Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Någon som vet var man kan köpa bruna sporremmar? Såg att Globus hade bruna sporrskydd i läder, men någon som vet om det finns i någon...
Svar
3
· Visningar
1 385
Senast: Centaur
·
Utrustning Jag har en kallblodstravare, lite sådär småtokig efter travet :smirk: , men han är jätteduktig och ´har utvecklats otroligt mycket under...
Svar
4
· Visningar
655
Utrustning Ni som har Boggievagn, Vad har ni för märke, Modell? vad väger vagnen? (skattevikt..) Vad har ni för maxlast? Sadelkammare...
Svar
6
· Visningar
1 037
Senast: Marie_K
·
G
Utrustning Ja, min nya breeeda bomsadel med en bomvinkel på 125 grader, alltså! :rofl: Ser ut som en pannkaka... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 934
Senast: Linduzz
·
Utrustning Har tittat lite på en sådan till medryttarhästen. Någon som har erfarenhet av den? Ägaren vill ha en 17,5" i en vanlig sadel, men...
Svar
10
· Visningar
1 152
Senast: Lorelie
·
Utrustning Nu är jag trött på mina chaps. De är i 'nappa' och knäpps på utsidan där det inte heller är i nappa utan något skrynkligt (ni vet säkert... 2
Svar
22
· Visningar
1 526
Senast: Zlatan
·
H
Utrustning Jag undrar om man kan ha allround sadel på Dressyr Shabrak eller om det ser konstigt ut?:banana:
Svar
1
· Visningar
547
Senast: Rebecka83
·
B
Utrustning Finns det någonting som man kan använda på en gammal sliten sadel som gör att den ser lite fräshare (?) ut och får lite färg tillbaka...
Svar
7
· Visningar
1 928
Senast: Love_Maya
·
L
Utrustning Hej! Hur ska man göra med ett rätt stelt Börjesträns + Hööksträns? Det hjälper inte att smörja med tvål &/eller olja.. Hur gör jag? :P
Svar
12
· Visningar
934
W
Utrustning Jag tänkte köpa en vagn till shettisarna. Är det bäst att köpa en rockard? Kan man köpa en som kan passa både shettisarna som är 1.05...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: Nora
·
O
Utrustning Jag har tänkt att köpa mig ett par handskar. Men vet inte riktigt hurdana jag vill ha. Kraven; * Hållbara * Supertunna (Som Roeckls... 2
Svar
37
· Visningar
2 134
Senast: panaccea
·
Utrustning Måste köpa ny sadel, får hem utprovare till helgen med dessa tre sorter, är det någon som har någon possitiv eller negativ erfarenhet...
Svar
16
· Visningar
4 652
Senast: Hera
·
S
Utrustning Tänkte jag inhandla nu, men kan inte bestämma modell! Vad är skillnaden mellan Ascona och Epsom? Är båda helt enkla, utan sammet på...
Svar
6
· Visningar
1 220
Senast: Tildson
·
M
Utrustning Skulle vilja rätta till skaklarna på min rockard. Finns det någon möjlighet att göra det genom att hetta upp metallen och banka till...
Svar
2
· Visningar
2 441
Senast: Midlingur
·
N
Utrustning Jag har nu en Stübben Artus till men häst som ligger bra på henne. Men jag tycker den är sådär att rida i, vill gärna ha en lite flatare...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: Nyrelski
·
A
Utrustning Okej, nu är det såhär... Jag fick min häst för 3 veckor sedan och när hon kom använde jag ett tjockt tvådelat bett med fasta ringar och...
Svar
7
· Visningar
792
Senast: Arsozah
·
Utrustning Hej, har kommit på att jag kan inte rida i mina sköna jodpurs, får för dåligt stöd och sitter och vinglar. Hur är det med leggings? (har...
Svar
6
· Visningar
1 028
Senast: Horses4Ever
·
Utrustning Har hittat ett par Petrie i min strl (!) inte helt lätt.. får dom för 1600:- Men då måste jag i princip dra in på allt överflödigt...
Svar
12
· Visningar
907
Senast: panaccea
·
W
Utrustning Försöker komma på vad det är för märke vi har på elaggregatet till sommarhagen (kan ej ta reda på det själv just nu:smirk: )...
Svar
2
· Visningar
1 647
Senast: Wannabe_Me
·
Y
Utrustning Ja, ni ser ju rubriken.. ;) Jag har sett reklamen för Rambos insektstäcken och tycker att dom ser jättebra ut. Men var hittar man...
Svar
9
· Visningar
1 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka