Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hur är det i bogen? Som dem andra Bucas? Vad jag har hört och läst verkar det vara det bästa täcket, men min ponny får alltid...
Svar
1
· Visningar
1 244
Senast: Lotus
·
Utrustning Jag ska uppdatera min hästs garderob och tänkte köpa 2-4 täcken i olika tjocklekar så att det täcker upp från +10 till -30 nu i...
Svar
7
· Visningar
1 035
Senast: SQT
·
Utrustning Hej! Jag har en C-ponny, 138 cm hög. Min sadel är en ganska stor 15,5" kanske mer som en 16". Jag tänker köpa ett Schockemöhle och Glen...
Svar
2
· Visningar
1 296
Senast: mily
·
Utrustning Hej alla glada har en 4 årig valack f. 08 (e. Akribori ue. Damiro) som jag behöver hitta en ny sadel åt. I dagsläget har jag en begagnad...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: bejkonfis
·
Utrustning Har fått möjlighet att köpa en ny dressyrsadel till ett mkt bra pris! Men,det enda jag inte tycker om är att knästöden är för små...
Svar
0
· Visningar
694
Senast: MoQ
·
Utrustning Mina vader är 39 cm från golvet upp till knävecket och 36 runt på tjockaste stället utan kläder. Hittade några som var fina och fanns i...
Svar
5
· Visningar
1 346
Senast: Lillelorden
·
Utrustning Jag är i sadel-letar-tagen och sneglar just nu en del på Equipesadlarna. Det som förvånar mig när man kikar på annonserna är att flera...
Svar
5
· Visningar
2 181
Senast: Lillelorden
·
Utrustning Det finns ju huvor till travhästar som man kör in bomull i öronen och huvan uppepå, men så finns de huvor som man ofta ser att...
Svar
13
· Visningar
6 460
Senast: Opra
·
Utrustning Jag vill ha ett par bra senskydd och kotskydd till min häst. Även bra boots. Problemet är att han har så "tjocka" ben, men inte så...
Svar
13
· Visningar
2 607
Senast: Lydia
·
Utrustning Hurdana paddar är bäst att ha under lindorna vid transport? Hästen gillar inte transportskydd. Kan man ha t.ex BOT paddar under? De har...
Svar
4
· Visningar
1 103
Senast: SQT
·
Utrustning Jag undrar om någon kan ge mig en korrekt och bra förklaring på hur ett pullarträns ska sitta? Gärna bilder.
Svar
13
· Visningar
8 062
Senast: Inka-90
·
Utrustning Jag har frågat lite då och då om diverse inom transporter. En lång historia kort, hästen har fått total panik innan av släp, fick hjälp...
Svar
12
· Visningar
3 380
Senast: LoE
·
S
Utrustning Nån som har erfarenhet av den bomlösa sadeln, EQUES Pad? Den verkar vara en kort sadel och bra sadel, precis vad jag söker men jag vill...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: stelpan
·
Utrustning Funderar på att skaffa en bomlös sadel till min welshcobkorsning, 155cm hög med kort rygg, hon är rund som en tunna över ryggen och...
Svar
1
· Visningar
1 326
Senast: Koriander
·
Utrustning Har köpt ett ulltäcke nyligen,beställde ett i 145 cm,dock tycker jag att det ser litet ut? Finns ingen svensk storlek på det,utan står...
Svar
1
· Visningar
1 081
Senast: dobbis
·
Utrustning Funderar på att byta transport. Idag har jag ett Kylinge som jag bara älskar och egentligen inte vill byta ut :love: Men...
Svar
17
· Visningar
5 199
Senast: Horse_power
·
Utrustning Får man ha det? Ska dra ev vargtänder och treårs närmar sig med stormsteg så att rida med bett blir kanske inte aktuellt. Men jag har...
Svar
3
· Visningar
1 245
Senast: Angel
·
Utrustning Hej Allesammans! i morgon öppnar portarna till Falsterbo och även deras shopping! Vi som åker dit i slutet av veckan samt alla som inte... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
23 644
Senast: Equilina
·
Utrustning Hade en diskussion med en bekant gällande grader på sadel (alltså bomvidd) och grader på hästen... Vi var oense om hur man ska tänka...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: fjordtokan
·
Utrustning Någon som har den padden eller vet något om den. Verkar bra och lite billigare än mattes correctins pad.
Svar
1
· Visningar
751
Senast: saffran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka