar och... 2
Svar
22
· Visningar
1 377
Senast: Notorius
·
Utrustning En sadel som, utan padd trycker på manken eller en sadel som ligger på bogbladet? Tänk på rubriken, vilket är bäst, så jag vill inte...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Bison
·
Utrustning Letar efter ett träns som matchar i färgen med min bates sadel, den är brun enligt div hemsidor. Men jag tycker den är lite mer åt det... 2
Svar
28
· Visningar
1 936
V
Utrustning hej alla kloka min lilla älskling shettisen pinnockios :love: matte har ett problem som MÅSTE lösas:confused: idag när jag...
Svar
13
· Visningar
1 433
Senast: vickis-pajala
·
Utrustning Köpte en ny sadel idag. En Stübben Artus CS hopp! :) Någon här som har en sådan? Vad tycker ni om era?
Svar
18
· Visningar
1 080
M
Utrustning Vad finns det för alternativ för att skydda ögonen mot flugor? Som hon abslout inte kan ta av sej! Den flughuva jag har, en "vanlig"...
Svar
9
· Visningar
1 134
Senast: Kardinal
·
Utrustning det finns (som tur är) mycket skrivglatt folk här! kan ingen förklara för mig varför man har kopparbett? bidrar det till att hästen...
Svar
4
· Visningar
1 202
Senast: ElinPelin
·
P
Utrustning finns det några bra skor man kan ha o rida i på sommaren typ gympa sko? Jag har jodphurs med stålhätta o jag håller på o smälla av av...
Svar
7
· Visningar
2 553
Senast: AnneS
·
T
Utrustning Jag vill ha ett bett att ha två tyglar på. Ena tygeln ska vara så mild som det går, något i stil med vanligt tränsbett. Den andra ska... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 107
Senast: Tomaten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka