Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

S
Utrustning Vilken sadel till häst \"utan\" manke som dessutom är rund... Så svårt. Har nu en passier hopp som passar bra men dressyrsadeln M &...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: lil-sis
·
T
Utrustning Det måste finnas vissa "regler" att kolla efter hur täcket är utformat redan i affären! :confused: Hästen får mer eller mindre skav av...
Svar
8
· Visningar
826
Senast: md5krist
·
U
Utrustning Ni som har långhåriga hästar (bruksnordis i vårt fall) - har ni dem utan täcke oavsett väder, eller lägger ni på dem täcke under en viss...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: MisterLillen
·
Utrustning Free\'n\'Easy, American Flex Någon kan recensera dessa sadlar? Kvalité, prisvärdhet, funktion i längden? Ställbarhet, anpassning till...
Svar
9
· Visningar
1 950
Senast: Scata
·
L
Utrustning Vad är ett rimligt pris på ett begangnat Morris&Nolan träns(sånt med pullargrimma) som är använt ca 2 år, i relativt bra skick, men...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: asa_gasa
·
Utrustning Hur mycket kan man höja en "normalstoppad" sadel i bak, om den ligger något i bakvikt och är ganska mjuk i bossorna? Beror det på hur...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: Lejonelle
·
Utrustning Vet inte om jag är lite knäpp, men jag har fått för mej att jag skulle vilja testa att använda ett vanligt fårskinn som vojlock.Tycker...
Svar
7
· Visningar
906
Senast: Peregrin
·
R
Utrustning Vill gärna veta om det är någon som har ridit med bomfri sadel, var det bra? Kan man hoppa med den? Vilka är fördelarna med den mot en...
Svar
11
· Visningar
987
Senast: Lejonelle
·
P
Utrustning Någon som vet om d sitter så illa som d ser ut att göra på bilden? Tycker d va så fina färger!
Svar
13
· Visningar
952
Senast: Gunvor
·
Utrustning Någon som kan beskriva hur man korrekt spänner fast ett brandonbett på sitt träns?
Svar
5
· Visningar
849
Senast: popeye
·
S
Utrustning F.eks Lewa Goldschläger? Er dette bra saler? Har en bred, overbygget og noe svairygget hest :crazy: Har dukket opp en sal til salgs som...
Svar
1
· Visningar
1 024
Senast: Gumman
·
S
Utrustning Min hovslagare sätte inte på snösulor! :eek: Fattar inte varför men så blev det. Vad ska jag göra nu då? Har hört talas om...
Svar
6
· Visningar
991
Senast: SanchoPancho
·
Utrustning När jag var hem till mina föräldra under julen var jag med en kompis och red. Hästen jag fick låna hade en svart Hubertus Flexline och...
Svar
4
· Visningar
1 885
Senast: **BORTTAGEN**
·
S
Utrustning Är det någon som har det runsydda tränset, med tyglar i tyg med stroppar, från Agersta? Det kostar 399:- och finns i tre färger. Hur är...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: Sesselja
·
Utrustning ok, ni som tävlar hoppning och dressyr (och som, inte kommit upp till frackklädsen). Vad har ni för färg på eran kavaj? Vad tycker ni...
Svar
19
· Visningar
1 390
Senast: **BORTTAGEN**
·
H
Utrustning vad anser ni ang. att matcha sadelfärgen med tränsfärgen? kan bli galen när sadeln är brun och tränset svart tex. jag är väl överkänslig...
Svar
16
· Visningar
853
Senast: furreburre
·
S
Utrustning Det står ibland i produktbeskrivningen på hästtäcken att täcket har tejpade sömamr. Vad innebär det? Kantbandet på ett av mina täcken...
Svar
1
· Visningar
1 173
Senast: puman_22
·
L
Utrustning Nån som har handlat på Equinet? Funkar det bra? Hur lång tid tar det innan man får hem varorna? Deras grejor är ju ganska mkt billigare...
Svar
13
· Visningar
1 480
Senast: Kalinka
·
W
Utrustning Problem med passform :crazy: Jag vet inte riktigt hur hästarna skall se ut för att de ska passa. Både fram och bakbensskydden är...
Svar
1
· Visningar
1 006
Senast: LitenIsa
·
L
Utrustning Ska köpa ny kavaj men jag vet inte vad jag ska köpa.. Nån som vet nån bra? Som inte är för kort i armarna.. Kavajen som jag har nu...
Svar
11
· Visningar
824
Senast: LabeRt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp